Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Τετάρτη, Ιανουαρίου 30, 2008

Εκκλησιαστικά Σχέδια επί Χάρτου (συνέχεια από το "Η εκδημία του Σεπτού Αρχιεπισκόπου ΜΑΣ")

  1. Οι περιορισμοί, εφόσον η εκκλησία θα συγκροτηθεί σε σώμα , θα μπουν από εδώ και πέρα. Βασικός περιορισμός η συμμετοχή στην Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία και στις Ολομέλειες της Ενορίας.(πλην αντικειμενικών κωλυμάτων και στις δύο περιπτώσεις).
  2. Η Ολομέλεια της Ενορίας κάθε «Νέα Τρίτη» εκλέγει 12 λαϊκά μέλη (6 τακτικά +6 αναπληρωματικά, που το δεύτερο εξάμηνο της ενιαυσίας περιόδου θα γίνουν αυτά τακτικά ) για την ενοριακή επιτροπή. Δικαίωμα επανεκλογής στην Ενοριακή Επιτροπή θα έχουν μετά τέσσερα χρόνια. Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι για όλες τις θέσεις της ενοριακής επιτροπής, για τις κενές θέσεις θα γίνεται κλήρωση ανάμεσα σε όσους ήταν επίτροποι τις προηγούμενες ετήσιες περιόδους.
  3. Όλοι οι κληρικοί της Ενορίας, συμμετέχουν στην Ενοριακή επιτροπή, ψηφίζουν όμως δύο κάθε φορά εναλλασσόμενοι με τρόπο συνοδικό. Αν δεν υπάρχουν άλλοι κληρικοί στην Ενορία, ο εφημέριος της θα έχει 2 ς ψήφους στην ενοριακή επιτροπή.
  4. Δίνεται ένα διάστημα σε κάθε ενορία να καταρτίσει τον κανονισμό της που θα είναι το εσωτερικό της «σύνταγμα». Η νομοκανονική επιτροπή της Μητρόπολης εγκρίνει τους κανονισμούς του ενοριών και τις τυχόν αναθεωρήσεις τους. Δύνανται επίσης να υπάρχουν υποεπιτροπές, π.χ. κατήχησης και παιδείας, εκκλησιαστικής διακονίας, εξωραϊστική κλπ. που θα προβλέπονται από τον κανονισμό κάθε ενορίας. Αυτή η ενοριακή οργάνωση ανταποκρίνεται και στο «κοινοτικό» σύστημα που ίσχυσε κατά την Τουρκοκρατία και σε πολλά μέρη της Ελλάδας μέχρι την δικτατορία του Μεταξά. Οι Κληρικοί της Ενορίας πρέπει να είναι βέβαια εγκεκριμένοι πριν την τοποθέτησή τους με την ψήφο των μελών της.
  5. Μητροπολιτική Σύνοδος συγκροτείται από τον Μητροπολίτη, 3 Κληρικούς (Ιερείς ή Διάκονοι) που θα συμμετέχουν εναλλασσόμενοι κατά τα πρεσβεία Ιεροσύνης, (όπως γίνεται σήμερα με την αντιπροσώπευση των μητροπόλεων στη συγκρότηση της Δ. Ι. Σ.), 1 Μοναχό ή 1 Μοναχή (που θα συμμετέχουν αντιπροσωπεύοντας τα μοναστήρια τους εναλλασσόμενοι με κυκλικό τρόπο , όπως γίνεται σήμερα με την συγκρότηση της Ιεράς Επιστασίας του Αγίου Όρους). Αν δεν υπάρχουν μοναστήρια θα συμμετέχει στην σύνοδο ένας επιπλέον Ιερέας. Θα συμμετέχουν επίσης έξι λαϊκοί συνοδικοί (Υποχρεωτικά 3 από αυτούς θα είναι γυνάικες).
  6. Πως θα εκλέγονται τώρα οι Λαϊκοί Συνοδικοί: Καταρχήν οι ενορίες θα αντιπροσωπεύονται κυκλικά, όπως γίνεται σήμερα με την αντιπροσώπευση των μητροπόλεων στη συγκρότηση της Δ.Ι.Σ., Όταν είναι περίοδος που η ενορία είναι συνοδική θα καλείται από την Ενοριακή Επιτροπή ειδική ολομέλεια που θα εκλέγει με μυστική ψηφοφορία τον Λαϊκό Συνοδικό της Ενορίας (και τον αναπληρωτή του)
  7. Οι τακτικές συνεδρίες της Μητροπολιτικής Συνόδου είναι μηνιαίες.
  8. Κάθε ενορία αλλά και κάθε εγγεγραμμένο μέλος της τοπικής Εκκλησίας μπορεί να προτείνει θέματα για συζήτηση. Ακολουθείται αυστηρή χρονολογική σειρά με βάση την ημερομηνία υποβολής στην διάταξη των θεμάτων προς συζήτηση. Η Μητροπολιτική σύνοδος υποχρεούται να απαντήσει εγγράφως σε κάθε πρόσωπο ή εκκλησιαστικό φορέα που εισηγήθηκε ένα θέμα.
  9. Τα έξοδα συμμετοχής των λαϊκών συνοδικών (εισιτήρια, διαμονή βαρύνουν την Εκκλησία).Χώρος διεξαγωγής ορίζεται ένα μοναστήρι (μπορεί να εναλλάσσεται, ανάλογα τις δυνατότητες της Επισκοπής).
  10. Λαϊκός Μητροπολιτικός συνοδικός εκλέγεται κανείς μέχρι τρεις φορές.
  11. Κληρικολαϊκή Συνέλευση της Μητρόπολης για πολύ σημαντικά ζητήματα. Συγκροτείται από όλους τους κληρικούς και όλα τα λαϊκά μέλη των ενοριακών επιτροπών (τακτικά και αναπληρωματικά) που έχουν θητεία την περίοδο που Μητροπολιτική σύνοδο. Ψηφίζει και αναθεωρεί κανονισμό της Μητρόπολης μετά από εισήγηση της νομοκανονικής επιτροπής .
  12. Νομοκανονική επιτροπή της Μητρόπολης, με τριετή θητεία. Προεδρεύει Ιερέας . Συμμετέχουν 2 λαϊκοί (1 θεολόγος και 1 νομικός κατά προτίμηση έλλείψει αυτών και άλλοι) με δημοσιευμένο έργο πάνω στα εκκλησιαστικά θέματα κατά προτίμηση στο Κανονικό Δίκαιο. Ορίζονται από την Κληρικολαϊκή Συνέλευση.
  13. Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδας. Συγκροτείται από έναν Εκλεγμένο Λαϊκό Αντιπρόσωπο κάθε Μητρόπολης τους Μητροπολίτες και τον Αρχιεπίσκοπο.
  14. Η Ιερά Σύνοδος Εκλέγει όπως και σήμερα τους Μητροπολίτες επί τριπροσώπου που έχει καταρτίσει η Κληρικολαϊκή Συνέλευση της "χηρεύουσας" Μητρόπολης.
  15. Κληρικολαϊκή Συνέλευση της Εκκλησίας της Ελλάδος: Η ανώτατη αρχή της Εκκλησίας. Εκλέγει τον Αρχιεπίσκοπο . Συμμέτεχουν όλα τα μέλη κληρικά και λαϊκά των Μητροπολιτικών Κληρικολαϊκών Συνελέυσεων.
  16. Η εκκλησία της Ελλάδος δεν είναι κρατική Υπηρεσία. Αλλά Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. Ειδικό καθεστώς ρυθμίζει μεταβατικά την μισθοδοσία του προσωπικού της, όπως και όλων των άλλων νόμιμων θρησκευτικών οργανισμών.

Σχέδια επί χάρτου ναι, αλλά να μη μας λέν ότι δεν γίνεται....

Επικήδειος

Ο άνθρωπος Χρήστος Παρασκευαϊδης πέθανε ταλαιπωρημένος
Θα κρατήσω για πραγματικά ειλικρινές καλό κατευόδιο τα λόγια της Ηλιάνας, σε σχόλιο της σε προηγούμενο δημοσίευμα μου:"Ίσως και στα τελευταία του να φοβήθηκε ότι τελικά μπορεί και να υπάρχει θεός,…." Και αυτό αρκεί...
Μέτρο του αξιακού κώδικα βάσει του οποίου κρίνεται ο Χρήστος Παρασκευαίδης δεν είναι ο άψογος δικαστής (δόξα τον μεγαλοδύναμο εσχάτως να κάνουμε από τέτιους και εξαγωγή), αλλά ο ληστής στον σταυρό.

Από κει και πέρα, κάνοντας τις θεολογικές, κοινωνιολογικές και ιστορικές διαπιστώσεις μου για το προφίλ της εκκλησιαστικής θητείας που κληρονομεί, μπορώ να πω κάποια πράγματα.
Δυστυχώς υπάρχει μια μεγάλη μερίδα του λαού, μεγαλωμένο στα κατηχητικά και στις θρησκευτικές οργανώσεις που αισθάνεται όπως ο Εβραίος της εποχής του Χριστού:
Ο κουρελής και αντιφατικός λαός που μπορεί να κρίνει την οικουμένη ολάκερη..

Πετυχημένος εκφραστής και ινστρούχτορας της αντίληψης αυτής ήταν ο Χ.Π.
Θα μπορούσε να γίνει πολύ πιο επικίνδυνος, άν ήταν περισσότερο μεθοδικός και κρυψίνους.
Ευτυχώς ήταν άμεσος και παρορμητικός..
Πρέπει να ομολογήσουμε ότι βοηθήθηκε από το ιστορικό πλαίσιο, όταν μεγάλα τμήματα του λαού ένιωθαν να πλήτονται από "ανεξήγητες" με βάση τις προσλαμβάνουσες παραστάσεις τους δυνάμεις και γύρεψαν καταφύγιο στην ταυτότητα.
Βοηθήθηκε και από μια μερίδα διανοουμένων και πολιτικών (ας τους πούμε χοντρικά "εκσυγχρονιστές") που δέχτηκαν την λεγόμενη παγκοσμιοποίηση χωρίς όρους και με αυτόν τον τρόπο επέτρεψαν σε περίπου φουνταμενταλιστές σαν πολλούς από τους "υπασπιστές" του Χ.Π., να λειτουργούν σαν το αντίπαλο δέος.
Ο Χ.Π. τους υπολόγιζε γιατί ήταν πάντα τα "κομάντα" στις όχι και τόσο φουντενταμενταλιστικές διεκδικήσεις του (βλέπε Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, Εκκλησιαστικές Ακαδημίες με κρατικό χρήμα, Μ.Κ.Ο."Αλληλεγγύη" κλπ.)
Επειδή θέλω να πω τα πράγματα όπως τα αισθάνομαι, από τη στιγμή που εν έτει 2008, ο εκκλησιαστικός θεσμός έχει απωλέσει ακόμα και αυτή την δημοκρατικότητα που είχε όταν το ευρύτερο πλαίσιο είχε Βασιλεία, πραγματικά θα ήμουν χαρούμενος, αν με το θάνατό του άνοιγε ένας νέος κι ελπιδοφόρος κύκλος στην ελλαδική εκκλησία.
(Έτσι κι αλλιώς ο άνθρωπος λυτρώθηκε από τον πόνο)
Όμως σήμερα ειλικρινά δεν χαίρομαι, γιατί φοβάμαι ότι αυτό που θα έλθει μπορεί να είναι και χειρότερο.

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου