ΑΝΩΝΥΜΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΣ "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΗΤΟΙ ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ"
...και βέβαια αυτός ο ανώνυμος δεν διέδιδε λιγότερα "σκάνδαλα" από ότι τα σημερινά "αποκαλυπτικά" μπλογκς..
Αυτό που διέφερε ήταν ότι λίγοι ήξεραν να διαβάζουν !
Λιγότεροι είχαν βιβλία...
και ακόμα λογότεροι θα το διέδιδαν τέτοιο περιεχόμενο ...
...και βέβαια αυτός ο ανώνυμος δεν διέδιδε λιγότερα "σκάνδαλα" από ότι τα σημερινά "αποκαλυπτικά" μπλογκς..
Αυτό που διέφερε ήταν ότι λίγοι ήξεραν να διαβάζουν !
Λιγότεροι είχαν βιβλία...
και ακόμα λογότεροι θα το διέδιδαν τέτοιο περιεχόμενο ...
Οι δυσκολίες αυτές ανατράπηκαν άρδην στις μέρες μας με το διαδίκτυο..
Αντιγράφω από την ιστοσελίδα των Εκδόσεων "Περίπλους", όπου παρουσιάζεται το βιβλίο:
"[...] Πώς άραγε ζώσιν αυτοί οι αρχιεπίσκοποι εις τας μητροπόλεις των και ποίαι εισίν αι αρεταί των; Τρώγωσι και πίνωσι ως χοίροι. Κοιμώνται δεκατέσσαρας ώρας την νυκτα και δύο ώρας μετά το μεσημέρι. Λειτουργούσι δύο φοράς τον χρόνο και όταν δεν τρώγωσι, δεν πίνωσι, και δεν κοιμώνται, τότε κατεργάζονται τα πλέον αναίσχυντα έργα, όπου τινάς ημπορεί να στοχασθεί. Και ούτως εις τον βόρβορο της αμαρτίας και εις την ιδίαν ακρασίαν θησαυρίζουσι χρήματα, και οι αναστεναγμοί του λαού είναι προς αυτούς τόσοι ζέφυρες.
[...] Αυτοί, λοιπόν, περιφέρονται εις όλα τα χωρία της επισκοπής και με άκραν ασπλαγχνία εκδύουσι τους πολλά αθώους χωριάτας, και μάλιστα τας γυναίκας. Όταν δεν τοις ευρίσκουσι χρήματα, τότε τίνος αρπάζουσι εν φόρεμα, τίνος εν εργαλείο της γεωργικής, τίνος εν στολίδι της γυναίκας του, και φθάνουν να τους παίρνουν ως και τα δοχεία των φαγητών. Από άλλους πάλιν λαμβάνουν τόσα κιλά σιτάρι, τόσο κρασί. Με ένα λόγο τους γυμνώνουν και έπειτα τους ευλογούν και φεύγουν. "
Να τος ο πρώτος που θα μπει φυλακή...
Ή μετά από κάποιες δεκαετίες οι "βρωμιές" των Μπλογκς μπορεί και να διδάσκονται στις Φιλοσοφικές Σχολές...
10 σχόλια:
Ωραίος!
Καλά, δε πήγε με τπτ το μυαλό μου...
αυτό το βιβλίο μου το είχε πάρει ο γονεύς μου 12 ετών δερματόδετο... που να το έχω που να το έχω...
χρήσιμον...
καλέ ξέρεις τι ανώνυμα θεατρικά έργα έχουν γραφεί;
Και τι ανώνυμα ποιήματα επίσης. Είναι στη φύση των ανωνύμων, άλλωστε, η καλλιτεχνία. Γιατί να το κρύψωμεν;
:))
1806 λέει ;
ή κάνω λάθος ;
ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟ !!!
Θα συμφωνήσω με την tractatus… τελικά, αν εξαιρέσουμε τη βιοποριστική ανάγκη, αυτό που ορθώνεται ως εμπόδιο στην ανωνυμία είναι, κατά βάθος, η ματαιοδοξία μας.
Πριν μερικά χρόνια, αναζητούσα το βιβλίο και έτυχε να βρώ ένα μεγάλο μέρος του στο διαδίκτυο. Αποθήκευσα τη σελίδα στα αγαπημένα μου και σας δίνω τη διεύθυνση :
http://www.phys.uoa.gr/~nektar/history/3contemporary/hellenic_polity.htm
Ενδέχεται μάλιστα, να είναι και το πλήρες κείμενο. Ο akrat που το έχει μπορεί να μας πει…
Τσουκνίδα,
καλά έκανες και το ανέβασες, πα΄ροτι σε ορισμένα συμφώνώ (σχεδόν πλήρως) και σε άλλα γραφόμενα έχω σημαντικές επυλάξεις.
Έτερον, εκάτερον όμως στο δικαίωμα έκφρασης και στο δικαίωμα κριτικής.
Αλλά, ε όχι και λογοκρισία ή ποινικοποίηση!
Να σαι καλά που μου θύμισες το μαύρο δερματόδετο (έτσι akrat),βιβλίο των παιδικών χρόνων. Ή ο ανώνυμος ήταν προφήτης, ή δεν αλλάξαμε καθόλου.
Φίλοι σας ευχαριστώ για την επίσκεψή σας.
Τα λέτε όλοι πολύ καλά.
Δυστυχώς τούτες τις μέρες δεν προλαβαίνω να σηκώσω κεφάλι...
Του "ανωνύμου" Έλληνος ο τράχηλος ζυγόν δεν υπομένει!
Δημοσίευση σχολίου