Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Σάββατο, Απριλίου 18, 2009

Σύννεφο με παντελόνια ετών 39

Τη σκέψη σας που νείρεται πάνω στο πλαδαρό μυαλό σας
σάμπως ξιγκόθρεφτος λακές σ' ένα ντιβάνι λιγδιασμένο,
εγώ θα την τσιγκλάω επάνω στο ματόβρεχτο κομμάτι της καρδιάς μου.
Φαρμακερός κι αγροίκος πάντα ως να χορτάσω χλευασμό.
Εγώ δεν έχω ουδέ μιαν άσπρη τρίχα στην ψυχή μου
κι ουδέ σταγόνα γεροντίστικης ευγένειας.
Με την τραχιά κραυγή μου κεραυνώνοντας τον κόσμο, ωραίος τραβάω,
τραβάω εικοσιδυό χρονώ λεβέντης.

Βλαδίμηρος Μαγιακοφσκι "Σύννεφο με παντελόνια"
Μετάφραση: Γιάννης Ρίτσος

Ένα αγαπημένο μου ποίημα
κι άμα ρωτήσεις το λεγόμενο υπερεγώ μου, θα σου πει αυτός είμαι εγώ (τρομάρα μου)...


Τελικά έχω και τα δικά μου γενέθλια, όχι μόνο η "Τσουκνίδα"...
Όχι Μ. Παρασκευή, αλλά σήμερα... Αναστάσιμος...
Βέβαια όταν γεννήθηκα ήταν Σάββατο του Λαζάρου...
Είναι βλέπεις κινητές οι εορτές του Πάσχα σαν κι εμάς...
Έφτασα κι εγώ στο κρίσιμο όριο. Του χρόνου βέβαια θα λέγομαι επισήμως Σαραντάρης , αλλά ας το χωνεύω σιγά- σιγά :

Βρε πώς μπατιρίσαμε

Βρε πως μπατιρίσαμε που σαρανταρίσαμε
Τι γοργά περνούν τα χρόνια μήτε που καλά το ξέρεις
πάει έσπασε ο Γρηγόρης να που σπάει κι ο Λευτέρης
κι ο Βασίλης ρε μαράζι τήνε βγάζει δεν τη βγάζει
Βρε πως μπατιρίσαμε που σαρανταρίσαμε
Στο νεφρό του ο Νικολάκης οικονόμησε μια πέτρα
ο Ηλίας έχει στρώσει μια φαλάκρα δύο μέτρα
κι ο αφράτος ο Σωτήρης έχει φέξει σαν φακίρης
Βρε πως μπατιρίσαμε που σαρανταρίσαμε
Ο Κωστάκης πήρε σπίτι Γερμανίδα νοσοκόμα
ο Γιωργάκης ο τσαχπίνης κλείστηκε στη γεροκόμα
κι ο σπαθάτος ο Αντρέας έγινε ένα μάτσο κρέας
Βρε πως μπατιρίσαμεπου σαρανταρίσαμε
Του Γιαννάκη τα δυο μάτια εκρεμάσανε σακούλες
ο Μιχάλης είναι τίγκα με κοιλιές και με προγούλες
κι έτσι στο παλιό μας στέκι μόνο ο Χρήστος καλοστέκει*


Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος

(* Σ.Σ. αυτόν τον Χρήστο, πολύ τον ζηλεύω, μάλλον θα καταγίνεται με γυμναστικές και υγιεινές διαστροφές...)

Βέβαια, υπάρχει και το άλλο τραγουδάκι:
Ο Σαραντάαρης είν' ένας νέος της εποχής..
άλα φίλε μου Ζαμπέτα

Χριστός Ανέστη, λοιπόν...
ραντεβού στις 21/4 μάλλον με κάτι που σκέφτομαι για τους Δικτάτορες

Για τον Δικτάτωρ Χρόνο αρκετά σήμερα...

15 σχόλια:

VAD είπε...

Καλα ντε,πώς κάνεις έτσι,μου θυμίζεις εμένα πριν 19 χρόνια:))

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

Sophia Kollia είπε...

;Ετσι έλεγα και γω, αλλά τώρα στα 47, το μόνο που αλλάζει είναι που δεν βγαίνω όπως πάλιά στις φωτογραφίες..χα..χα...
Και πάλι χρόνια πολλά!

Unknown είπε...

Χρόνια πολλά να τα εκατοστήσεις.
Δεν γνωρίζω σε ποια ηλικια το παθαινει ο καθείς!
Εγω πάντως οταν τριανταρισα πέρασα μεγάλη φάση,σκεπτόμενη αν επρεπε να το παιζω κυρία!!!!!1
Τα σαράντα ουτε που τα καταλαβα,ισως ηταν μια πολ΄ευυχισμένη εποχή για μένα.Ετσι και τα καβατζάρης μετα φθάνεις ανετα στα 55 ΠΛΑΣ[ελληνοπρεπως]και νιώθεις νέος,νέα.και εισαι!!!!!!!1
Με ενα επι πλέον προσόν ,εχεις μάθει,σου ευχομαι και πάλι να εχεις χρόνια πολλά και καλά για να μαθαίνεις

Nikos Lioliopoulos είπε...

Πω πω σαράντα!!!
είσαι για αυτοκτονία φίλε μου...
Αν όμως δεν το τολμήσεις τότε....να τα εκατοστίσεις!

Ανώνυμος είπε...

Χρόνια Πολλά Αναστάσιμος... πράγματι...

Μία χαρά είναι τα ... άντα δεν μετράνε τα χρόνια μόνο, αλλά και η καρδιά, η ψυχή και ο νους τι θέλει...

Καλά να περάσεις

cynical είπε...

Χρονια σου πολλα! Και οσα βρισκονται μπροστα σου να ειναι τα καλυτερα.

Σαββατογεννημενος ε! Δηλαδη, τυχερος!

Νοσφεράτος είπε...

Ti να πουμε και οι πενηνταρηδες ;
----------------------------------


Γεννήθηκα στα Μέσα του Αιώνα
Και ζώ σ’ εναν-που λιώνει -Παγετώνα

Μεγάλωσα μέσα στη Ζάλη του εξήντα,
και έζησα την χαρά των εβδομήντα,
Μπήκα στα δύσκολα εκεί στα τέλη του ογδόντα
(κι άρχισα να αναρωτιέμαι για τα όντα )
και σακατεύτηκα στην αλαφράδα του ενενήντα
- σε λίγο μπαίνω στα πενήντα..


κι εγινε η αγάπη μου Γκρεμός μου

και μετεβλήθη εντος μου


ο ρυθμός του κοσμου

-----------------

Χρονια σου πολλά φιλε ..Τα σαραντα ειναι η πιο ωραια ηλικια ....

Meropi είπε...

Καλημέρα. Έβαλα το αρνί ή μάλλον το κατσίκι στο φούρνο (όχι θα κάτσω να σκάσω) και περνώ από τους φίλους μου για ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ.
Χίλιες ευχές λοιπόν από μένα Κομμούνι μου!
Υ.Γ. Μπα μπα τι βλέπω! Γενέθλια κι εσύ? Να ζήσουμε λοιπόν. 39 χρόνων! Μια θαυμάσια ηλικία. Άκου κι εμένα την πενηντάρα (λέμε τώρα, γιατί κοντεύω τα 60!)

gskapetis είπε...

Εγώ δεν θα πω το τετριμμένο "τι να πω κι εγώ ο 56ούτης", αλλά θα προσθέσω στην αναζήτηση στίχων για επικάλυψη της αμηχανίας ότι το "δεσποινίς ετών 39" αφορούσε(ή και αφορά;)γυναίκες, όπως γυναίκες αφορά και το άλλο, που όμως προσαρμόζεται(κι αν όχι το προσαρμόζουμε εμείς αυθαιρέτως, γούστο μας και καπέλο μας στο κώτω-κάτω), ότι "οι σαραντάρες ίσον με δύο εικοσάρες". Χρόνια σου πολλά λοιπόν (δις παρά ένα) εικοσάρη και μην πτοείσαι. ΄Αλλα είναι τα ζόρια, ο χρόνος είναι κάτι σχετικό, μας το λένε κι οι ειδικοί(άλλο ότι μέχρι να το ανακαλύψουν τα τινάζουν κι αυτοί).

Χρονοστιβάδα είπε...

Αλιέκο κι εσύ "Απριλιανός" ? :-)
Άμα λέω 'γω ότι κάνουμε κόμμα... οι νέοι Απριλιανοί, που καμία σχέση δεν έχουν με τους άλλους... φτου κακά ! :-)
Ως "ειδική" - που λέει κι ο φίλος gskapetis - καθότι χρονοστιβάδα, μαζί με τις ευχές μου για υγεία και δημιουργική μακροημέρευση, σου αφιερώνω τα παρακάτω ποιήματα, του Γιώργου... Σαραντάρη :-)

ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΝΑΓΛΥΦΗ ΕΙΚΟΝΑ
Δεν ονειρεύτηκα ποτέ το χρόνο
Και τη συντροφιά του
Μήτε την απουσία του οσφράνθηκα ποτέ
Σε κάποιο ελάχιστο ηδονικό μου ύπνο

ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΙΗΤΕΣ
Δεν είμαστε ποιητές
Σημαίνει εγκαταλείπουμε τον αγώνα
Παρατάμε τη χαρά στους ανίδεους
Τις γυναίκες στα φιλιά του ανέμου
Και στη σκόνη του καιρού
Σημαίνει πως φοβόμαστε
Και η ζωή μας έγινε ξένη
Ο θάνατος βραχνάς.

ΥΓ. Είμαστε και σχεδόν συνομήλικοι... όταν εσύ βγαίνεις, εγώ μπαίνω :-)

manitari tou bounou είπε...

@ ΤΣΟΥΚΝΙΔΑ

".... Εγώ δεν έχω ουδέ μιαν άσπρη τρίχα στην ψυχή μου
κι ουδέ σταγόνα γεροντίστικης ευγένειας..."

Η .. αφεντιά μου και πολλές άσπρες τρίχες έχει στην κεφαλή της και κάτι περίεργο συμβαίνει με τη γεροντίστικη ευγένειά της.

Θέλω μιά νέα μεταμόρφωση....

Πάντως, Χριστός ανέστη.

Ανώνυμος είπε...

φίλοι και φίλες μου σας ευχαριστώ όλους και όλες για τις ευχές και την ενθάρρυνση...

Βάντ σε είχα για πολύ νεότερο, έχει μάλλον νεανική καρδιά
Σοφία δυστυχώς μου αρέσει να φωτογραφίζομαι
Τάσπα θα εφαρμόσω τις συμβουλές σου
Νίκο χιουμοράκι ε;
Πράγματι, η καρδιά μετράει Οδοιπόρε

Σαββατογεννημένος κύνικαλ, τώρα για το τυχερός ε; εξαρτάται πως το βλέπεις.. Πάντως δεν κέρδισα ποτέ λαχείο ή κλήρωση, μόνο μια φορά στο σχολείο κέρδισα σε μια κλήρωσηε εκδρομή στο εξωτερικό και οι ημερομηνίες πέσανε πάνω στις Πανελλήνιες. Αλλά δεν μπορώ να πω ότι στάθηκα άτυχος στη ζωή, όπου ρίσκαρα δεν μου ήρθε πάντα "η καλή", αλλά ούτε η "ανάποδη" μάλλον ευνοήθηκα..
Νοσφεράτε πολύ ωραίο το τραγούδι σου και σε καλωσορίζω
Μερόπη είμαστε και οι δυο κοντοπασχαλινοί ναι..
Σωστά Γιώργο, του χρόνου θα έχω διπλές τις χάρες και ελπίζω λιγότερα κιλά...
Απριλιανοί και χουντογεννημένοι...
Χρονοστιβάδα μου..
Εκείνο το "Δεν είμαστε ποιητές
Σημαίνει ..Παρατάμε ...Τις γυναίκες στα φιλιά του ανέμου" τι το ήθελε ο ποιητής;
Σαραντάρη θα βάλω του χρόνου τέτοια μέρα, που νομίζω ότι πρόλαβε και δεν πρόλαβε να σαραντίσει..

ε, τώρα ο Μαγιακόφσκης τα παραλέει ποιητικά Μανιτάρι...
άλλο η φυσική ευγένεια ψυχής
και άλλο μικροαστική ευγένεια και από αυτή δεν έχεις Μανιτάρι..

αντωνης είπε...

Χρονια πολλα για τα γενεθλια σου φιλε ΚαπΚουμ!
:)

dyosmaraki είπε...

Ο σαραντάρης = 2 Χ εικοσάρηδες....
Ε καλά για τις γυναίκες το λένε αλλά λόγω ισότητας ισχύει και για τους άντρες....λολ
Χρόνια Πολλά σου εύχομαι και πάντα με υγεία.
Λένε πως όσοι γεννιώνται τις ημέρες του Πάσχα είναι καλοί άνθρωποι, έτσι έλεγε η γιαγιά μου.
Αλλωστε με τα χρόνια μπορεί να χάνεται η νιότη αλλά γεμίζει η ψυχή εμπειρίες και γνώση....
Πολύχρονος και πάλι σου εύχομαι

Ανώνυμος είπε...

thnak's αντώνη δυοσμαράκι!

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου