Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Κυριακή, Νοεμβρίου 11, 2007

Εκπαιδευτικό Μανιφέστο.

Με την καινούργια μου συμμετοχή στους "Φακέλους", συνένωσα παλαιότερες δημοσιεύσεις μου για τη παιδεία, ώστε να να παρουσιάσω και τις δικές μου θέσεις.
Οι Φάκελοι είναι μια συλλογική προσπάθεια για παρουσίαση προβληματισμού, προτάσεων και πρόκληση διαλόγου πάνω στο ίδιο θέμα, το οποίο προαποφασίζεται κάθε φορά. Το κείμενο μου:

Θα ξεκινήσω έτσι: Μιλώντας για τις δικές μου «νεφέλες».
Γιατί, όπως δίχως γη «δεν γίνεται δουλειά», «δεν γίνεται δουλειά» και χωρίς ουρανό.
Και το Παιδευτικό μας σύστημα σήμερα θέλει ουρανό για να αναπνεύσει.
ΜΙΛΑΩ ΑΠ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΑΔΥΝΑΜΟΥ, αυτού που δεν μπορεί να αγοράζει εκπαίδευση, ξεκινώντας από τον καλό ιδιωτικό παιδικό σταθμό με τον παιδοψυχολόγο και καταλήγοντας στο ονομαστό πανεπιστήμιο του εξωτερικού.
Και τι ζητώ;Ένα σχολείο που να μαθαίνει στον νέο άνθρωπο πώς να μαθαίνει.
Που να του αφήνει καιρό για παιγνίδι και ανακάλυψη της κοινωνικής ζωής.
Ένα σχολείο το οποίο δεν φορτώνει τον μαθητή με επιπρόσθετο άγχος εξαιτίας της σύγχυσης για τους στόχους του και το ανεπεξέργαστο πρεσάρισμα για «επαγγελματικά προσόντα».Αντίθετα προσδοκώ ένα σχολείο που θα δίνει νοητικά και ψυχο-κοινωνικά "εργαλεία" στους νέους για να επεξεργάζονται τις πολλές μελλοντικές δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν καθώς φεύγουν από το ασφυκτικό «καβούκι» της νεοελληνικής οικογένειας και θα ανοίγονται στην πολυσύνθετη και ραγδαία μεταβαλλόμενη σύγχρονη κοινωνία.
Δεν φαίνεται να γίνεται αποδεκτό ότι η «υπερφόρτωση προσόντων» για κάθε παιδί από τον καιρό του Δημοτικού μέχρι και την έξοδό του από τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, λίγο θα το βοηθήσει στον ταχύτατα μεταβαλλόμενο σημερινό κι αυριανό κόσμο μας.Ο νέος χρειάζεται σήμερα να μπορεί να σκέφτεται μέσα σε ένα περιβάλλον ύπουλης χειραγώγησης των πολιτών από τους κατέχοντες χρήμα και δύναμη.Να παίρνει πρωτοβουλίες..Να μην τα βάζει κάτω με την πρώτη αναποδιά…Να μπορεί να αξιολογεί σωστά το περιβάλλον του….Να μπορεί να φαντάζεται κάτι διαφορετικό από αυτό που βλέπει…
Να μπορεί να χαίρεται τις μικροχαρές της ζωής, για να έχει ψυχική δύναμη, μέσα σε ένα πολιτισμικό περιβάλλον όπου η επικοινωνία ταυτίζεται με την κατανάλωση.
Να μπορεί να αλλάζει, παρόλο που η ανασφάλεια γύρω του τον πιέζει σε νηπιακή προσκόλληση στο γνωστό μα κουραστικό.

Ένα εκπαιδευτικό σύστημα με λειτουργούς που θα έχουν κίνητρα ηθικά και υλικά, ώστε να δίνουν το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειάς τους στην δουλειά τους.
Δασκάλους που θα επιλέγουν αυτήν την δουλειά γιατί τους αρέσει και όχι γιατί θα λύσουν το εργασιακό τους θέμα. (Δείτε τι γίνεται με τις βάσεις των Παιδαγωγικών τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης, επειδή προσωρινά οι απόφοιτοί τους διορίζονται γρήγορα.)
Εκπαιδευτικούς που θα στηρίζονται στην ψυχοφθόρα εργασία τους και θα έχουν συνεχή επαγγελματική εκπαίδευση με βάση τις ανάγκες που οι ίδιοι θα εκφράζουν.
Εκπαιδευτικούς που θα συμμετέχουν περιφερειακά στο σχεδιασμό των αναλυτικών προγραμμάτων διδασκαλίας για κάθε τάξη..
Δασκάλους, που δεν θα χρειάζονται εγχειρίδια, θα δημιουργούν με την βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας τα δικά τους , λαμβάνοντας υπόψη το ιδιαίτερο πολιτισμικό, γνωστικό και κοινωνικό δυναμικό των μαθητών τους. Θα υποστηρίζονται βεβαίως σε αυτό από κατά τόπους από εξειδικευμένους συναδέλφους τους!
Δασκάλους, που η δουλειά τους θα έχει νόημα και ενδιαφέρον, παρά τις αναμενόμενες και πολύ φυσιολογικές ματαιώσεις.

Σχολεία, αυτοδιοίκητες μονάδες με βάση εσωτερικούς κανονισμούς οι οποίοι θα καταρτίζονται και θα αναθεωρούνται δημοκρατικά με την συμμετοχή όλων των εργαζομένων (δασκάλων και μη), των γονέων, της τοπικής αυτοδιοίκησης και σταδιακά των μαθητών (στο Λύκειο μάλιστα ισότιμα).
Ονειρεύομαι την κατάργηση των γενικών εξετάσεων και την ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ελεύθερη δεν σημαίνει βέβαια ανεξέλεγκτη.Θα μπορεί στα Πανεπιστήμια (η διάκριση ΑΕΙ και ΤΕΙ θα αποτελέσει παρελθόν) να λειτουργεί ένας πρώτος κύκλος ομοειδών επιστημών (π.χ. ανθρωπιστικές, βιολογικές, φυσικές, τεχνολογικές κτλ). Εκεί ο φοιτητής θα αξιολογείται καθημερινά και πιο έτοιμος και πιο γνώστης της κατάστασης θα περνά στο ειδικότερο αντικείμενο που θέλει, αν μπορεί.Τον καιρό που ακόμα και για τους αποφοίτους των πολυπόθητων Ιατρικών σχολών υπάρχει ανεργία και οι σχολές των υπαξιωματικών του στρατού είναι πιο πάνω στις «βάσεις» από πανεπιστημιακά τμήματα, δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για αυτό, παρά μόνο ότι το κράτος δεν θέλει να χρηματοδοτήσει την μεταρρύθμιση αυτή.

Ονειρεύομαι ένα Δημόσιο Πανεπιστήμιο, Αυτοδιοίκητο, Ερευνητική κυψέλη, με μεταπτυχιακές σπουδές για πολύ περισσότερα άτομα.
Ένα πανεπιστήμιο, ευέλικτο ανοιχτό στην κοινωνία, εξοικειωμένο με την συνεχιζόμενη δια βίου εκπαίδευση.
Μια Ακαδημαϊκή Εκπαίδευση, κλασσικού τύπου , αλλά και "από απόσταση", που θα δημιουργεί την αίσθηση στον πολίτη, ότι δεν πρέπει να διαλέξει το μέλλον του στα 18, αλλά, αν οποιαδήποτε στιγμή της ζωής του αποφασίσει να σπουδάσει, θα μπορέσει να το επιτύχει!
Αρχικά να σας δηλώσω ότι μέχρι πριν από λίγα χρόνια, δεν κακοέβλεπα τα "μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά Α.Ε.Ι."Δεν κακοέβλεπα -εναλλακτικά και μεταβατικά μέχρι να πάρουμε το 15% "προίκα για την Παιδεία" και να χρηματοδοτήσουμε την εκπαιδευτική επανάσταση- την δυνατότητα να έχει ένα Πανεπιστημιακό Ίδρυμα η ΓΣΣΕ, ή ο Δήμος της Αθήνας για παράδειγμα και με απείρως πιο χαμηλά δίδακτρα από αυτά που τώρα δίνουν οι γονείς σε φροντιστήρια και Φαουντέϊσον, να μπορεί να λειτουργεί.Ταυτόχρονα τέτοια Ιδρύματα θα μπορούσαν να υποστηρίξουν την "δια Βίου Εκπαίδευση", την οποία μέχρι τώρα έχουν ξεχάσει τα περισσότερα ΑΕΙ, ή την έχουν εκχωρήσει σε καθαρά κερδοσκοπικά σχήματα.Πίστευα βέβαια ότι τέτοια Ιδρύματα θα έχουν τουλάχιστον την ίδια ακαδημαϊκή αυτοτέλεια και τουλάχιστον την ίδια δημοκρατική λειτουργία και δικαιώματα για φοιτητές, Δ.Ε.Π. και λοιπό προσωπικό που έχουν τα σημερινά "κρατικά Α.Ε.Ι."
Σήμερα είμαι εναντίον της πιθανότητας αυτής.
Λέω δηλαδή "πιο καλά, ας παραμείνουν έτσι τα πράγματα στο Πανεπιστήμιο, για να μην έρθουν τα χειρότερα.."
Γιατί κατανόησα ότι όλα αυτά τα ωραία λέγονται ως προφάσεις για το ξεπούλημα και του τελευταίου δημόσιου πράγματος..
Επειδή μεταβατικά πρέπει να ανοιχτεί η παιδεία, πριν οι ντόπιοι και ξένοι πάτρωνες της ανάπτυξης της πατρίδας μας νικηθούν και μπορέσουν να γίνουν επαρκείς δημόσιες επενδύσεις, έχω να προτείνω ένα άλλο σχέδιο:
Εντατική ανάπτυξη του μοντέλου του "Ανοιχτού Πανεπιστημίου" και συνεργασία αυτών των ιδρυμάτων με δομές της αυτοδιοίκησης (ή άλλων δημοκρατικών και μη κερδοσκοπικών δομών που θα το επιδιώξουν) για να τα εξυπηρετούν στο γραμματειακό, διαχειριστικό κομμάτι και σε άλλου είδους υποδομές και όχι στο επιστημονικό- διδακτικό έργο, που θα είναι ευθύνη του συνεργαζόμενου ΑΕΙ.
Πιστοποίηση αυτής της συνεργασίας από ανεξάρτητη αρχή της Πολιτείας.
Έτσι ο καθένας που θα θέλει να σπουδάσει θα μπορεί να εξυπηρετηθεί.
Τέλος όσοι εργάζονται μπορούν να πληρώνουν κάποια δίδακτρα για να υποβοηθείται το σύστημα.
Οι άνεργοι και οι αμειβόμενοι κάτω από το όριο φτώχειας, όχι μόνο θα φοιτούν δωρεάν, αλλά και θα δικαιούνται και άτοκου φοιτητικού δανείου για το πρώτο πτυχίο και το πρώτο μεταπτυχιακό.
Τότε τα κολέγια και τα φαουντέϊσον και σιγά - σιγά ακόμα και τα φροντιστήρια θα κλείσουν από μόνα τους, λόγω ελλείψεως πελατών.
Δεν χρειάζεται να απαγορευτούν!
Μέριμνα για όσους εργάζονται σε αυτές τις ιδιωτικές δομές, ώστε να περάσουν στην δημόσια εκπαίδευση.

18 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Kalhmera.
Toso omorfa pramata skeftese, pou oso ta diavazei kaneis pavoun na fenontai omorfa kai ginontai siga siga, epitages ths ekselikshs twn eidwn!!!
Koita, metaksy mas!, o monos tropos na diavastei afto to keimeno kai na lyfthei perissotero ypopsin, apo oso tha lambanontan ena tetoio eiriniko kai gemato agaph manifesto, einai...
ean synodevontan apo to xtyphma rouketas sto Ypourgeio! (to armodio gia ta ekpaideftika, den kserw poio einai, opote h epilogh tou stoxou ginetai dyskolh)
Mhn agxwtheite kai peite oti thimosa, parakalw...
To xthphma metaksy twn 2 manifestwn(to ena en eidh proeidopoihshs, typou, sas ta legame malakes...!), tha exei kathara rolo ksypnhtiriou...mono etsi ksypnane nomizw. An kai fores skeftomai oti allazoun apla plevro...
Kalhmera ksana kai kalh xronia se olous

k είπε...

Ένα σχολείο που να μαθαίνει στον νέο άνθρωπο πώς να μαθαίνει.

προσπαθώντας να θυμηθώ τι έμαθα στο σχολείο συνειδητοποίησα πως απλά δεν έμαθα τίποτα.
Σαν σκληρός δίσκος αντιμετωπίστηκε ο εγκέφαλος μου, που τον φορτώσαν με δεδομένα.
Χρονολογίες στην ιστορία, ανούσια γεγονότα, κουβέντα για την "άλλη ιστορία" που μιλά για το πως αλλάζουν οι κοινωνίες,πως άλλαξε η δική μας, ποια λάθη κάνουμε ως λαός ξανά και ξανά...κουβέντα για όλα αυτά. Κανείς δεν μου έμαθε πως η ιστορία πρέπει να ελέγχεται από πολλές πλευρές να ξεσκεπάζεις τις φλούδες του μύθου και της παραποίησης για να φτάσεις στην αλήθεια. Και πάλι όχι την απόλυτη αλήθεια αλλά την δική σου την υποκειμενική.
Για παράδειγμα κανείς δεν μας έβαλε να μελετήσουμε τα γραφόμενα δυο ιστορικών από αντίθετες πλευρές και να μας αναθέσουν να ψάξουμε να βρούμε τι πραγματικά συνέβη. Να μας δώσουν πηγές και χρόνο να ερευνήσουμε να σχηματίσουμε δική μας άποψη...
Έπρεπε να φτάσω στα 35 για να ανακαλύψω ότι για παράδειγμα κρυφά σχολειά δεν υπήρχαν...
Τι έμαθα λοιπόν?
Τύπους στην φυσική χωρίς κάποιος να μου γεμίζει το κεφάλι με την ουσία των φυσικών φαινομένων, χημικές εξισώσεις ατελείωτες...
Είναι πιο σημαντικό να μάθεις έναν τύπο απο το να κατανοήσεις πότε και γιατί τον χρησιμοποιείς.
Μια μηχανιστική παιδεία που παράγει αμόρφωτους.Αυτή είναι η παιδεία μας.
Αντί να είναι μια παιδεία που θα μας προσφέρει εργαλεία να κατανοήσουμε τον φυσικό κόσμο, τον εαυτό μας, την κοινωνία, τις μεταφυσικές, τις φιλοσοφικές μας ανησυχίες. Στούπωμα με μασημένες γνώσεις. Και επειδή ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν είναι σκληρός δίσκος , μετά από λίγα χρόνια την άχρηστη πληροφορία την πετάει στα σκουπίδια , φυσικό είναι να μην κρατήσαμε ούτε τις πληροφορίες.
Αν όμως ,ήταν γνώσεις, προϊόν της δικής μας σκέψης,θα σβήναν?

Ανώνυμος είπε...

Mavre& Δρυοκολάπτη
χαίρομαι που έχουμε που κινούμαστε στο ίδιο μήκος κύματος...
Η Παιδεία πρέπει να μπει σε προτεραιότητα.
Οι μεγάλες εταιρείες συνήθως βάζουν ανά τριετία ή διετία κάποιο κεντρικό στόχο.
Στη " Ψωροκώσταινα Α.Ε. " θα έπρεπε να είναι εδώ και πολλά χρόνια η Παιδεία.
Ας είχαμε μια Ιωνία οδό, λιγότερη και περισσότερες επενδύσεις στην Παιδεία,λιγότερη καταστροφήσ το περιβάλλον θα είχαμε..

Xrysostomos είπε...

Πολύ δύσκολα θα δεχτώ ατάκες όπως αυτή του δρυοκολάπτη (μην το παίρνεις προσωπικά), "προσπαθώντας να θυμηθώ τι έμαθα στο σχολείο συνειδητοποίησα πως απλά δεν έμαθα τίποτα".

Σου έμαθε (ευτυχώς, από μια πλευρά) να μην πιστεύεις σε αυτό. Να κρατάς μια δυσπιστία απέναντι σε θεσμούς.

Και αν κάτσεις και το ψάξεις, στοιχηματίζω ότι θα βρεις κάποιον συνάδελφο που κάποια στιγμή σε έμαθε κάτι, κάποιον που δεν ήταν υποχρεωμένος στην τελική να το κάνει...

Δεν μιλάω για πλειοψηφίες προφανώς, αλλά για εξαιρέσεις. Μπορούμε να συζητήσουμε για το πόσο αποτελούν "εξαιρέσεις", για το πόσο τραγικά μειοψηφούν, αλλά δεν θα μετακινηθώ καθόλου από την πεποίθησή μου ότι υπάρχουν.

Καλή συνέχεια

Xrysostomos είπε...

Διόρθωση/διευκρίνηση:
Όταν γράφω "κάποιον που δεν ήταν υποχρεωμένος στην τελική να το κάνει", δεν αναφέρομαι σε γνώσεις που ο εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος να μεταδώσει στους μαθητές (πχ. φυσική), αλλά στις "άλλες" γνώσεις, αυτές που δεν περιγράφονται στις οδηγίες του υπουργείου, αυτές που μας κάνουν ανθρώπους

Ανώνυμος είπε...

Kalhmera.
Mporei na kinoumaste sto idio mhkos kymatos, alla na mou epitrepsete na ksekatharisw edw , oti , kat eme (kai eftyxws oxi monon) einai mythos oi 2 tomeis. Dhmosios-idiotikos. Htan kai einai enas! Htan sxedon dhmosios, tous prwtous aiwnes ths dhmokratias(pio prin htan kathara dhmosios...) kai einai idiotikos tous teleftaious (4!). Opote, h ¨psorokostaina A.E.¨ einai pragmatikoths...kai nai etsi, kinoumaste sta idia mhkh kymatos.
Logika loipon se kathe kratos, oti plhrwneis pairneis... Plhrwneis ligh paideia, pairneis ligh paideia.
Den exoun ousiastiko nohma nomizw, kinhseis san tous fakelous, apla san arxeiako yliko. Na les stous filous sou kai ston eafto sou, na yparxoun kai alles protaseis , diaforetikes, vioshmes,gnhsia politikes, vgalmenes mesa apo ton lao. Pera apo ekei omws den pernaei tipota allo.
Ekeis vriskeis thn porta kleisth(omoiazei me toixo!), einai h porta ths kalhs thelhshs... Ti eipa twra, e? ¨kalh thelhsh¨pws to lene re paidi mou,?,oxi lefta, pio apla...
kai paei legontas...
Ante na doume, kalhmera!

Ανώνυμος είπε...

Xrysostome, με τίποτα δεν θέλω να μειώσω τον αγώνα κάποιων αφοσιωμένων εκπκών. Δυστυχώς, επειδή ο χώρος είναι σκληρός και έχει γινει δεκάδες φορές σκληρότερος την τελευταία δεκαετία οι άθρωποι αυτοί λιγοστεύουν, όχι γιατί δεν υπάρχουν καλοί αλλά γιατί όλοι σχεδόν οι καλοί
κάιγονται νωρίς..

Ανώνυμος είπε...

Μavre
σιγουρα χρειάζονται αγώνες και κινητοποίηση των πολλών!
Προσπάθειες σαν των φακέλων έχουν το νόημα να αυξήσουν τον διάλογο και κινητοποίηση όχι να τα υποκαταστήσουν!

VKP είπε...

Εμπνευσμένο, ρεαλιστικό , με πρόταση το κείμενό σου. Μου φαίνεται όμως οτι τις φιλοδοξίες και ελπίδες σου θα τις πετύχεις καλύτερα αν ανοίξεις εσύ ο ίδιος ένα ιδιωτικό σχολείο. Τι λες;

dryo, κι εγώ το πρώτο πράγμα που λέω για το σχολείο είναι οτι δεν έμαθα τίποτα. Για το πανεπιστήμιο είναι οτι με αποξένωσε απο τον εαυτό μου. Όταν κάποτε τελείωσαν τα ψέμματα , τότε άρχισα να φροντίζω εγώ, ιδιωτικά, τον εαυτό μου. Και αυτό πονάει γιατί ξέρω οτι μόνοι δεν κάνουμε τίποτα. Άρα κάπιταλ κομμιουνιστ, μάλλον το αποκλείουμε το ιδιωτικό, ε;

Μαβρε, πριν την ύπαρξη οργανωμένων κρατών η εκπαίδευση ήταν ιδιωτική υπόθεση. Της εκκλησίας, των ευγενών, της αστικής τάξης υστερότερα για να φτάσουμε στην καθολική εκπαίδευση του 20ου αιώνα.

Ανώνυμος είπε...

Kalhmera.
Vkp, exeis dikio, alla mhn meneis ekei...
Twra exoume stamathsei na allazoume systhmata epeidh mas aresei kai ekselisomaste san eidos.
Oxi, allazoume systhmata otan mas volevei perissotero. Poios ta allazei? Ma aftos pou ta ftiaxnei...Oikonomologoi, politikoi ,psyxologoi k.a. episthmones. kai aftoi plhrwnontai gia na to kanoun!
Einai koino to mystiko
Epeidh omws emeis oi loipoi theloume thn allagh, einai sto DNA mas, mas allazoun.
Den mas allazoun omws systhmata, oxi, onomata allazoun. To systhma einai to idio. To onoma allazei. Kai shmera h ekpaidefsh tou anthropou einai sta xeria, ths ekklhsias, twn evgenwn, ths astikhs takshs... Einai dhladh akoma idiotikh ypothesh. Apla twra den thn leme etsi, alla ¨katholikh¨.
Katholikh sto myalo mou einai koina vivlia ... e? Ayto den einai katholiko? Kathenas se kathe xwra gia kathe thema na exei ena koino prosanatolismo.
Enan pagkosmio prosanatolismo... Pola, pola prepei na lexthoun gia thn paideia pou lambanoume. Thelontas h mh!
Oso gia tous kalous ekp/kous, tous thavmazw san idalmata. Den einai poloi, giati opws eipate kaigontai nwris, alla osoi menoun kanoun thn diafora.
Nomizw oti arxizoume na milame omorfa,
kalhmera sas loipon!

Ανώνυμος είπε...

Kalhmera, varethika ligaki to PC...
Paw se diadhlwsh...
Parisi, 2h.32, Avenue de l`Opera!
kalh tyxh.

Ανώνυμος είπε...

κάτω ο Σαρκοζί λοιπόν!
revolution!
(καλά το γράφω;)
vkp
το θέμα είναι να μην πηγαίνουμε πίσω, αλλά μπροστά!
Η καθολική εκπαίδευση είχε κι αυτή τα θολά της σημεία.
Αλλά το ιδιωτικό σχολείο ποιός το πληρώνει;
Γι' αυτό μιλάω για αυτοδιοίκητες μονάδες.
Δέσμευση, ευελιξία, ευθύνη.
ότι καλό έχει η λεγόμενη ιδιωτική πρωτοβουλία.

Ανώνυμος είπε...

Kalo apogevma
Foverh diadhlwsh...h xeiroterh olwn pou exw paei... Laothalasa.. Ti na perimeneis apo thn laothalasa omws? Opou gernei to revma, opou reei to alkool...
Ta idotika sxoleia einai h kalyterh prwtovoulia. Me 2 provlhmata.
Tis antistaseis apo plevras politeias, kai tis antistaseis opoioudhpote feromenou ws politeia
Twra to xrhma den einai pragmatika to provlhma ston aiwna tou metakapitalismou. Perissotero, to xrhma psaxnei gia tis epixeirhseis, para oi epixeirhseis gia to xrhma.
Kalo kouragio lene oi galloi, pou oute kseroun ti shmainei!
kalo kouragio lew kai gw

Ανώνυμος είπε...

Για να μη παρεξηγηθώ λέω για αυτοδιοίκητες μονάδες, που να ανήκουν στην κοινωνία με ΔΗΜΟΣΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ.
ΕΝΝΟΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ "ΦΟΡΝΤΙΚΟ" ΚΑΘΕΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΘΕΙ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ως ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ!

Ανώνυμος είπε...

Kalhmera.
Oxi, oxi, oxi.! Kratikh xrhmatodothsh shmainei ellegxos tou kratous. To kratos thelei na dioikei oxi na syntonizei... Me to pou vazeis thn ennoia kratos , to xalas. Egw milaw gia amigws idiwtiko. Idiotikara! Exw asxolithei ligaki me to thema kai pragmatika ean h poiothta ths gnwshs pou prosfereis einai anwterh , tote den exeis kanena anagh...Se exoun aytoi...
Kalo meshmeri syntrofoi.

VKP είπε...

ενδιαφέρει το ζήτημα. αυτό που μας κατατρέχει είναι η κοινωνική οπισθοδρόμηση, Γιατί π.χ. να μην έχει διαδοθεί αυτή σου η άποψη περισσότερο? Επειδή οι κοινωνικές δυνάμεις στην Ελλάδα είναι παρηκμασμένες, εφυσηχασμένες. Κάτι όμως κατατρέχει την σκέψη μου. Ποιός μου λέει οτι ένα τέτοιο σύστημα δε θα αναπαραγάγει την αναξιοκρατία, την καχυποψία, τον ελιτισμό? Στην Ελλάδα ζούμε...

Ανώνυμος είπε...

Kalhmera.
Na sou pw thn alhtheia ¨vkp¨, poly asxoleithika me to systhma! Ton provlhmatismo sou ton exw, alla mexri ekei! Enas provlhmatismos einai, kati pou h diadikasia tha to ekshghsei...
Den me endiaferei ti tha kanoun oi alloi, merikoi outws h allws tha vgaloun thn kakh plevra tou. Einai h stash zwhs tous. O skopos tous. To thema einai oi ypoloipoi pou kathomaste kai ginomaste parametroi stis diadikasies. H kalh fash einai na arxiseis esy nees diadikasies...
Gia na mhn parekshghthw oute egw, h kalytera, gia na ekshghsw perissotero... otan lew idiotikh , idiotikara, den apovalw ena systhma hmi-idiotiko. 50-50(typou:50kapitalistikokomuni-50mavros!), vre aderfe, na deis pws doulevei. Na deis ean ean doulevei. Ean doulevei, ta kataferes. Ean oxi, pas sto epomeno stadio (tous grafeis sta arxidia sou!) kai kaneis kati monos sou.
(Diafhmhsh exeis... ta xtyphmata kai to manimesto sthn mesh! Den to ksexname afto, e?)
Kalhmera syntrofoi

Ανώνυμος είπε...

Στην όμορφη περιγραφή για την πραγματικότητα των δασκάλων και την επίσης ενδιαφέρουσα πρόταση για επέκταση της φιλοσοφίας της εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης θα πρόσθετα δύο ακόμα προτάσεις:
1) την ορθολογική, επαγγελματική αξιολόγηση όλων από όλους και
2) την θέσπιση πόλων εκπαιδευτικής καινοτομίας που αξιολογούν τις διεθνείς τάσεις, και θα προσφέρουν λύσεις, προτάσεις και εκπαιδευτικό υλικό.

Φιλικά,

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου