Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Τρίτη, Μαρτίου 18, 2008

...άφες αυτοίς· ου γάρ οίδασι τι ποιούσι..


Η χθεσινή απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, θα μπορούσε από μόνη της να αποτελέσει αντικείμενο μελέτης της Εκκλησιαστικής Ιστορίας, του Κανονικού Δικαίου και της Ηθικής από "στενή" οπτική, αλλά επίσης της Κοινωνιολογίας και της Ψυχολογίας της Θρησκείας, καθώς και της Ψυχολογίας των Οργανισμών από ευρύτερη οπτική, για να αποδειχθεί περίτρανα και από κάθε άποψη η ανεπάρκεια της Ελλαδικής Εκκλησίας ως Οργανισμού (γιατί ως Νόημα είναι κάτι ευρύτερο) απέναντι στις προκλήσεις της εποχής της!

Να σας πω ότι κατέβασα από την βιβλιοθήκη μου κάποια βιβλία ανάμεσα τους και την "Καινή Διαθήκη", αλλά μετά σκέφτηκα:
"Δεν χρειάζεται τόσο μελάνι", ή όπως αλλιώς θα έλεγε και το "Μεγάλο Αφεντικό ":
"άφες αυτοίς· ου γάρ οίδασι τι ποιούσι."

Ξεκινώ με την μπηχτή (έτσι είναι για μένα) του Αθνίμου με τα Κυδώνια (Δηλαδή του Ρασοφόρου Μεγαλέξαντρου), ότι άλλο ένας και άλλο δεκατρείς....

Βρε λες να τους έδωσε την ομοφωνία ο Ιερώνυμος για να καταλαγιάσει η μανία κάποιων να το παίζουν.... εθνάρχες;
Μπορεί και να ήταν μια καλή πολιτικά κίνηση, παρόλο που η ανακοίνωση θα μείνει ως μνημείο αμετροέπειας!


Δεν ήταν "ιδεολογικοί" οι λόγοι που έσπρωξαν την πολιτεία να φέρει το σύμφωνο "ελεύθερης συμβιώσης", αλλά πραγματικοί.
Διότι έτσι κι αλλιώς υπάρχει ο πολιτικός γάμος για αυτούς που για διαφόρους λόγους, δεν επιζητούν την ευλογία του Υψίστου!Είναι οι μυριάδες υποθέσεις διαζυγίων που μπλοκάρουν τα πολιτικά δικαστήρια της χώρας.
Ίσως με μια πιο ευέλικτη διαδικασία που να ρυθμίζει τις νομικές παραμέτρους της συμβίωσης, αυτοί που παντρεύονται σήμερα με ανοιχτό στη σκέψη τους το ενδεχόμενο να χωρίσουν κάποτε (και πιστέψτε με είναι πάρα πολλοί), να μην οδηγηθούν ούτε στον Δήμαρχο, αλλά στη νέα διαδικασία.
Και ποιός είναι έτοιμος σήμερα για το γάμο.. όταν μένει στο παιδικό δωμάτιο μέχρι τα 40, όταν δυσκολεύεται και τον δυσκολεύουν, για πάρα πολλά χρόνια μετά το τέλος του Λυκείου, να βγάλει και τα δυό του πόδια από την Εφηβεία..

(Τελικά η Εκκλησία δηλαδή, δεν φροντίζει για το παγκάρι, αλλά για το ψωμί των φτωχοδικηγόρων...)

Από αυτή την διαδικασία δεν έπρεπε να αποκλειστούν οι ομοφυλόφιλοι(ες).
Αφού δεν τους κρεμάμε κι εδώ, όπως στο Ιράν, ούτε τους στέλνουμε στα ψυχιατρεία, αφού δεν τους αποδοκιμάζουμε ηθικά φορώντας τους ένα ροζ αστέρι και μπορούν να στήνουν σπιτικό, πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να διευθετηθεί νομικά αυτή η πραγματικότητα.


Αυτή είναι η κατάσταση ρεαλιστικά Παππούλη Γερμανέ (αν πιστέψουμε τα ρεπορτάζ)..
Το "σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης" δεν είναι βόμβα στα θεμέλια της ελληνικής οικογένειας, αλλά κάποιες πρώτες βοήθειες από την πλευρά του Κράτους (όσες μπορεί να δώσει κι αυτό) μετά την έκρηξη της βόμβας.


Κανείς δεν είπε η Εκκλησία, να πει "όλα καλά, ας κάνει κι παππαδιά ένα "σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης"με τον καντηλανάφτη..."
Όμως έχασε μια ευκαιρία (πάλι!!) να ερμηνεύσει το Ευαγγέλιο μέσα στις σύγχρονες συνθήκες και αρκέστηκε σε ένα λογίδριο δικανικών παλληκαρισμών!

Διότι, μπορεί να μίλησε για πορνεία και να ξαλάφρωσε κάποιες κοτσιδάτες παρθένες μεγάλης ηλικίας, ωστόσο όμως κανέναν, που βιώνει αδιέδοξα στις σχέσεις του, που πονά μέσα σε "ελεύθερες" ή "δεσμευμένες" σχέσεις, δεν θα τον βάλει σε σκέψη αυτός ο λόγος.

Είναι τελικά "ο 'Ανθρωπος για τα Σάββατα";
Καλά εσύ σταυρώθηκες νωρίς Μεγάλε!


Θα μπορούσε η Εκκλησία, να αναγνωρίσει την κατάσταση, να πει ότι δεν είναι δουλειά της οι Νόμοι του Κράτους..

Παρόλα αυτά, επειδή δεν υπάρχει η Εκκλησία απλά για να διευθετεί τα πράγματα, αλλά για να δίνει νόημα σε κάποια πράγματα, μπορούσε να διακηρύξει ότι παρά τις αυξημένες δυσκολίες, προτείνει τον Γάμο ως άθλημα και μαρτυρία ζωής.

Να αναγνωρίσει ότι το νέο ζευγάρι χρειάζεται σήμερα ηθική και κοινωνική υποστήριξη και να πάρει το μερίδιο της ευθύνης που της αναλογεί για την ανεπάρκειά της στον τομέα αυτό για τα ζευγάρια που ή ίδια παντρεύει...


Όλα αυτά καλά, αλλά υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες που η Εκκλησία πρέπει να αναγνωρίσει στην σύγχρονη εποχή.
Τι γίνεται π.χ., αν ένας νέος ή μια νέα που προέρχεται από χριστιανικό περιβάλλον αγαπηθεί με έναν αλλόθρησκο ή άθρησκο;
Ο ίδιος ο Απόστολος Παύλος, προτρέπει τους χριστιανούς που ήταν παντρεμένοι(ες) με ειδωλολάτρες να μην εγκαταλείψουν το ταίρι τους.

Οι κανόνες, που επικαλείται και τώρα η ιεραρχία με την ανακοίνωσή της, δεν λειτουργούν σαν τους νόμους της Πολιτείας.
Κατανοούνται ως προτάσεις για την σωτηρία των ανθρώπων και στην περίπτωση που δεν μπορούν να βοηθήσουν δεν εφαρμόζονται.

Το έχει δείξει η ίδια η εκκλησιαστική παράδοση, που συνοδικά έχει αποδεχτεί για το ίδιο "παράπτωμα" διαφορετικές και ανισομερείς μεταξύ τους διεξόδους..

Για πείτε μου παππούληδες: Αν είμαι "πόρνος", πρέπει να κάθομαι στον νάρθηκα για μήνες ζητώντας από το εκκλησίασμα συγχώρεση, ή την γλίτωσα με 40 μέρες ξηροφαγία και καμιά χιλιάδα επικύψεις...

Για πείτε μου, να πηγαίνω στους γάμους ζευγαριών που έχουν συζήσει πριν και να το κάνω ζήτημα, αφού σύμφωνα με κάποιους κανόνες, η εκκλησία δεν δύναται να παντρέψει ανθρώπους που είχαν πρωτύτερα συνδεθεί με "πορνική" σχέση;

Τι να λέω όταν η νύφη έχει την κοιλιά φουσκωμένη;

Ιστορικά, λοιπόν η Εκκλησία δεν έχει αναθεωρητική βουλή για να αλλάξει τους κανόνες, αλλά έχει μια άλλη αντίληψη για τους κανόνες και μια αρχή που λέγεται "οικονομία" .
Και τι μπορεί να οικονομήσει τα πράγματα σε αυτή την περίπτωση;
Είναι αυτοί που μπορεί να έχουν μια προσωπική σχέση με τους ενδιαφερόμενους.
Είναι κυρίως ο Παππάς και η Ενορία.
Εκεί έπρεπε να παραπέμψει και η ιεραρχία, αφού θεολογήσει με τη γλώσσα της εποχής για το ζήτημα.
Γιατί η μικρή Οικογένεια πλαισιώνεται συνήθως από ευρύτερες οικογένειες..
Έχει και η Εκκλησία τέτοια πλαίσια..
Λειτουργεί σήμερα όμως ο Παππάς και η Ενορία;



Υ.Γ. Θα μπορούσα να γράψω ακόμα περισσότερα και να αγγίξω και πιό "τζιζ" ζητήματα, όπως αυτών των ομοφυλοφίλων, προτίμησα όμως μια μεσότητα που θα μπορούσε να εκφράζει από κάθε άποψη, ακόμα και "ποιμαντικής (δεν μου αρέσει η λέξη, αλλά ας την χρησιμοποιήσω) τακτικής" την εκκλησία ως σώμα χθες.

18 σχόλια:

Μανιτάρι του Βουνού είπε...

Επιασες τη μια μεριά του ζητήματος, δηλαδη την πρακτική- κοινωνική. Φυσικά η Δ.Ι.Σ. ήταν ανετοιμη να δει τον άνθρωπο και όχι το Σαββατο. Αυτο το περί τακτικής του αρχιεπισκόπου δεν μπορώ να το πιστεψω.
Για την άλλη οψη του ζητηματος δεν θα τα επαναλάβω εδώ πάλι. Η ολιστική αντιμετώπιση του ζητήματος δεν είναι εύκολη. Και δεν είναι θεμα δικαιωμάτων απλά...

ΥΓ να υπενθυμισω το του γεροΠαΐσιου (νομίζω) ότι: Οι κανόνες δεν είναι...κανόνια...

Unknown είπε...

Μήπως θα πρέπει να μεμφθούμε την εκκλησία επίσης και επειδη διδάσκει πως υπάρχουν άγγελοι, πως η Θεοτόκος συνέλαβε με την επενέργεια του κρίνου κλπ. κλπ.; Τα ζητήματα πίστης είναι ζητήματα πίστης, αν συμβαδίζουν με την πρακτική της κοινωνίας είναι διαφορετικής τάξης ζήτημα. Το αίτημα της ενάρετης (όπως τέλος πάντων το αντιλαμβανόταν ο Απ. Παύλος) ζωής των χριστιανών ήταν σε αντίθεση με τις τότε κρατούσες κοινωνικές πρακτικές (ο «έκλυτος» βίος των ειδωλολατρών κλπ.) Δεν μπορούμε να απαιτούμε από την εκκλησία, όπως και από κάθε οργανωμένη θρησκεία, να ταυτίζει τη διδασκαλία της με την τρέχουσα κοινωνική πρακτική - μάλλον το αντίθετο.

Εν κατακλείδι, η Ιερά Σύνοδος επαναβεβαίωσε αυτό που όλοι (;) οι καλοί χριστιανοί γνωρίζουν - και όχι μόνον αυτοί: πως για την Εκκλησία η ερωτική σχέση εκτός γάμου είναι πορνεία. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο. Η Πολιτεία κάνει αυτό που πρέπει, η Εκκλησία ομοίως.

Ανώνυμος είπε...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Servidor, I hope you enjoy. The address is http://servidor-brasil.blogspot.com. A hug.

Elias είπε...

Δεν μπορώ να σε παρακολουθήσω στα θρησκευτικά...συγνώμη!
(Επαναδημοσιεύω ,με αφορμή την κατάρρευση της Bear Sterns και την ανησυχία των αγορών..)

Ανώνυμος είπε...

μανιτάρι, περιμένω να δω την ολιστική μεριά
βρένους, ευτυχώς θεωρητικά τα πράγματα δεν είναι διχαστικά τουλάχιστον στην θεωρία..
Η εκκλησία, όπως και κάθε πηγή νοήματος, δεν ακολουθά την πραγματικότητα, αλλά όμως την κατανοεί και προσαρμόζει εντός της τα "όπλα" της προσπαθώντας να τη μεταβάλει.
Επίσης η διδασκαλία για την υπερφυσική σύλληψη του Χριστού, ουδεμία σχέση έχει με το σεξ και ποτέ δεν αιτιολογήθηκε έτσι.
Άσχετα αν οι πουριτανοί αργότερα το έβαλαν και αυτό στα όπλα τους.

Ανώνυμος είπε...

Ηλία θα έρθω..
Μαντιτάρι, Τι να πω μπήκα στη θέση του Ιερώνυμου..
Έχω πει ότι η Εκκλησία δεν μπορεί να δεχτεί ότι το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης καλύπτει τους πιστούς της. Τουλάχσιτον ως θεσμός πρέπει να ζητάει μεγαλύτερη δέσμευση από τους ανθρώπους στις σχέσεις τους αυτές.
Βέβαια άλλο είναι αυτό και άλλο να πει ότι θα πετάξει έξω όποιον κάτω από διάφορες συνθήκες θα προβεί σε τέτοιο συμβόλαιο..
Η γλώσσα έχει για μένα σημασία, που δείχνει την σκέψη..

Και η υποκρισία. Δηλαδή αν τα ανθρωπάκια είναι "πόρνοι"...κάποιοι μεγαλόσχημοι δεν είναι "μοιχεπιβάτες";

Αν θέλουμε να μιλάμε με βυζαντινή ορολογία να μιλάμε σε όλα.

Meropi είπε...

Κουμμούνι μου,
ωραία τα λες, αλλά οι Άγιοι Πατέρες βρίσκονται στον κόσμο τους τον οπισθοδρομικό. Πού είναι αλήθεια ο σεβασμός σε όσους διαλέξουν να ρυθμίσουν τη ζωή τους εκτός της εκκλησίας, που επαγγελλόταν ο κ. Ιερώνυμος μόλις την περασμένη εβδομάδα. Σεβασμό δείχνει η εξύβριση και μάλιστα με τη λέξη "πορνεία" όλων όσων διαλέγουν να κάνουν πολιτικό γάμο ή στο κάτω κάτω απλώς να συζήσουν, όπως έχουν δικαίωμα! Το άκρον άωτο δε είναι ότι οι "Άγιοι Πατέρες" εξυβρίζουν ως πόρνους ακόμα και αυτούς που κάνουν γάμο με τυπικό άλλης χριστιανικής θρησκείας (με το καθολικό ή προτεσταντικό δόγμα).
Έλεος πια Άγιοι Πατέρες πού πετάξατε τη χριστιανική σεμνότητα και ταπεινότητα που πρέπει να σας διακατέχει;;;
Και ξέρεις Κουμμούνι μου γιατί βγήκαν έτσι εξυβριστικά οι Ιεράρχες;;Μα φυσικά για να κόψουν τη φόρα της Πολιτείας για εκσυχρονισμό, ενόψει του Σύμφωνου Ελεύθερης Συμβίωσης που προωθείται (πολύ σωστά το επισημαίνεις και συ).
Αχ Κώστα και Νατάσα που τρέχατε να υπογράψετε για το θρήσκευμα στην ταυτότητα στο αλήστου μνήμης δημοψήφισμα του μακαρίτη του Χριστόδουλου!! θα μπορέσετε τώρα να αντισταθείτε στις σκοταδιστικές νοοτροπίες των "Αγίων Πατέρων";;

Ανώνυμος είπε...

Μου αρέσει το όνομά σου, το ύφος σου αλλά και η διαχείριση του θέματος. Θα σου έλεγα να είσαι ακόμη πιο τολμηρός και να εκφράζεσαι άμεσα.

Διαβάζοντας το υστερόγραφο δε νομίζω ότι μπορείς να εκφράσεις την εκκλησία ως σώμα. Κανείς δεν μπορεί. Ο καθένας εκφράζει τον εαυτό του, πρώτα από όλα. Και από κει και πέρα βάζει κάτω τα πράγματα και λέει τι αντιλαμβάνεται. Νιώθω ότι όσο πιο αυθόρμητοι είμαστε τόσο προάγεται και η επικοινωνία. Επίτρεψέ μου να πω δυο σκέψεις.

Η εκκλησία είναι γεγονός εμπειρικό. Δεν είναι ούτε λόγια ούτε τσιτάτα, πολύ περισσότερο δεν είναι αστυνομία μιας κατεστημένης μικροαστικής ηθικής. Εμπνέεται από το μέλλον, είναι αισιόδοξη, δεν βολεύεται σε πατρίδες, και η γνησιότητά της δεν βρίσκεται σε ταυτίσεις με εθνοκεντρικά σχήματα της ιστορίας.

Η εκκλησία ή μάλλον μια ομάδα ιεραρχών είναι αδύναμη να εμποδίσει το δικαίωμα στην ευτυχία των ανθρώπων που γουστάρουν να είναι παρέα.

Ευτυχώς η ζωή έχει προσπεράσει προ πολλού τις απειλές όλων αυτών που δήθεν οδύρονται για την οικογένεια και την υπερασπίζονται. Οι αυθεντίες τους έχουν λιώσει στο καμίνι της φλυαρίας τους και της αδιαφορίας τους, με δυο λόγια της απανθρωπίας τους.

Ποια θεολογία να διατυπωθεί από εκείνους που με τόση ευκολία αξιολογούν ανθρώπους πιστεύοντας ότι οι ίδιοι είναι οι μεγάλοι Πατέρες της Οικουμένης; Εϊναι παντελώς εκτός τόπου και χρόνου και δυστυχώς εμφανίζονται διαχειριστές μιας επιχείρησης... στα όρια της χρεοκοπίας... μάλιστα μερικές φορές όταν βγαίνουν στα κανάλια για να διαλαλήσουν την πραμάτεια τους κανείς δεν τους αγγίζει...

Καπιτ. κουμούνι: τι είναι η εκκλησία να ζητάει δέσμευση; Εννοείς να επιβάλει; Δεν κάνει η εκκλησία συμβόλαια. Ο ίδιος ο άνθρωπος αυτοδεσμεύεται ή δεν αυτοδεσμεύεται.

Καλησπερίζω!

Ανώνυμος είπε...

ΜΕΡΟΠΗ, έχεις δίκαιο. Δεν είναι άσχετη η εμμονή κραταιάς μερίδας δεσποτάδων να νομίσουν ότι θα ανακόψουν το ρεύμα του "μονδερνισμού", με θεσμικού τύπου ρυθμίσεις, μετά την ανοιχτή υποστήριξη από τη Δεξιά του Κυρίου στο θέμα των ταυτοτήτων!!!
ΑΡΝΤΑΛΙΟΝ, ναι έχεις δίκιο η σωστή φράση είναι προτείνει αυτοδέσμευση..
Όσον αφορά το άλλο, για την μεσότητα δεν λέω ότι μπορώ να εκφράσω την εκκλησία. Απλά η θέση μου,πιστεύω, είναι πολύ πιο πέρα από αυτά που θα μπορούσε σήμερα να αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία αυτών που δηλώνουν ενεργά μέλη της Εκκλησίας. Για παράδειγμα στο θέμα των ομοφυλοφίλων..
Προσπάθησα να μπω στον ρόλο του κληρικού και του δημόσιου λόγου του (έχω αδελφικούς φίλους κληρικούς)και να μιλήσω, χωρίς να προδώσω βέβαια τον εαυτό μου, αλλά ταυτόχρονα με έναν τρόπο που δεν θα με φέρει απέναντι τους πολλούς πιστούς....

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Γενικώς συμφωνώ με όσα γράφεις και το ξέρεις.
Πάντως, δεν θα μείνουν και οι ομοφυλόφιλοι παραπονεμένοι! Ο οποιοσδήποτε μπορεί να προσφύγει πλέον στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και να πετύχει την επέκταση ισχύος του νόμου και στα ομοφυλόφιλα ζευγάρια με βάση την αρχή της ισότητας!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Σκληρό κείμενο. Σύμφωνα με τα σημερινά ΝΕΑ, που διάβασα, το κείμενο δέχτηκε ιερή παρέμβαση από την ομοφωνία μέχρι την προσφώνησή του και φέρεται ο Ιερώνυμος να κατηγορεί για τούτο τον Άνθιμο.

Σε κάθε περίπτωση το σεξ ούτε στα ιερά κείμενα χαρακτηρίζεται "συνουσία" ή κάτι άλλο, αλλά "πορνεία" (σε εκατοντάδες συνολικά σημεία). Η Εκκλησία δικαιολογείται λοιπόν βάσει του ίδιου το δόγματος.

Ανώνυμος είπε...

Δείμε, ας πούμε στο "άσμα ασμάτων" που είναι στην Αγία Γραφή;

vagnes είπε...

Θα ελεγα τη γνωμη μου αν δεν ειχε προηγηθει ο vrennus ο οποιος με εκφραζει απολυτως μεχρι κεραιας, που λεμε.

Αναζητησα μονο την ερμηνεια της λεξης "πορνεια" στο λεξικο του Γ. Μπαμπινιωτη και διαβαζω οσον αφορα την εκκλησιαστικη ερμηνεια της λεξης:
....3.ΕΚΚΛΗΣ.καθε σεξουαλικη σχεση εκτός γαμου.

Ανώνυμος είπε...

Βάγκνες, δυστυχώς.. αφού τελικά αναγκαζόμαστε να προσφεύγουμε στα λεξικά για να βρούμε την αλήθεια;
Επίσης πορνεία για την εκκλησία μπορεί να υπάρξει και μέσα στον γάμο...

Η παγίωση αντιλήψεων περί κανονικού δικαίου, δημιουργεί έθος, το έθος ήθος και εν τέλει λεξικά.

Υπάρχει και "το Νίκας τοις Βασιλεύσι" και ο Πολυχρονισμός των Βασιλέων και οι αντιλήψεις περί "δαιμονισμού".

Εγώ έγραψα και πιο πάνω ότι μπορώ να πω πολλά .

Δεν μπορώ να ζητήσω από τους κληρικούς να πουν τα ίδια.. πρέπει να βρουν έναν τρόπο να συνέξουν όλο το σώμα..που έχει και τις κοτσιδάτες παρθένες και την θεία που περιμένει ο Θεός να γκρεμίσει τα τείχη της Ιεριχούς...
Χωρίς να βγάζουν ανθρώπους σαν κι εμένα απέναντι και χθες με έβγαλαν!
Διάλεξαν το ένα κομμάτι..

Ανώνυμος είπε...

και για να τελειώνουμε το θέμα και ευθαρσώς που θέλει ο Αντράλιον:
Από εδώ και πέρα δεν θα μπορέσει να υπάρξει εκκλησία που θα μιλά τόσο εύκολα για "πορνείες"
(χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα πάψει να μιλά για την ιερότητα της ερωτικής σχέσης).
2000 χρόνια έχει περάσει και τουλάχιστον 250 χρόνια "νεωτερικότητας".
Μπορεί να προσαρμοστεί χωρίς να αλλάξει ουσιωδώς.
Αυτό θέλω να πιστεύω και για αυτό ακόμα ασχολούμαι μαζί της..
Υπάρχει λόγος που η Εκκλησία αναγκάζεται να βλέπει(;) μπροστά
Είναι ό ίδιος ο λόγος που δεν κάνουμε ακόμα περιτομή..

ποπό τι έπαθα νυχτιάτικα...ομολογίες πίστης.

vagnes είπε...

Η εκκλησια συγχωρει παντα και ολους, η πολιτεια σχεδον ποτέ και λιγους, η κοινωνια ποτέ και καννεναν.
Τι μας φταιει λοιπον η εκκλησια, με τις αλλες δυο πρεπει να νευριαζουμε πιο πολυ.

Sophia Kollia είπε...

συμφωνώ απολύτως. Από μικρή μου είχαν υποσχεθεί ότι θα πάω στην κόλαση. Με τρομοκράτησαν για κάτι χρόνια και μετά διαχώρισα τη θέση μου.Άλλο ο κλήρος , άλλο το ευαγγέλιο.Ο κλήρος είναι μέρος της παγκόσμιας εξουσίας και κρατιέται όπως και όπου μπορεί, πάντως όχι απο μας. Η πίστη όμως είναι κάτι άλλο. Μακάρι να το έβλεπαν......

Ανώνυμος είπε...

AMA KAPOIOS MILAEI GIA SENA XWRIS NA SE KSEREI SE ENOXLEI, AN TOU DOSEIS SIMASIA OMOS, SIMENEI OTI AYTA POU LEEI EINAI SOSTA.... AN 8ES NA EISAI PISTOS H OXI DIKO SOU 8EMA, DEN BORW NA KATALAVW GIATI ATOMA ME MORFOSH ASXOLOUDE ME TO TI LEEI O KA8ENAS TIS EKLISIAS AFOU DN TOYS PISTEYOUN, EDAKSEI SE VAFTISAN MLKIA POU DN SE ROTISAN ESEI OMOS POU KOLAS AN DN PISTEUEIS GRAPSTOUS, EPEIDI AUTH 8ELOUN NA SE PEISOUN NA PISTEUEIS DN SIMENEI OTI KAI SEI PREPEI NA TOUS AKOUS, AN EISAI SOSTOS PSAKSOU, MA8E, DES AN PREPEI NA PISTEPSEIS H OXI KAI SE TI, META KRATA TA GIA TON EAYTO SOU, XALAROSE KAI DES OTI KANEIS DEN SE PIEZEI NA PAS STIN EKKLISIA, DIKO SOU 8EMA TO TI KANEIS, OPOS OTAN ISOUN MIKROS KAI SOU LEGAN MIN KAPNIZEIS KAI SEI KAPNIZES APO MAGIA META PSAXTIKES EIDES OTI EINAI KARKINOGONO KAI SEI SUNEXISES NA KAPNIZEIS DIDI POSO MLKAS EISAI RE FILE GT DN TO KOBEIS, TWRA AMA TO KOPSES DIKO SOU 8EMA ASE TOUS ALLOUS NA PE8ANOUN APO KARKINO ESENA PIOS SE RWTISE..... FILIKA PROS OLOUS TOUS POROMENOUS NA MILISOUN APLOS GIA NA POUN KATI OPOS KAI GW POU DN EIXA DOULEIA KAI GRAFW EDW TOSI WRA...

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου