Οφείλω από εδώ μέσα ένα αντιχάρισμα σε ανθρώπους που απελευθέρωσαν τη σκέψη μου.
Ανθρώπους που είναι θρήσκοι μεν, αλλά είναι γίγαντες κριτικής σκέψης και κοινωνικότητας.
Επειδή μπλέκομαι καμιά φορά σε διαλόγους με το θέμα της θρησκείας, βλέπω συχνά την επικίνδυνη ταύτιση
ΘΡΗΣΚΕΙΑ = ΦΟΥΝΤΑΜΕΝΤΑΛΙΣΜΟΣ
Και δεν την αποδέχομαι. Απόσπασμα από απάντηση που έδωσα σε κάποιους παλιότερα:
Ο πιστός, αν θέλει να είναι σε διάλογο και σχέση με τους ανθρώπους της εποχής του θα λάβει υπόψη του "τα συμπεράσματα της επιστήμης για τον Κόσμο, τη Ζωή και τον Άνθρωπο".
Θα προσπαθήσει να λάβει υπόψη του μάλιστα όλα τα συμπεράσματα και όχι μόνο της "επιστήμης", αλλά και όλο το περιρρέον κλίμα (τέχνη, κοινωνική εμπειρία, ιδεολογικά ρεύματα κτλ) και όχι μόνο αυτά που τον βολεύουν για να δημιουργήσει το δικό του τέλειο κοσμολογικό, ηθικό, κοινωνικό, αισθητικό σύστημα.
Ίσως είναι ο μόνος (με χιλιετίες ιστορίας πίσω του) που ξέρει από πριν ότι δεν θα υπάρξει. Δεν έχει αυτόν τον καημό.
Και να πω και εγώ κάτι που λένε αρκετοί θεολόγοι και θρησκευόμενοι φιλόσοφοι, αλλά δεν το ακούτε:
Αυτό που λέμε δημιουργία τον κόσμου έγινε "εν σπέρματι "πριν από τον χρόνο και ο Θεός είναι ουσιωδώς διαφορετικός από κάθε υλικό, ενεργειακό, αντιυλικό στοιχείο. Όλη η Δημιουργία, αυτή που βλέπουμε καθημερινά και αυτή που σε εκατομμύρια χρόνια θα ανακαλύψουμε είναι ουσιωδώς διαφορετική από τον Θεό. Γι’ αυτό και κανείς δεν θα φτάσει στον θεό από αυτό το δρόμο.
Ασφαλώς και μέσα στα όρια του σύμπαντος τίποτα δεν γίνεται από το μηδέν. Αλλά εδώ μιλάμε για κάτι διαφορετικό από το σύμπαν. Στην πραγματικότητα ο άνθρωπος σχετίζεται με τον όποιον θεό του μέσα από διαφορετικούς δρόμους. (Ψευδαισθησιακά λέτε, δικαίωμα σας, αλλά μην μας κλείσετε και σε ψυχιατρείο...Πολύ το φοβάμαι ότι κάποιοι, ίσως κατά βάθως, θέλουν να "μπαγλαρώσουν" το διαφορετικό)
Κατόπιν, προβάλει στον κόσμο την θρησκευτική του εμπειρία και προσπαθεί να βρει ένα νόημα στο περιβάλλον του με βάση κι αυτή. Δεν αγνοεί τις επιστημονικές γνώσεις, η τις θεωρούμενες ως επιστημονικές γνώσεις της εποχής του: Γι’ αυτό στην Βίβλο υπάρχει και η διήγηση του Λεβιαθάν, αλλά τελικά αναζητεί κάτι πίσω από αυτές.
Μπορεί να δεχτεί κάθε επιστημονική γνώση και κάθε φιλοσοφική ερμηνεία της ως μια ευγενή προσπάθεια του ανθρώπου, η οποία είναι θεμιτή και ουσιαστικά είναι πρόκληση για εμβάθυνση της σχέσης του με τον Θεό του.
Τέτοιους πιστούς έχω γνωρίσει αρκετούς.
Εθιμοτυπική επίσκεψη Αρχηγού Γ.Ε.Σ. στην Ιερά Μητρόπολη Σάμου
-
Στά πλαίσια τῆς ἐπίσκεψής του στά ἀκριτικά νησιά μας ἐν ὃψει τῶν ἑορτῶν τοῦ
Πάσχα ὁ Ἀρχηγός Γ.Ε.Σ. Ἀντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης, ἐπισκέφθηκε
ἐθιμοτυπικ...
Πριν από 3 ώρες
4 σχόλια:
Σε βρήσκω πολύ σωστό. Γιατί πολλοί μποροί να μπερδευτούν από την έπαρσή τους. Άλλωστε όταν κάποιος πιστεύει, πιστεύει με ευλάβεια κι όχι φανατικά.
Τα blogs "αστυνομεύονται" λόγω εκλογών. Δες το άρθρο μου:
www.hellenicdynamism.blogspot.com
Σπύρο, δεν είναι θέμα έπαρσης.
Είναι θέμα αμυντικής στάσης ενός κόσμου που αισθάνεται (και ίσως δίκαια) τον φουνταμενταλισμό ως απειλή στην ελευθερία του.
Όμως η καταφυγή στον νεο-Θετικισμό, εμένα προσωπικά μου φαίνεται ότι εδραιώνει έναν νέο αντίθετο αθεΪστικό φουνταμενταλισμό.
ΠΑΝΤΩΣ, παραδέχομαι, ότι και εγώ, αν ζούσα στη Θεσσαλονίκη του Άνθιμου και των "χριστιανικών" οργανώσεων και δεν είχα άλλες προσλαμβάνουσες παραστάσεις, θα είχα γίνει οπαδός του Εμβέρ Χότζα (Αυτού που έκλεισε με διάταγμα όλες τις Θρησκείες)
Κύριε Νικόλαε θα έρθω να δω
Μάλιστα σε είδα κύριε Νίκο..
Τι να πω φοβάμαι
Δημοσίευση σχολίου