Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 09, 2009

Ανανεωτές, Ριζοσπάστες και Πραγματιστές Α'












Με την αφέλεια ενός εντελώς ανένταχτου αριστερού, αλλά ενεργού πολίτη, καταθέτω κι εγώ τις λίγες (είναι αλήθεια ) σκέψεις μου για τα τελευταία γεγονότα στον ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ (παλιό ιστορικό και νέο μεγαλύτερο), με την άκρα επιφύλαξη μήπως αναπαράγω μια φιλολογία που στεναχωράει τα σθεναρά στρατευμένα μέλη του (κάποιοι είναι και φίλοι μου). Δυστυχώς όμως την φιλολογία την προκάλεσαν και συνεχίζουν να την προκαλούν κάποιοι εκπρόσωποί τους, οι οποίοι δεν θέλουν να διαχειριστούν με τακτική μία κατάσταση. Διότι η εσωτερική κρίση σοβούσε με πράξεις, αλλά κυρίως με παραλήψεις καιρό τώρα, αλλά βέβαια ούτε η ώρα (προεκλογικά), ούτε η αφορμή (κορυφαία εκπροσώπηση), ήταν οι κατάλληλες για να εκδηλωθεί.
Γιατί, πρώτον, ενώ υπάρχει συμφωνία από το 2004 νομίζω, ότι επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ είναι ο πρόεδρος του ΣΥΝ και εσύ τόσα χρόνια δεν το άλλαξες, έστω και αν ξαφνικά διαφωνείς, δεν επιχειρείς να το αλλάξεις με την προκήρυξη των εκλογών!
Αλλά και δεύτερον, όταν ξεκινήσει μια τέτοια ιστορία, είναι καλύτερο να έχεις ένα τρίτο πρόσωπο για αρχηγό, το οποίο έτσι κι αλλιώς το ελέγχεις με την αρχή της ομοφωνίας του συμμαχικού σχήματος, παρά να έχεις 11 ηγέτες..
Αλλά και τρίτον, όταν καταλήξει εκεί το πράγμα, πάλι δεν αφήνεις 2 μέρες να περάσουν για να βγάλεις μια απόφαση του τύπου «συμμετέχω με το όπλο παρά πόδα»!
Ακόμα και να θέλεις να διώξεις τις συνιστώσες ή την τάση από το σπίτι δεν το κάνεις την στιγμή που ετοιμάζεσαι να δεχτείς τον συμπέθερο και συμπέθερος στην περίπτωση  μας είναι ο απλός και παραπληροφορημένος ψηφοφόρος. Σα να ακούω στα αυτιά μου ρήσεις φίλων που φαίνεται (λόγω της απογοήτευσης) να μη δίνουν σημασία στους απλούς ψηφοφόρους, όσο στους «κοινωνικούς αγωνιστές», στους «ενεργούς πολίτες» «των κινημάτων και της οικολογίας»....
Υπό προϋποθέσεις να πω και το ναι σε αυτό, αλλά να προσθέσω όχι προ των εκλογών.
Πάρε από τους «κοινωνικούς αγωνιστές»  όσους θέλεις στο μεσοδιάστημα (όσους βρεις ελεύθερους, διότι όλο και θα έχουν κάποιο σπίτι και αυτοί δικό τους..) . Ο νεφελώδης συμπέθερος, ο  τηλεορασοπληροφορημένος ψηφοφόρος έχει όμως τη μέγιστη σημασία προ των εκλογών  και πρέπει  να τον προσέξεις (και όχι μόνο τότε, αλλά ειδικά στις εκλογές εκεί πρέπει να επικεντρώνεσαι )..
Αλλά και αυτός ο απλός ψηφοφόρος, στην περίπτωση που είναι ο φοβισμένος "απασχολήσιμος",  ο "τρέχτε ποδαράκια" μου καταχρεωμένος αυτοαπασχολούμενος, ο εργαζομένος που του αφαιρούν δικαιώματα και έστω στη μοναξιά της κάλπης ενδέδεχεται να κάνει μια πράξη αντίστασης, γιατί με τον τρόπο σας να του αρνηθείτε να είστε εσείς η ελπίδα του;

Γιατί αυτός "ο τύπος" φίλοι, δεν έχει την πολυτέλεια να βρίσκει ελπίδα σε ένα ρεαλιστικό η μη επέκεινα αναλύσεων, θεωριών, συζητήσεων, αναζητήσεων κλπ και ψάχνει κάτι σχετικά άμεσο για αυτόν και τα παιδιά του.

Και σε αυτό, πρέπει να το ομολογήσετε: Δυσκολευτήκατε, παρά τον τόμο του προγράμματος, να τον πείσετε Και δεν εννοώ με αυτά ντε και καλά άμεση συμμετοχή σε κυβερνητικό σχήμα.
Είχατε και το παράδειγμα της Ιταλίας, για να επισημάνετε τους κινδύνους συμμετοχής σε μία κυβέρνηση που οι εταίροι δεν έχουν επεξεργαστεί συμφωνίες (όχι απλά συμφωνήσει επί των αρχών) σε κομβικά ζητήματα- όπως της σχέσης δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων στην οικονομία, του ελέγχου και του προσανατολισμού της.
Τα ζητήματα του χωρισμού κράτους και εκκλησίας, ή του "άρθρου 16" και άλλα που κατά καιρούς ακούστηκαν σχετικά με την δυσκολία συνεννόησης με το ΠΑΣΟΚ, ήταν μικρά μπροστά σε αυτό το θέμα και ίσως, τότε τον καιρό του "ούριου ανέμου", να φέρνατε μια τέτοια ατζέντα πραγματικά στην αιχμή των συζητήσεων . Αυτό φοβήθηκε το κατεστημένο και για αυτό σας πολέμησε. Αλλά κι εσείς δυστυχώς τσιμπήσατε.
Ξέρετε τι έλεγε ο "μη πολιτικοποιημένος" 700άρης στη δουλειά (ειδικά με το ξέσπασμα της κρίσης);
"Εδώ καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν"...

Θα συνεχίσω σύντομα για να πω, αυτό που σκέφτομαι και συζητάω καιρό τώρα.
Ότι οι ιδιότητες του Ανανεωτικού και του Ριζοσπάστη (λέξεις φετίχ εκατέρωθεν) όχι μόνο είναι κοντά, αλλά στο σημερινό πολιτικό τοπίο και για έναν αριστερό λόγο πρέπει είναι συμπληρωματικές, προκειμένου να είναι ελκυστικός..
Σε σας μένει (ίσως στους σκληρούς των εκατέρωθεν πλευρών) να δείτε πόσο ανανεωτές ή ριζοσπάστες είστε..

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

8 σχόλια:

spirosvii είπε...

Γειά σου φίλε ΚΑΠ ΚΟΥΜ ελπίζω να είσαι καλά. Τι να πω εγώ που ο πατέρας μου είναι κολλημένος ΚΚΕ κι εγώ έχω σκυλομετάνιωσει που είχε ψηφίσει ΣΥΡΡΙΖΑ?

Ο καθένας με την συμμορία του, το πρόβλημα μου είναι πως ακόμα δεν έχω βρει την δικιά μου, να με προστατεύει ρε παιδί μου καταλαβαίνεις.

Να σαι καλά!

Ανώνυμος είπε...

Οι περισσότεροι ψάχνουμε μια "καλή συμμορία" σαν αυτή των παιδικών μας χρόνων
κατάφερες έναν μεσήλικα ΚΚΕ να ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ; Πως δεν σε ανακάλυψαν τα κόμματα ακόμα. Είσαι τρομερός για στέλεχος χι χι χι

Ανώνυμος είπε...

Λυπάμε για τις εξελίξεις στον Συνασπισμό... για μένα ήταν μία ελπίδα... τώρα είναι η μόνη φορά που θυμάμαι τον εαυτό μου να μην ξέρω τι να ψηφίζω... και θέλω να λέγομαι ενεργός πολίτης... ήταν μία ελπίδα...

Manitari tou Bounou είπε...

Νομίζω ότι δεν έχει κανένα μέλλον ο ΣΥΡΙΖΑ όπως τον γνωρίσαμε. Πρόκειται για δύο κόμματα και τρεις πολιτικές.

Τέτοια εγχειρήματα έχουν μέλλον ή όταν στηρίζονται σε μια "νέα ελκυστική ουτοπία" μεσυνεισφορά στο άμεσο τώρα και εδώ, ή με ένα αργχηγό που θα ενσαρκώνει ενότητα ή με ένα νέο πολιτισμό με οργανική σύνδεση τόσο με το ντόπιο, όσο και το ευρύτερο και οικουμενικό χαρακτήρα του, στο βαθμό που είναι γενικά αποδεκτός από τα νιάτα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπόρεσε τελικά αυτό να το καταφέρει. Μια νέα προσπάθεια ίσως δημιουργηθεί.

Ανώνυμος είπε...

ΑΝ και σε πολλά που λες έχεις δίκαιο Μανιτάρι, εγώ πιστεύω πως ακόμα είναι νωρίς για να κρίνουμε..

spirosvii είπε...

"κι εγώ έχω σκυλομετάνιωσει που -είχε- ψηφίσει"

Ο δαίμων του πληκτρολογίου:
ΕΙΧΕ = ΕΙΧΑ

Ο πατέρας μου κλασσικά ΚΚΕ!

Ανώνυμος είπε...

ΕΙΔΑ ΤΗ ΦΩΤΟ ΤΟΥ ΚΟΥΒΕΛΗ ΚΑΙ ΘΥΜΗΘΗΚΑ ΠΟΥ ΣΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΙΧΕ ΠΑΡΕΙ 500 ΨΗΦΟΥΣ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΚΑΙ Ο ΚΟΥΒΕΛΗΣ 1000 ΣΤΑΥΡΟΥΣ.ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΟΙ.ΣΚΑΤΑ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΣΑ

Ανώνυμος είπε...

ΟΚ ΣΠΥΡΟ ΨΗΦΙΣΕ ΑΛΕΚΑ.. ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΦΑΔΕΡ, ΑΛΛΑ ΛΙΓΟ ΑΝΙΑΡΑ ΜΕΤΑ ΠΩς ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΕΙΤΕ;
ΕΛΕΥΘΕΡΕ ΕΝΟΧΕ, ΣΑΝ ΤΗ ΝΤΟΡΑ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ, ΜΑΛΛΟΝ ΑΥΤΟ ΕΝΝΟΕΙΣ...

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου