Πριν περίπου 15 χρόνια, ως φοιτητής δούλεψα 2 καλοκαίρια εποχιακός στην ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ στις βαλίτσες..
Με μέσο θα πείτε...
Με "φιλικό" μέσο..
Εξάλλου η δουλειά αυτή τότε, ως εποχιακή τα καλοκαίρια, δεν ήταν και περιζήτητη...
Τέλος πάντων ήταν μεγάλο σχολείο η υπόθεση και ευκαιρία να γνωριστείς με πολύ κόσμο. Ξεναγούς, Μετεωρολόγους, Τελωνιακούς Υπαλλήλους, Κούριερ, που μόλις είχαν αρχίσει να σκάνε μύτη (χοντρή βλακεία που δεν συνεργαστήκαμε τότε Σπύρο να πάρουμε την "ίντερμέιλ") ....
Την εταιρία την γνώρισα πάνω στο μεταίχμιο, μόλις είχε αρχίσει η κουβέντα για εξυγίανση, για χρέη κτλ.
Είχε σταματήσει να παίρνει μόνιμο προσωπικό και είχαν αρχίσει ήδη σοβαρές περικοπές. Θυμάμαι, μόλις είχαν κοπεί τα λεωφορεία που μετέφεραν τον κόσμο στα αεροδρόμια, είχαν απαγορευτεί οι υπερωρίες σε σημείο που να μη μπορεί ορισμένες μέρες με υψηλή κίνηση μέσα στον Αύγουστο, να βγει καλά το πρόγραμμα, όταν η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ εξυπηρετούσε όλα τα τσάρτερ...
Παρόλα αυτά, στις συζητήσεις μας, οι εποχιακοί λέγαμε ότι το χειμώνα, που δεν θα υπήρχαν τα τσάρτερ, το μόνιμο προσωπικό θα ήταν πράγματι υπεράριθμο..
Και οι μόνιμοι λέγανε, ότι "πληγή" της εταιρείας δεν ήταν οι παραγωγικοί υπάλληλοι στα αεροδρόμια και τα πρακτορεία, αλλά οι "βολεμένοι" στα κεντρικά γραφεία..
Επειδή έκανα φίλους εκεί, παρακολουθώ την πορεία όλα αυτά τα χρόνια.
Κάποια παιδιά από εκείνους τους "εποχιακούς", επέλεξαν (ή αναγκάστηκαν να επιλέξουν) να κυνηγήσουν την επαγγελματική τακτοποίηση μέσα από κει..
(Εν τω μεταξύ δυσκόλεψαν τα πράγματα .. και ενώ όλοι ζητούσαν να περιοριστεί το δημόσιο, όλοι θέλανε να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι, έστω στις βαλίτσες..).
Η Εταιρεία, μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια συνταξιοδότησε όλους τους παλιούς και από ότι βλέπω λειτουργεί κυρίως με εποχιακούς, ορισμένους από τότε, που τους ανακυκλώνει κάθε οχτώ μήνες!
Οι παχυλοί μισθοί μειώθηκαν και οι περισσότεροι τωρινοί υπάλληλοι είναι τις γενιάς των 700 Ευρώ.
Επειδή έχω δει την δουλειά, δεν βλέπω παραπάνω υπαλλήλους στην "επίγεια εξυπηρέτηση" της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ , από ότι στις Ιδιωτικές εταιρείες ... (Στα επαρχιακά αεροδρόμια μπορείς να παρατηρήσεις από τα τζάμια την φόρτωση των αεροπλάνων..)
Άρα εδώ και πολύ καιρό τα φαινόμενα κακής διαχείρησης του προσωπικού, όλα αυτά που της μαρτυρούν, αν και τα δημιούργησαν οι ίδιοι που εδώ και μια εικοσαετία της "αλλάζουν τα φώτα", σε μεγάλο βαθμό δεν υφίστανται.
Εδώ και πολύ καιρό είχα διάφορες απορίες, λόγου χάρη:
1. ΔΕΗ, ΟΤΕ, Κρατικές Τράπεζες με την υψηλή κερδοφορία και τις "μαύρες μπίζνες" στα Βαλκάνια, δεν μπορούσαν να αγοράσουν μετοχές της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ;
2. Γιατί δεν συναγωνίζεται την ΕΤΖΙΑΝ στις προσφορές.
Σχεδόν όλοι κρατικοί και ιδιωτικού υπάλληλοι που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους προτιμούν την ΕΤΖΙΑΝ, γιατί μια και η ημερομηνία του ταξιδιού τους είναι από πολύ χρόνο πριν γνωστή, κάνουν χρήση των προσφορών της ΕΤΖΙΑΝ.
Λέτε να χάνει η Λουφτάχνσα από αυτή την τακτική;
Γιατί δεν την συναγωνίζεται η δημόσια επιχείρηση;
Θα πάει κανείς μέσα για διαφυγόντα κέρδη;
Τελικά μόνο οι κασσέτες με γκόμενες παίζουν σε αυτή την κοινωνία;
Και όλα αυτά τα σκέφτομαι γιατί, ως κάτοικος νησιωτικής περιφέρειας, δεν θέλω να υποστώ στον αέρα, ότι υφίσταμαι τα τελευταία χρόνια της "απελευθέρωσης" στην θάλασσα...