Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 11, 2006

Μικρό παιδί σαν πήγαινα σχολείο....

Ξεκίνησε πάλι η σχολική χρονιά, με νέα βιβλία με πολλές αλλαγές.
Μία από αυτές είναι το 7ώρο στην Ε’ Δημοτικού (αν άκουσα καλά) για να προστεθούν κι άλλα μαθήματα, ανάμεσα σε αυτά μια ακόμα ξένη γλώσσα…
Δεν είναι όμως οι αλλαγές που θα απελευθερώσουν την νέα γενιά, που θα δώσουν ώθηση στην αυριανή κοινωνία.
Δεν πρόκειται για αλλαγές στην «φιλοσοφία» της Παιδείας.
Δεν φαίνεται να γίνεται αποδεκτό ότι η «υπερφόρτωση προσόντων» για κάθε παιδί από τον καιρό του Δημοτικού μέχρι και την έξοδό του από τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, λίγο θα το βοηθήσει στον ταχύτατα μεταβαλλόμενο σημερινό κι αυριανό κόσμο μας.
Ο νέος χρειάζεται σήμερα ψυχοκοινωνικές δεξιότητες, έτσι ώστε να μπορεί να σκέφτεται μέσα σε ένα περιβάλλον ύπουλης χειραγώγησης των πολιτών από τους κατέχοντες χρήμα και δύναμη.
Να παίρνει πρωτοβουλίες..
Να μην τα βάζει κάτω με την πρώτη αναποδιά…
Να μπορεί να αξιολογεί σωστά το περιβάλλον του….
Να μπορεί να φαντάζεται κάτι διαφορετικό από αυτό που βλέπει…
Να μπορεί να χαίρεται τις μικροχαρές της ζωής, για να έχει ψυχική δύναμη, μέσα σε ένα πολιτισμικό περιβάλλον όπου η επικοινωνία ταυτίζεται με την κατανάλωση.
Να μπορεί να αλλάζει, παρόλο που η ανασφάλεια συνήθως οδηγεί σε νηπιακή προσκόλληση στα πλαίσια του παρελθόντος.
Τέλος να μπορεί να διεκδικεί και σε προσωπικό επίπεδο, διότι οι πάτρωνες χρειάζονται ζωηρές μάζες…
Βέβαια όλα αυτά προαπαιτούν απόφαση για αλλαγή.
Και η απόφαση προϋποθέτει να μην σου αρέσει η σημερινή κατάσταση.
Εμένα δεν μου αρέσει, γιατί από το Δημοτικό μου θυμίζει «προπόνηση» για μια «διά βίου» συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση σε διάφορες θέσεις της «δευτερεύουσας αγοράς εργασίας».
Θα επανέλθω συντόμως.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα φίλε μου είναι ότι, όπως έγραφε σ' ένα τολμηρό αρθράκι του στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ ο καθηγητής αρχιτεκτονικής Θεσσαλονίκης Πάνος Τζώνος, όόόόλοι συμφωνούν για αλλαγές στην Παιδεία, και μάλιστα "ριζοσπαστικές". Μόνο που ... όταν έρθει η ρημάδα η ώρα να μπούνε αυτές οι αλλαγές σε πράξη, όόόόλοι κάνουνε πίσω διότι τους θίγονται πολύ συγκεκριμένα συμφέροντα και "συνήθεια".

Gatina είπε...

Είναι γεγονός πως η ελληνική παιδεία σκοτώνει ψυχές που διψούν για μόρφωση. Και πώς να αλλάξει αυτό, όταν οι άνθρωποι που μας κυβερνούν στερούνται εγκεφάλου;

Ανώνυμος είπε...

Τζόνυ, μιλάω για αλλαγές με νόημα, όχι"ριζοσπαστικές" εσύ θα καταλάβεις..
Οι άνθρωποι αυτοί νιάου στερούνται εγκεφάλου, ή θέλουν ανθρώπους που στερούνται εγκεφάλου για υπηκόους;
Για μένα υπάρχουν και από τους 2 στο γκουβέρνο..

Ανώνυμος είπε...

Το πρόβλημα της παιδειας είναι πρόβλημα π΄ρωτα πολιτισμικής ταυτότητας.
Σαν ημιμαθείς αρχοντοχωριάτες μπερδεύουμε τον κοσμοπολίτη γλωσσομαθή ή μη, με τον εμποράκο γυρολόγο που με τις φωνές και παζάρια προσπαθεί να τραβήξει πελάτες.Αφού δεν πιστεύουμε σρον εαυτό μας, στην χιλιάδων χρόνων ιστορία αλλά ταυτιζόμαστε αμέσως με το έκτρωματι΄κό υβρίδιο του νεοελληνικού κράτους,πιστεύοντας στον συμβιβασμό του φραγκολεβαντινισμού ή στο ψέμα του σοβιετικού σοσιαλισμού λες και δεν πατάμε ποτε σε φαστ-φουντάδικο αμερικάνικο ή δεν βλέπουμε ποτέ αμερικάνικες ταινίες, ψευτορομαντικοί ¯...
το πρόβλημα του σχολικού προγράμματος φαίνεται στιε χιλιάδες φοιτητές που σπουδάζουν έξω πλουτίζοντας τον ισολογισμό ξένων χωρών με το ελληνικό συνάλλαγμα και το ανθρώπινο δυναμικό μας.΄ταν βλέπεις στην τηλεόραση πως το μονό πρόβλημα της ελλάδας είναι να αυξήσουμε τις μπασκετες στα σχολεία επειδή νικήσαμε στο μπάσκετ,χανοντας όμως από τους εθνικιστές γλωσσικά ισπανούς,τότε φαίνεται πόσο κομπογιαννίτες είμαστε...μόνο το ευκαιριακό κέρδος μας νοιάζει...σερβιτόρους για το καλοκαίρι ετοιμάζουμε,, όχι επιστήμονες,
όταν στην ελλάδα δεν υπάρχει όυτε μία σοβαρή βιομηχανική επένδυση μόνο βασιλεύουν οι αγοροπωλησίες των εταιρίων κινητής τηλεφωνίας, όταν ολόκληρα χωριά στην Β.Ελλάδα πνίγονται στο βυθό της ανεργίας, πλουτίζοντας τους γείτονες Βαλκάνιους..
το μόνο που ενδιαφέρει την κυβέρνηση και την κάθε νεοελληινική κυβέρνηση είναι η εύκολη λύση για το εύκολο κέρδος:αντί να στηρίξουμε την οικογένεια με αύξηση των μισθών και όχι αύξηση των παιδικών σταθμών και των ωρών διδασκαλίας για να διορίσουμε άνεργους δσκάλους μόνο, αντί να έχουμε εθνικούς στόχους, μακροπ΄ροθεσμα προγράμματα κοινωνικής αναδιάρθρωσης,
αντί η ζωή μας να γίνει καλύτερη,..στηρίζει η νεολαία μας το talent show του καθε καραγκιόζη καναλάρχη..Αυτοί είμαστε..ασ κοιταχτούμε στον καθρέπτη και μια φορά...

Ανώνυμος είπε...

αγαπητέ deacon στα περισσότερα συμφωνώ. μόνο ένα δυο παρατηρήσεις.
Η πολιτισμική ταυτότητα είναι ένα γεγονός που συμβαίνει "εν κινήσει" συνεπώς οι άνθρωποι το μόνο που χρειάζονται είναι να μπορούν να συνδημιουργούν και όχι να κοιτάζουν αποχαυνωμένοι τα γεγονότα. στην αποχάυνωση σπρώχνει ανάμεσα σε άλλες παραμέτρους ίσως πιο καθοριστικές (καταναλωτισμός παντοκρατορία των ΜΜΕ) και η αγχωμένη και αγχωτική παιδεία μας.
Οι γλώσσες δεν είναι το πρόβλημα της νέας μεταρρύθμισης- απορρύθμισης είναι η εντατικοποίηση. Περισσότερο ίσως πρόβλημα δημιουργήσει ο διπλασιασμός στην ύλη της αριθμητικής από την πρώτη δημοτικού.
Τέλος, αν κατάλαβα καλά την άποψή σου, διαφωνώ να δίνεται σε χρήμα ένα μέρος των επενδύσεων που πάει σε κοινωνικές υποδομές: παιδικοί σταθμοι κτλ, αρκεί να έχουν όλοι πρόσβαση σε αυτές (εκεί είναι το πρόβλημα)

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου