Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Δευτέρα, Οκτωβρίου 23, 2006

Ακούσατε το νέο τελεσίγραφο του Δ. Ν. Τ.;

Πρέπει, λέει, να μειώσουμε μισθούς και συντάξεις, να αυξήσουμε όρια ηλικίας συνταξιοδότησης και να κόψουμε επιδοτήσεις και άλλες παροχές.
Αν δεν το κάνουμε, λέει τώρα, κάποτε θα αναγκαστούμε να το κάνουμε.
Και βέβαια δεν είναι όλα αυτά μια απλή έκθεση ιδεών... Είναι «γνωμάτευση» που την ακούνε οι «επενδυτές» μέσα κι έξω απ’ τα χρηματιστήρια και την ακούνε σίγουρα οι τεχνοκράτες της Κομισιόν (Ε.Ε.).

Όλα αυτά γίνονται την ίδια στιγμή που στην Ελλάδα έχουμε μια μεγάλη απεργία, μια απεργία των εκπαιδευτικών, οι οποίοι -είτε τους συμπαθούμε είτε όχι -πρέπει να ομολογήσουμε ότι είναι ίσως από τις λίγες ομάδες που έχουν ένα αβαντάζ στους αγώνες τους.
Δεν μπορούνε να τους πούνε:
- θα σας πουλήσουμε (ΔΕΚΟ)!
- θα σας καταργήσουμε (για παράδειγμα άλλες μικρές διοικητικές υπηρεσίες ή προγράμματα των δήμων, αναπτυξιακές εταιρίες κτλ)
Έτσι μερικές φορές είναι καλό να μπαίνουν μπροστά. (Ας αφήσουμε προς το παρόν το ερώτημα αν οι απαιτήσεις τους είναι μαξιμαλιστές, αν είναι έτσι βέβαια.)

Περιττό να πω βέβαια ότι από την εφηβεία μου (Σημίτης: Υπουργός Οικονομικών του Αντρέα), όποιος και να βγει στις εκλογές μετά από λίγο ακούω το ίδιο μότο:
Λιτότητα, Λιτότητα, Λιτότητα.
Εδώ το ρίχνουν στην λεγόμενη αναποτελεσματικότητά των κυβερνήσεων μας, αλλά το πρόβλημα είναι παγκόσμιο.
Πάρετε για παράδειγμα την μεθοδική Γερμανία, από τον καιρό του Κολ, έχουν κι εκεί «λιτότητα».
Και στην πραγματικότητα η λιτότητα είναι το γκρέμισμα του Κοινωνικού Κράτους: Αρχίζει από την περιφέρεια π.χ. « σπαταλάμε πολλά για να 'χουμε γραμματικό στα χωριά» και σιγά- σιγά φτάνει στο κέντρο. Στο γκρέμισμα και του «κέντρου» του Κοινωνικού Κράτους, που είναι η Δημόσια Παιδεία και Υγεία.

Τελικά, που πάμε ;
Υπάρχει διέξοδος σ’ αυτό το ντόμινο έστω και μακροπρόθεσμα;

Μια λύση που φαντάζει άμεσα πραγματοποιήσιμη, είναι να φράξεις κάθε δίοδο από την οποία θα μπορούσε να περάσει το νεοφιλελεύθερο ρεύμα.
Είναι απλή: «Ε.Ο.Κ. και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο!».
Μη γελάτε δεν επινόηση του ΚΚΕ, η Νορβηγία ας πούμε την εφαρμόζει εν πολλοίς. Επίσης πολλές άλλες Σκανδιναβικές χώρες (π.χ. Δανία, Φινλανδία) την εφαρμόζουν εν μέρει.
Αξίζει να μελετηθεί πως έχουν αντιδράσει οι οικονομίες τους.
Πάντως, παρόλο που μιλάμε για πολύ δυναμικές παραγωγικά χώρες, φαίνεται (από ότι μεταφέρεται εδώ) να γίνεται και εκεί ένας πόλεμος χαρακωμάτων.
Η Ελλάδα όμως, μια μεταπρατική βασικά χώρα δύσκολα θα αντέξει τις αρνητικές επιπτώσεις μιας τέτοιας απόφασης. Είμαστε στα χέρια των πολυεθνικών και δεν θα μας αφήσουν σε χλωρό κλαρί.
Στρατηγικός στόχος αλλαγής, (πολύ μακροπρόθεσμος βέβαια) πρέπει να γίνει η ίδια η Ε.Ε. .
Αν η πολιτικές ισορροπίες μπορέσουν κάποτε να οδηγήσουν σε μια τέτοια κατάσταση που η ελίτ των πολυεθνικών να έχει πραγματικά απέναντι της την Κομισιόν της Ε.Ε. (δημοκρατικά εκλεγμένη- αυτό είναι «εκ των ων ουκ άνευ»), τότε θα έχουμε πολιτική ανατροπή μεγατόνους πιο κοσμοϊστορική από την κατάληψη των Χειμερινών Ανακτόρων.

Αυτό για να γίνει χρειάζεται νέες επεξεργασίες πάνω σε ουσιαστικό διάλογο ανάμεσα στους λαούς.
Αρχικά από τους Ευρωπαϊκούς, γιατί το ψωμί του Βούλγαρου π.χ. Εργάτη γίνεται ο «πολιορκητικός κριός» για την κατατρόπωση του Γάλλου Συνδικαλιστή.
Αλλά όχι μόνο, γιατί η παιδική εργασία στο Μπαγκλαντές και η ανυπαρξία ουσιαστικών εργασιακών δικαιωμάτων στην Κίνα είναι δυο μόνο από συνθήκες από τις οποίες ξεκινάει το κλείσιμο των εργοστάσιων της Ελλάδας.
Θα πάρει χρόνο βέβαια και πρέπει να κερδίζονται και ενδιάμεσες μάχες για να μην κουράζονται όσοι αποφασίσουν να αγωνιστούν.
(π.χ. Φωνάζουμε για τον Ψωμιάδη οι αριστεροί, αλλά δεν οργανώσαμε ένα αποκλεισμό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης όταν έρχονται κάποια κοντέινερ από την Κίνα, ανάλογα με αυτά που κάναμε για το ΝΑΤΟ στον πόλεμο του Κοσόβου! Ίσως τότε να είχαμε κερδίσει και μια ντουζίνα χρεοκοπημένους μικροαστούς. Στην επόμενη αναμέτρηση άλλους πέντε και πάει λέγοντας.. )
Είναι λίγο κουραστικό να θέλεις να ψάχνεις "για μιαν ηλιαχτίδα στον σκοτεινό ουρανό"....(ας το πω ποιητικά), αλλά δεν γίνεται κι αλλιώς.

Εδώ όμως θα βρίσκεται το κεντρικό ζήτημα της πολιτικής για πολλά χρόνια ακόμα. Αν δεν αποφασίσει να επεξεργαστεί κανείς μια ρηξικέλευθη στρατηγική , τότε θα είναι σαν τον Γιωργάκη και τον Κωστάκη: θα κοροϊδεύει ότι έχει τις λύσεις στο τσεπάκι του, για να βγαίνει επάνω και να μας απαγοητεύει πολύ γρήγορα.
Εν τω μεταξύ η κάθε αντιδημοκρατική λύση (ρατσισμός, φασισμός, φόβος και μίσος) θα παίρνει τα πάνω της.
Ακριβώς σαν όλες τις χώρες της Ευρώπης πλέον…

24 σχόλια:

Unknown είπε...

Εϊναι κάτι περισσσότερο από προφανές ότι η κατεδάφιση του «κράτους πρόνοιας» αποσκοπεί στη δημιουργία μιας καινούργιας αγοράς (και επομένως, ευκαιριών για περισσότερη κερδοφορία) για τις ασφαλιστικές εταιρείες και γενικά για τις επιχειρήσεις χρηματοπιστωτικών εμπορευμάτων.

Οι πολιτικές «λιτότητας» δεν αποσκοπούν στο «νοικοκύρεμα» των οικονομικών του κράτους. Δεδομένου ότι η κερδοφορία των επιχειρήσεων αυξάνεται ταχύτερα από την αύξηση του ΑΕΠ οι πολιτικές «λιτότητας» είναι ένας μηχανισμός αναδιανομής του εισοδήματος, όχι πια από «πάνω» προς τα «κάτω», αλλά το αντίστροφο. Δείτε στις στατιστικές τις διευρυνόμενες εισοδηματικές ανισότητες.

Ειναι γνωστή η επιχειρηματολογία ότι δήθεν οι διεκδικήσεις των εργαζομένων στις ανεπτυγμένες χώρες εμποδίζουν την προσπάθεια των υπανάπτυκτων χωρών να φτάσουν τις πλούσιες. Στην πραγματικότητα, η άρχουσα τάξη βλέπει την εξίσωση πλουσίων - φτωχών χωρών ως «εξίσωση προς τα κάτω» για τους εργαζομένους - και επιμένως περαιτέρω διεύρυνση της ανισότητας. Να δω όμως τότε ποιοι θα έχουν τη δυνατότητα να καταναλώνουν!

it is είπε...

Κατ'αρχάς με πρόλαβε ο vrennus σε αρκετά από αυτά που ήθελα να πω περί λιτότητας και εξίσωσης προς τα κάτω, καθώς και συστηματικής προσπάθειας υπονόμευσης του κράτου προς όφελος της "ιδιωτικής πρωτοβουλίας"....
τώρα αυτό που λες περί ΕΕ είναι λίγο ουτοπικό, μην πω και αφελές καθώς η ΕΕ δημιουργήθηκε από τις πολυεθνικές...άρα δε νομίζω να τους πάει κόντρα ποτέ....
Ο ουσιαστικός διάλογος υπάρχει σήμερα μόνο κατ'επίφαση και έτσι ώστε να νομιμοποιούνται μέτρα που βαραίνουν τη μάζα και ωφελούν αυτούς που πρέπει να ωφελήσουν....ο νοών εννούνταντον...
Αν αποκλείσεις τα λιμάνια από τα κινεζικά (πχ) πλοία, θα σε πουν ρατσιστή, επίσης θα σου σπάσουν τον αποκλεισμό σε χρόνο μηδέν καθότι δημιουργείς πρόβλημα στις σχέσεις Ελλάδας-Κίνας. Η παγκοσμιοποίηση έχει διαστρεβλωθεί και χρησιμοποιείται κατά πως βολεύει το Κεφάλαιο ενώ ο ρόλος της ήταν να βολεύει τον λαό.
Με κοιμησμένες τις περισσότερες συνειδήσεις, με κατευθυνόμενα θέλω και αποπροσανατολισμό, με τα Μέσα να προβάλλουν το Αμερικάνικο όνειρο και τον καταναλωτισμό αλλά κυρίως με το θάνατο της Ταξικής Συνείδησης και τον αποκλεισμό του όρου Τάξη από κάθε ΜΜΕ, θα είναι δύσκολο να υπάρξουν ουσιαστικές μεταβολές.
Ακόμη ψάχνω να καταλάβω τι μπορώ να κάνω εγώ ως μονάδα έστω για να βοηθήσω τον τροχό να γυρίσει (μπας και γαμήσει και ο φτωχός...) προς το παρόν ο τροχός γυρνάει προς τα πίσω....να δείτε που σε καμιά 100ή χρόνια το πολύ θα έχουμε δυο Πρωτομαγιές να "γιορτάζουμε", μία την παλιά και μία που δεν έχει γίνει ακόμη. Η μαλακία είναι πως και για τις δύο θα έχουμε (έχουν) παλέψει για τα ίδια δικαιώματα.....8ωρο, σύνταξη, κοινωνική ασφάλεια, συνθήκες εργασίας εν γένει, απαγόρευση παιδικής εργασίας και άλλα χαριτωμένα που οι καλοταϊσμένοι κώλοι μας δεν μπορούν να καταλάβουν προς το παρόν πως είναι υπό αμφισβήτηση και μάλιστα εθελουσία....
Sleep tight


ΥΓ. Μπορεί να απέχω από τα σχόλια τελευταία αλλά σε διαβάζω. :)

ioannisk είπε...

Φίλε ΚΚ διαφωνώ με τα περισσότερα που γράφεις, ευτυχώς για να υπάρχει διάλογος.

Για την σύνταξη, μήπως αλλάζει η δομή της κοινωνίας μας άρα και της οικονομίας; Ο πληθυσμός δεν αυξάνεται με τους ρυθμούς του παρελθόντος άρα μειώνονται αναλογικά οι εργαζόμενοι που συνεισφέρουν χρηματικά στα ταμεία, οι άνθρωποι ζούμε περισσότερα χρόνια και επιβαρύνουμε τα ταμεία με τα ποιο εξελιγμένα και ακριβά φάρμακα που χρειαζόμαστε για να ζήσουμε ποιο πολύ. Αυτό επιβαρύνει και άλλο τα ταμεία. Και φυσικά πληρώνουμε τα σφάλματα του παρελθόντος και τις ψεύτικες συντάξεις.

Για τους δασκάλους τα έχουμε πει.

Λένε λιτότητα αλλά ποτέ δεν την εφάρμοσαν, άρα τα δημοσιονομικά της χώρας μας είναι ακόμα προβληματικά. Από την άλλη βλέπω γύρω μου πλούτο – πλούτο σε όποια περιοχή και αν πάω. Κάθε χρόνο σπάμε νέο ρεκόρ στις αγορές αυτοκινήτων. Τα χρήματα της Ε.Ε. θα μου πεις.

Η Γερμανία πληρώνει τα σπασμένα της ενοποίησης. Υπερεκτιμήσανε το εργατικό δυναμικό της Αν. Γερμανίας και έτσι οι επενδύσεις (1.5 τρις ευρώ νομίζω) δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα. Α και συντηρεί και την Ε.Ε. (δηλαδή και εμάς ). Έγιναν περικοπές στο κράτος πρόνοιας αλλά δεν το ισοπέδωσαν.

Άμεση εκλογή της επιτροπής είναι ουτοπία, ειδικά με 25 χώρες, ξέρεις, έχεις την θέληση;, και πάνω από όλα την πολυτέλεια του χρόνου να μελετήσεις τους πολιτικούς 25 χωρών; Κάνω την υπόθεση ότι είμαστε συνειδητοποιημένοι πολίτες.

Η Νορβηγία είναι ειδική περίπτωση, έχει πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Η Σουηδία ή η Δανία έχουν πολύ καλό κράτος πρόνοιας αλλά είναι φιλελεύθερες στον τομέα της οικονομίας. The Best of two worlds? Η Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ μεταπρατική χώρα, δεν είχαμε ποτέ βιομηχανία και από μία αγροτική οικονομία περάσαμε σε μία οικονομία υπηρεσιών χωρίς το ενδιάμεσο στάδιο της βιομηχανίας.

Ας τελειώσω με το ποιο απλό, τον αποκλεισμό των κινέζικων προϊόντων. Όποιος είναι ενάντια στην παγκοσμιοποίηση και θέλει να προστατέψει τον Έλληνα παραγωγό δεν χρειάζεται να προβεί στην βία αλλά απλούστατα να αγοράζει Ελληνικά προϊόντα αντί για τα ποιο φθηνά κινέζικα. Ξέρεις πολλούς που να το κάνουν; Στην τελική τα άτομα είμαστε μία ιδιωτική επιχείρηση, επιλέγουμε το ποιο φθηνό προϊόν και με την καλύτερη ποιότητα. Για τον Βούλγαρο παραγωγό, δηλαδή τον εργαζόμενο, (ή τον Κινέζο) διαφωνώ για τον απλούστατο λόγο ότι οι χώρες, άρα οι κάτοικοι, της Δύσης είμαστε πολύ ποιο πλούσιοι από ότι στον 3ο κόσμο, ακόμα και αν υποθέσουμε πως οι πλούσιες χώρες χάνουν από το ελεύθερο εμπόριο, ας μοιραστούμε λίγο από τον πλούτο μας. Ο Ψωμιάδης (όπως κάθε ακροδεξιός) είναι εναντίον της παγκοσμιοποίησης.

Είμαι ενάντια στην Ευρώπη φρούριο, είτε είναι για ανθρώπους είτε για προϊόντα / υπηρεσίες.

Υ.Γ. ξέρεις κάποιο site όπου μπορώ να βρω τις θέσεις των δασκάλων και τις προτάσεις τις κυβέρνησης;

Unknown είπε...

@ ioannisk:
Οι θέσεις των δασκάλων εδώ. Για τις προτάσεις της κυβέρνησης ψάχνω ακόμη ;-?

ioannisk είπε...

vrennus thanks.
Επισκεύτηκα το site της ΔΟΕ και πράγματι στο ποιο κεντρικό σημείο έχουν σύνδεσμο "Οι Θέσεις της Δ.Ο.Ε.". Μπήκα με χαρά να τις δω και η τελευταία ενημέρωση έγινε τον Ιούνιο του 2004...

Κάτι λίγο ποιο πρόσφατο υπάρχει; Μην με αναγκάσεις να δω τις "ειδήσεις" του Alpha kai tou Vita.
(δεν σε ειρωνέυομαι)

Ανώνυμος είπε...

Warning : Δεν θα χάσετε αν με διαβάσετε !!!
Αγαπητοί φίλοι,
Σίγουρα ο διάλογος περιέχει και την προσπάθεια συν- θεώρησης άλλων πλευρών, γι’ αυτό θα προσπαθήσω να δεχτώ δημιουργικά τις διαφωνίες σας, για να μπορέσουμε να προχωρήσω παρακάτω ( Όχι δεν είναι λάθος αυτό σημαίνει διαλεκτική και να προχωρήσετε επίσης βέβαια, αν θέλετε.)
Βρένους, πραγματικά ήταν πολύ υποστηρικτικά όσα έγραψες, ήταν όσα θα ήθελα να πω παραπάνω. Χαίρομαι που οι «ευκαιρίες καριέρας» είναι μαζί μου!
Ιτ ιζ, είναι όντως πολύ δύσκολη η «μετάλλαξη» της Ε.Ε. , αλλά είναι και ο μόνος χώρος (που μπορώ να σκεφτώ εγώ) που μπορεί λόγω μεγέθους, αλλά και πολιτισμικών συνθηκών (θα το εξηγήσω καλύτερα παρακάτω στον Ιοανισκ) να αντισταθεί στον «Νεοφιλελευθερισμό».
Για τον τελευταίο νιώθω ότι αποτελεί εν τέλει την επιβολή της κουλτούρας, της οργάνωσης και των στόχων της μεγάλης πυραμιδικής επιχείρησης ενάντια σε ότι προσπαθεί να ορισθεί, ως δημοκρατία. Εδώ και κάποιους αιώνες βέβαια, με την συνεχιζόμενη και κλιμακωτή προσθήκη νέων εκφάνσεων της.
Αυτό το ρεύμα ιστορικά προσπαθεί να σταματήσει ο Ν.Φ.
(Για να μη λέω πολλά εδώ μέχρι να γράψω κάτι σχετικό, άρα και να «ζυγιάσω καλά τα πράγματα», συστήνω 2 μικρά ευανάγνωστα βιβλία 2 Αμερικάνων και όχι Μαρξιστών : Το «Η καλή κοινωνία» του Γκαλμπρέιθ και το «2 ώρες διαύγειας» του Τσόμσκι. Έτσι για ενημέρωση, δεν είναι ευαγγέλια.)
Αυτό που με έκανες να σκέφτομαι είναι ότι ο στρατηγικός στόχος της μετάλλαξης της Ε.Ε. δεν θα είναι χρήσιμος μόνο ως αντικειμενικός, αλλά κυρίως ως υποκειμενικός, καθώς μπορεί να δίνει ελπίδες και σταδιακά να συσπειρώνει πληττόμενους πολίτες σε ένα ορθολογικό και ενδεχόμενα πραγματοποιήσιμο όραμα. Σαν ένας γενικός στόχος μπορεί μέσω της δράσης και των εμπειριών να παρακολουθεί τις διεργασίες των κοινωνιών μέσα στις οποίες θα λειτουργεί και να μεταμορφώνεται σε χώρο και χρόνο, ώστε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των ανθρώπων και όχι οι ανάγκες των ανθρώπων να υπηρετούν αυτόν.
Τελικά, αν και είναι πιθανότερο να περάσουμε από την Ευρώπη των «Χερ Καραμπατσέρ», είναι διαφορετικά να υπάρξει ένα αποτελεσματικότερο και αναγεννημένο «Λαϊκό Μέτωπο»,που να εμπνέει συνεχώς νέα πλήθη, παρά να βιώνουμε την διάσπαση και τον φραξιονισμό που περιγράφονται για το Λαϊκό Μέτωπο της Βαρκελώνης και της Μαδρίτης τον καιρό της αντίστασης στον Φράνκο.
Ιοανισκ, έχεις δίκαιο για τις νέες συνθήκες, όπως για παράδειγμα η γήρανση του πληθυσμού στην Ευρώπη. Όμως είναι επίσης αλήθεια ότι τις νέες συνθήκες τις εκμεταλλεύτηκε η ελίτ των πολυεθνικών (είδες, δεν χρησιμοποιώ τον πολύ γενικό όρο «κεφάλαιο») και όχι οι εργαζόμενοι.
Ένα βιβλίο που έχει επηρεάσει πάρα πολύ είναι «Το τέλος της μισθωτής Εργασίας» του (πάλι αμερικάνου) Τζέρεμι Ρίφκιν.
Είναι αλήθεια ότι η τεχνολογική πρόοδος δεν επιτρέπει συνδικαλισμό, συνταξιοδοτικά ταμεία, οργάνωση της πρόνοιας της εποχής της βιομηχανικής επέκτασης. Όμως όλη αυτήν την πρόοδο την δημιούργησαν πρωτίστως συλλογικά οι εργαζόμενοι (σαν τον παππού μου, που ακόμα και στον τάφο του θα έχει αμίαντο απ’ όταν ήταν «γκαστασταρμπάιτερ») και όχι οι ελίτ και άρα δικαιούνται να δρέψουν καρπούς. Πρέπει να βρεθούν άλλες μορφές σίγουρα, αλλά ο Ν.Φ. δεν τις δημιουργεί εδώ και δεκαετίες.
Είναι η κάκιστη λύση π.χ. τα λεφτά των συνταξιοδοτικών ταμείων να εξυπηρετούν Χεντζ Φούντς ( επενδυτικά κεφάλαια συνήθως υψηλού ρίσκου) που απαιτούν απολύσεις, περικοπές μισθών και ανεργία εν τέλει για τους πρώην συναδέλφους και τα παιδιά των συνταξιούχων (αλλά και περικοπές συντάξεων ..).
Και να σου πω: Οι συνταξιούχοι μια και ζουν περισσότερο μπορεί να χρησιμοποιηθούν στις οργανωμένες κοινωνίες για διάφορες υπηρεσίες, που σήμερα δεν τις σκέφτεται κανείς αλλά είναι σημαντικές, αλλά όταν «τρώνε» με τα πέντε ή δέκα χρόνια εργασιακής επέκτασης έστω και λίγες θέσεις εργασίας, εγώ σαν πρώην άνεργος και «απασχολήσιμος», δεν το δέχομαι επ’ ουδενί και θα το πολεμήσω με όσες δυνάμεις έχω.
Και μη μου πεις για ανάπτυξη που δημιουργήσει νέες. Σε προκαλώ να σκεφτείς πιθανές νέες παραγωγικές δραστηριότητες (όχι το ξήλωμα του δημόσιου τομέα που λέει και ο Βρένους), που μπορεί να σκεφτεί κανείς για την Ευρώπη με τον ανταγωνισμό τον οποίο υφίσταται από τα φτηνά μεροκάματα.
Μπορεί να βρεθούν, αλλά είναι πλέον λίγες.
Γιατί προγραμματιστές έχει πλέον και η Ινδία, Γιατρούς η Αίγυπτος κτλ, κτλ.
Πάμε παρακάτω : Υπάρχει ευρωπαϊκό κοινοβούλιο. Αν δεν κάνω λάθος, το εκλέγουμε ανά χώρα, γιατί να μην εκλέγει αυτό την ευρωπαϊκή επιτροπή (με περιορισμούς για θέσεις ανά εθνικότητα). Τότε οι Ευρωπαίοι συλλογικά θα ψήφιζαν για την Κυβέρνησή τους, που πλέον είναι κυβέρνηση, δεν έχει τις διαιτητικές αρμοδιότητες που είχε τον καιρό της ΕΟΚ.
Τα εμπορεύματα αγαπητέ δεν είναι ουδέτερα κουβαλάνε πάνω τους τις εργασιακές συνθήκες, την προστασία του περιβάλλοντος, τα ανθρώπινα δικαιώματα, το κράτος πρόνοιας κτλ που υπάρχουν στις διάφορες χώρες.
Άρα , εφόσον για αυτά δεν γίνεται προσπάθεια αυτές οι πραγματικότητες να εξισωθούν προς τα πάνω, με τον μηχανισμό «των ουδέτερων εμπορευμάτων» εξισώνονται προς τα κάτω.
Συνεπώς λοιπόν η προοπτική των Ευρωπαϊκών Δημοκρατικών Δυνάμεων πρέπει να είναι η σύνδεση εμπορικών σχέσεων με την πραγματική πρόοδο στα προαναφερόμενα. Η Ευρώπη έχει ακόμα το ηθικό και πολιτισμικό υπόβαθρο να ξεκινήσει μια τέτοια πολιτική.
Να γιατί πρέπει να σταματήσουμε τα κοντέινερ της Κίνας.
Όσο έχει την ποινή του θανάτου, την τεράστια μόλυνση χωρίς καμιά πρόνοια γι αυτό, αυτά τα δικαιώματα για τον Κινέζο εργαζόμενο. Δεν τον βοηθάμε τον Κινέζο έτσι, τον χώνουμε πιο βαθιά στην τυραννία, γιατί λέει «ορίστε τα πάντα για τους άλλους είναι μπίζνες, ακόμα και το σώμα μου».
Θα μου πεις «που θα πουλάει τα προϊόντα της η Ευρώπη;»
Μα ο ένας στον άλλο Ευρωπαίο και σε όσους την ακολουθήσουν.
Αν θέλει να είναι ενωμένη είναι σχεδόν αυτόνομη. Θα μου πείτε; «είναι δύσκολο!»
Ναι αλλά αυτό σημαίνει στρατηγικός στόχος: Υπάρχει ρεαλιστική Ελπίδα στο μέλλον.
Και τώρα λίγα για την δύναμη που έχω. Εγώ, αν και με δυσκολία αλλάζω τα ρούχα μου, αν δεν τρυπήσουν (έχω και εδώ μια δύναμη, δεν την αμφισβητώ, δεν είμαι μονόπλευρος), πρέπει να παραδεχτώ ότι κάποιες στιγμές αισθάνομαι ανασφαλής που για να είμαι αρεστός πρέπει να ακολουθώ και τη μόδα.
Ε, θα το βάλω το «κινεζάκι», ή την φίρμα που πάλι στην Κίνα γίνεται, αλλά υποτίθεται με ποιοτικό έλεγχο.
Η γιαγιά μου που έπλεκε στραβώθηκε, εγώ δεν έμαθα γιατί το σχολείο δεν το θεώρησε καλή γνώση, αλλά και να ήξερα δεν έχω χρόνο γιατί πρέπει να κάνω και δεύτερη δουλειά.
Τώρα για την υποτιθέμενη πρόοδο της Ελλάδας, τα τελευταία χρόνια που είχαμε «λιτότητα».
Αν βγάλεις πόσα καταναλωτικά αγαθά είναι χρεωμένα, θα πω ότι ο πραγματικός πλούτος δεν είναι τα καταναλωτικά προϊόντα. Ίσως για παράδειγμα ο φτωχός του αμερικάνικου νότου να έχει πιο πολλά καταναλωτικά προϊόντα από τον έλληνα μικροαστό, αλλά θυμάμαι κάποιους γνωστούς μετανάστες εκεί που δεν ήθελαν να πάρουν τον γέρο πατέρα τους εκεί, γιατί δεν είχε «ίσνουρανς» και άμα αρρωστούσε θα τους ξετίναζε οικονομικά.
Από αυτή την άποψη ακόμα και η Ψωροκώσταινα του 70 ήταν πιο μπροστά.
Τώρα υπάρχει και ο αντίλογος για τον Έλληνα φοιτητή που περνούσε το μάθημα στην Βουλγαρία με ένα καλσόν, αλλά εγώ δεν προτείνω ακραία πράγματα.
Και ας πω εδώ κάτι για το νικ νέιμ που μπορεί να φαντάζει και παιδιάστικο.
Αυτό που ήθελα να πω όταν το έβαλα ήταν ότι η σκέψη πρέπει να πάει στις πηγές και για μένα (σαν τον Τσόμσκι ας πούμε) δεν με τρομάζει να αναμετρηθώ και να προσπαθήσω να περιέξω την πηγαία αφετηρία του φιλελεύθερου πνεύματος που δεν μπορεί να αντιπροσωπευτεί πια στον νεοφιλελευθερισμό από την μια και την πηγαία δύναμη του Κομουνισμού
(μηδέ του Μαρξισμού αποκλειόμενου, η θεωρία της υπεραξίας πρέπει να γίνει ακόμα και σήμερα εργαλείο), καθώς ένας μεγάλος κύκλος κλείνει που άνοιξε με την «Κομμούνα του Παρισιού» και πάμε για νέες μεγάλε διήγήσεις που ακόμα δεν μπορούμε να τις προσδιορίσουμε επακριβώς, μπορούμε όμως να τις επιταχύνουμε.

Unknown είπε...

Το «καπιταλιστικό κομμούνι» είναι το πιο καταπληκτικό σουρρεαλιστικό nick που θα μπορούσε να φανταστεί κάποιος. Όχι μόνο παιδιάστικο δεν είναι αλλά, νομίζω, θα έκανε έναν Αντρέ Μπρετόν να ζηλεύει!

«Είναι αλήθεια ότι η τεχνολογική πρόοδος δεν επιτρέπει συνδικαλισμό, συνταξιοδοτικά ταμεία» κλπ.

Θα το έλαγα κάπως αλλιώς: Η τεχνολογική πρόοδος έδωσε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να λειτουργούν με τρόπο ώστε να εμποδίζεται ο συνδικαλισμός, να αποδιαρθρώνονται τα εργασιακά δικαιώματα, τα ταμεία κλπ. Είναι, δηλαδή, ο τρόπος που κεφαλαιοποιήθηκε κοινωνικά η τεχνολογική πρόοδος. Η τεχνολογία έχει τη δύναμη να χειραφετήσει, έχει και τη δύναμη να καταπιέσει.

Ανώνυμος είπε...

Βρένους ευχαριστώ πολύ, δεν κάνει κακό να νιώθουμε και να δρούμε κάπου - κάπου σουρεαλιστικά και όχι μόνο στην τέχνη...
Μου άρεσε πολύ αυτό που έγραψες για την τεχνολογία.

Ανώνυμος είπε...

re file me auta pou grafeis de fainesai gia oikonomologos opote proteino na asxolitheis me kati pou exeis asxolithei.. adika spatalas to xrono sou me ampelofilofies kai paraplhrofosh ton mme..

ioannisk είπε...

“Είναι αλήθεια ότι η τεχνολογική πρόοδος δεν επιτρέπει συνδικαλισμό, συνταξιοδοτικά ταμεία, οργάνωση της πρόνοιας της εποχής της βιομηχανικής επέκτασης.”
Δεν καταλαβαίνω γιατί η τεχνολογική πρόοδος αποτρέπει αυτά που αναφέρεις. Ίσα – ίσα μπορεί κάλλιστα να τα ενισχύσει, ειδικά την οργάνωση και την πρόνοια.

“Όμως όλη αυτήν την πρόοδο την δημιούργησαν πρωτίστως συλλογικά οι εργαζόμενοι”
Την πρόοδο την δημιούργησαν αυτοί που αποκαλείς “ελίτ”, άλλωστε και ο Μαρξ άνηκε στην αστική τάξη. Υπάρχουν διάφορες θεωρίες στις κοινωνικές επιστήμες που το εξηγούν. Εννοώ την πρόοδο για τους εργαζόμενους σαν σύνολο.

Για τον αμίαντο, δεν έχει μόνο ο παππούς σου αυτό το “προνόμιο” αλλά και όλοι οι επίτροποι της Ε.Ε. μέχρι το 1995 μιας και το κτίριο που δούλευαν χρησιμοποιούσε αμίαντο για μόνωση.

Τα Hedge Funds (επενδύσεις με υψηλό ρίσκο και δεν παίρνουν αποφάσεις για την λειτουργία της εταιρίας) είναι ειδική περίπτωση, αλλά είμαι υπέρ μέρος των χρημάτων των ταμείων να επενδύονται σε μετοχές. Έτσι και αλλιώς όπου και αν τα επενδύσουν πάντα θα βρεθεί κάποιο σύνθημα που θα είναι κατά.

“Οι συνταξιούχοι μια και ζουν περισσότερο μπορεί να χρησιμοποιηθούν στις οργανωμένες κοινωνίες για διάφορες υπηρεσίες, που σήμερα δεν τις σκέφτεται κανείς” Μακάρι και θα έπρεπε να είναι στόχος μιας κοινωνίας να προσφέρει recreation στους συνταξιούχους.

“Σε προκαλώ να σκεφτείς πιθανές νέες παραγωγικές δραστηριότητες” μακάρι να μπορούσα να ανταπεξέλθω στην πρόκληση σου. Θα είχα βρει μία επενδυτική ιδέα και θα είχα πλουτίσει. Η παγκοσμιοποίηση και το outsource είναι μεγάλο θέμα οπότε το αφήνω.

Ο σκοπός για άμεση εκλογή της Επιτροπής είναι να εκλέγουμε Επιτροπή με πολιτικά κριτήρια, αν είναι η εκλογή να γίνεται με εθνικά κριτήρια τότε ποιο είναι το νόημα;

Συμφωνώ ότι πρέπει να καταπολεμηθεί το social dumping αλλά από την άλλη η κατάσταση των κινέζων βελτιώνεται. Υπενθυμίζω πως αυτοί τρέχουν στην ανατολική ακτή για να δουλέψουν δεν τους υποχρεώνει το καθεστώς.

Κάποιος που είναι τόσο κρετίνος ώστε να πάρει καταναλωτικό δάνειο και να μην μπορεί να το αποπληρώσει ε καλά να πάθει και τον κυνηγάνε. Το δάνειο (καταναλωτικό) το πήρε για να αγοράσει νέα κούρσα ή να πάει στο casino στην Πράγα. Φυσικά υπάρχουν και άνθρωποι που δανείζονται από ανάγκη και εκεί σεβασμός, ευτυχώς είναι πολύ λίγοι. Ναι και εγώ ευελπιστώ σε κοινωνία που τέτοιοι άνθρωποι δεν υπάρχουν αλλά δεν ξέρω πώς να την φτιάξω.

Παραδόξως θα συμφωνήσω με το vrennus () το Nick σου δεν είναι “παιδιάστικο” και μου αρέσει πολύ.

ioannisk είπε...

Θα το έλαγα κάπως αλλιώς: Η τεχνολογική πρόοδος έδωσε τη δυνατότητα στον μέσο πολίτη είτε είναι εργαζόμενος είτε όχι να αποδιαρθρώσει την προηγούμενη κατάσταση που ευνοούσε όσους είχαν πόρους και εξουσία (επιχειρηματίες, συνδικάτα - κάστες κλπ.). Δηλαδή υπάρχει τρόπος να κεφαλαιοποιηθεί κοινωνικά η τεχνολογική πρόοδος. Η τεχνολογία έχει τη δύναμη να καθοδηγήσει, να απελευθερώσει. Ο μέσος άνθρωπος θα την εκμεταλλευτεί;

Και για να μην λέμε αμπελοσοφίες που λέει και ο ανώνυμος ένα απλό παράδειγμα: Με μία πρόσβαση στο internet και λίγη όρεξη μπορείς να φτιάξεις ένα blog και να λες ότι σου κατέβει άμεσα. Για να φτιάξεις μία εφημερίδα στον πραγματικό κόσμο χρειάζεσαι πόρους, χρόνο, προσωπικό και δίκτυα διανομής. Στην απεργία των δασκάλων η μόνη άποψη που θα ακουγόταν θα ήταν αυτή που παρουσιάζουν τα ΜΜΕ, όπου θέλουν να σε πείσουν ότι οι άνθρωποι ετοιμάζουν την νέα Κομμούνα, με οδοφράγματα κλπ. Αν ψάξεις σε διάφορα blog θα δεις ότι μάλλον το μόνο που τους νοιάζει είναι τα 1400 ευρώ χωρίς κανένα αντάλλαγμα όπως ποιοτικότερη δουλειά κατάργηση της παραπαιδείας κλπ.

Ανώνυμος είπε...

re seis prosgeiotheite ligo..apo DNT, se paideia, syndikalismo, pangosmiopoihsh, MME, emporio, EE, politikes epistimes, economics, hedge funds,..den ksero ti allo..grapste gia ENA sygkekrimeno thema, diastauroste merikes phges, peite tin apopsi sas alla ayto edo pou kanete, an to deite apo ligo poio makria, einai mia ateleioti mpourdologia.. :P

Ανώνυμος είπε...

Προς το παρόν ας πώ κάτι για το κ. ανώνυμο: (μόνο ανώνυμα μπορεί να τα λέει αυτά.) Αγαπητέ αν ο κόσμος άφηνε τα θέματα της κοινωνίας και της οικονομίας μόνο στους ειδικούς εσύ ακόμα θα ήσουν δουλοπάροικος.
Εκτός βέβαια άν είσαι απόγονος ευγενών, που με έναν καλό γάμο με αρχοντοχωριάτη αστό κράτησαν όνομα και περιουσία. Αυτή την δικτατορία των ειδικών θέλω να βάλω στη θέση της.
Ιοανίσκ, μόλις βρω χρόνο θα χαρώ να συνεχίσω τον διάλογο.

Ανώνυμος είπε...

Ας ξεκινήσουμε πάλι από τον κ. Ανώνυμο.
Αγαπητέ, εγώ σαν κληρονόμος όλων των ιστορικών διεργασιών του πολιτισμού μου, δεν μπορεί να είμαι και απόγονος του ιδανικού του Ηomo Univesralis, του «Οικουμενικού ανθρώπου», το οποίο λέει ότι ο κάθε άνθρωπος πριν γίνει ειδικός σε έναν τομέα, οφείλει να είναι επαρκής γνώστης όλου του περιβάλλοντος κόσμου του και του εαυτού του φυσικά. Μάλιστα, όσο πιο καλός είναι σ’ αυτό τον τομέα, τόσο πιο επαρκής θα είναι και στην ειδίκευσή του.
Επίσης εδώ δεν ερχόμαστε να υπολογίσουμε το ΑΕΠ της χώρας μας, ή να προτείνουμε επενδυτικούς τομείς, αλλά να συζητήσουμε τις επιπτώσεις αποφάσεων διεθνών οργανισμών, οι οποίες έχουν και πολιτικό χαρακτήρα και έχουν άμεση επίπτωση στις ζωές μας. Εκτός βέβαια, αν θέλεις να μας πεις να αφήσουμε την πολιτική στους ειδικούς…
Τέλος πάντων ,επειδή μάλλον αγνοείς τον κόσμο του Μπλόγκινκ , εδώ δεν διεξάγουμε ακαδημαϊκούς διάλογους, αλλά καταγράφουμε την όποια καθημερινότητά μας (μέρος της οποίας είναι και οι σκέψεις μας) και αλληλεπιδρούμε.
Παρόλα αυτά εγώ παραπάνω έγραψα και τρεις τίτλους βιβλίων, μια και ζήτησες βιβλιογραφία.
ΙΟΑΝΝΙΣΚ, ο βρενους το είπε καλύτερα:
«Η τεχνολογική πρόοδος έδωσε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να λειτουργούν με τρόπο ώστε να εμποδίζεται ο συνδικαλισμός, να αποδιαρθρώνονται τα εργασιακά δικαιώματα, τα ταμεία κλπ. Είναι, δηλαδή, ο τρόπος που κεφαλαιοποιήθηκε κοινωνικά η τεχνολογική πρόοδος.»
Κι εγώ αυτό που υποστηρίζω είναι να βρει ο συνδικαλισμός νέους τρόπους (αλλάζοντας και τον εαυτό του π.χ. λιγότερη γραφειοκρατικοποίηση και περισσότερη αμεσότητα), ώστε να προστατέψει αποτελεσματικότερα τα εργασιακά δικαιώματα, τα ταμεία κλπ.
Για τις ελίτ, νομίζω ότι η αλήθεια είναι κάπου στη μέση: Αν και υπάρχει δυσκολία στο τι θα ονομαστεί ελίτ (έχω υπόψη το έργο του Παρέτο), θα έλεγα ότι ιστορικά υπάρχει πάντα μια μειοψηφία που ξεκινά κάτι, αλλά αν αυτό δεν υποστηριχθεί από μεγάλες ομάδες ανθρώπων δεν προχωρά, μένει υπόθεση μια σέκτας. Εγώ σε παλαιότερο ποστ, έχω δεχτεί ότι υπάρχει κάτι στην υγιή επιχειρηματικότητα που πρέπει, αν θέλεις ανατροφοδοτικά, να το περιέξουν οι κοινωνιοκεντρικές θεωρίες. Να το ξαναθυμίσω: «Η "αγορά" σαν μηχανισμός μπορεί να δώσει κάποια πιο γρήγορα βήματα στην οικονομική ανάπτυξη επειδή παρέχει καθοριστικά κίνητρα για ανταμοιβή α) της καινοτομίας, β) της τεχνολογικής υπεροχής & γ) της εξοικονόμησης υλικού και ανθρώπινου κεφαλαίου.
Άλλο όμως ένας μηχανισμός και άλλο το επί μέρους να γίνεται "κορωνίδα" όλων.»
Κοίταξε, όποιος δούλευε με τον αμίαντο είχε μεγαλύτερη έκθεση από αυτόν που απλά έμενε σε κατασκευές που περιείχαν αμίαντο, έτσι τουλάχιστον πιστεύω.
Ωστόσο το επιχείρημα εδώ ότι οι εργαζόμενοι έχουν δικαιώματα στον πλούτο που δημιούργησαν οι ιδιοκτήτες των μέσων παραγωγής, άρα και δικαιώματα στην νομή του τεχνολογικού κεφαλαίου και οπωσδήποτε λόγο στο πως θα χρησιμοποιηθούν τα αποτελέσματα του εκσυγχρονισμού του.

Για την εκλογή της επιτροπής θα είναι πολιτικά το σκεπτικό, αναλόγως πόσο πολιτικοποιημένα θα στέκετε απέναντι στις ευρωπαϊκές εκλογές κάθε λαός.
Και τώρα ψηφίζει ο ένας στη Φλώρινα και ο άλλος στην Κρήτη κι όμως εκλέγουμε μια κυβέρνηση.
Το θέμα είναι να μην υπάρχουν στεγανά στην λογοδοσία και τον έλεγχο των πεπραγμένων των ευρωπαϊκών οργάνων από τους πολίτες της Ευρώπης (βλέπε π.χ. Κεντρική Τράπεζα).
Για τα υπόλοιπα νομίζω οι προβληματισμοί μας ότι είναι κοντά.

Ανώνυμος είπε...

....δεν μπορεί θα είμαι και απόγονος του ιδανικού του Ηomo Univesralis, του «Οικουμενικού ανθρώπου», το οποίο λέει...

ο δαίμων της πληκτρολόγησης

Ανώνυμος είπε...

Να προσθέσω κάτι για τις ελίτ. Επειδή υπάρχει δυσκολία να οριστούν καλό είναι να βάζουμε και έναν προσδιορισμό. Εγώ σε αυτό το πλάισιο μιλάω για τις ελίτ των πολυεθνικών.
Ακόμα κάτι, ο αγώνας τον δασκάλων μάλλον έδειξε τα όρια του κλασσικού συνδικαλισμού.

Επίσης βοήθεια, επειδή γράφω από άλλο κομπιούτερ και δεν με κάνει λογκ ιν αν και είμαι σίγουροα για το πασγουόρντ, τι κάνω;

Ανώνυμος είπε...

kapitalistiko koumouni: to blogger sou dinei to dikaiwma na grafeis kai na sxoliazeis anwnyma, kati pou o idios eksaskeis poly kala. Esy loipon giati den sevesai tin anwnymia twn allwn? Mhpws vathia mesa sou krybeis ena mikro fasistako?

Ektos aytou proxwreis epipleon se genikes kai aoristes yvreis. Egw toulaxiston ethiksa ena poly sygkekrimeno thema. O dialogos den einai mia synexis provoli prosopikon apopseon alla mia adalagi idewn. Me tin emmoni sou na anakykloneis ta idia sou ta logia xwris kamia autokritiki kai anaprosarmogi apopseon i esto ekfrasis deixneis mia monopleuri, ypokeimeniki antilipsi.

Den eipe kaneis na pareis eidikotita se kapoia epistimi oute na mas grapseis diatrivi alla an se ena post mplekese me ena karo themata mallon katalhgeis na automastigonesai me genikotites kai enoies ektos pragmatikotitas.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε ανώνυμε, ανώνυμος στο μπόγκινκ είναι αυτός που δεν έχει ένα χώρο, όπου θα εκφράζει τις απόψεις του, για να ξέρεις με ποίες απόψεις συζητάς.
Πάμε παρακάτω, εγώ ποτέ δεν σε έβρισα. Απλά είπα με ένα παράδειγμα πως ο κόσμος δεν προχωρά μπροστά μόνο με τους ειδικούς... Εσύ όμως με είπες "φασιστάκο" και αυτό το αφήνω να υπάρχει..
Τώρα για το γεγονός ότι μπλέκουμε τα θέματα, τα θέματα από μόνα τους δεν είναι μπλεγμένα στη ζωή; Και αν σήμερα σε απασχολεί η οικονομία, αύριο θα σε απασχολεί η παιδεία και μεθαύριο ο τρόπος που αυτά τα δύο συνδέονται.
Επίσης για το αν κάνω διάλογο, αφήνω τον επισκέπτη να δει τον τρόπο με τον οποίο διαλέχτηκα με τον Ιονίσκ.

Κοινότητα Εκάλης είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Κοινότητα Εκάλης είπε...

Kρατος προνοιας; Is this a joke? Που το ειδατε ή εγώ τυφλωθηκα; Α... λεμε για τα 330€ επιδομα ανεργιας και το ταχα μου δωρεαν ΕΣΥ που πληρωνεις για τα παντα. Αν λες αυτο..ναι 8ελω να κατεδαφιστει και φυσικα προτιμω το ιδιωτικο μου ταμειο!

Α..ναι η κερδοφορια των επιχειρησεων...λες φανταζομαι το 90% που ειναι ΜΜΕ και φυτοζωουν εξαιτιας των φορων, καποιου ΟΤΕ και ΔΕΗ που εχουν να θρεξουν τα μπλε, κοκκινα και πρασινα παιδια και φυσικα εμεις...οι ταλαιπωροι εργαζομενοι του ιδιωτικου τομεα που πληρωνουμε φορους για να ζουν καποιοι καλα στο δημοσιο....shame...

Ποσο τριτοκοσμικες μου ακουγοντα..λεω να παω να κανω καμια απεργια να ξεχαρμανιασω.

Ανώνυμος είπε...

Κοίταξε ότι πάσχει,πάσχει. Πάσχει δε σε αυτό τον βαθμό που λες εξαιτίας και της επίθεσης που δέχτηκε τα τελαυταία χρόνια, στην χώρα μας πριν προλάβει καν να δημιουργηθεί.
Πάντως και έτσι είναι καλύτερα ακόμη από τους "τίγρεις της Ασίας" και την μ"αμά Αμερική" και αυτό δεν αρέσει σε πολλούς.
Το κράτος πρόνοιας δεν είναι για τους δημοσίους Υπαλλήλους, αυτοί ίσως και εκτός να είναι καλά. Τιο κράτος πρόνοιας είναι για αυτούς που είναι "κάτω από την μπότα" του καπιταλιστή.
Γιατί οι τράπεζες δεν έχουν μια ιλιγγιώδη κερδοφορία;

Κοινότητα Εκάλης είπε...

Επειδη το αναμασανε ολοι αυτοι, μιλαμε για 5-6 τραπεζες και αλλες 5-6 εταιρειες και δεν μιλαμε για αλλες 1 εκ. εταιρειες που το παλευουν. Μην ξεχνας οτι οταν πανε καλα οι εταιρειες κανουν και δουλειες, οταν δεν πανε απολυουν.

Πως θα ερθει η αναπτυξη με υψηλη φορολογία; Επισης πως θα κανεις κοινωνικη πολιτικη με τα υψηλα κοστη του κρατους; Για να εχουμε κοινωνικη πολιτικη θα πρεπει να μειωσουμε τα κοστη του δημοσιου αρχιζοντας απο τα ρετιρε, τις μερσεντες των βουλευτων και απολυοντας οσους εχουν μπει με βισμα.

Ειναι απλο, διχως λεφτα δεν εχεις κρατος προνοιας δεν θα πληρωνουμε εμεις οι μισθωτοι και μικρομεσαιοι το οτι θελει ο Καραμανλης να βαλει 300,000 δικους του μεσα ή την αντιδραστικοτητα των αριστερων και του ΠΑΜΕ.

Bazω kai αρθρο
http://financial.kathimerini.gr/?page=news_home_details&new_id=12783

Σε καμια αλλη χωρα του δυτικου κοσμου δεν υπαρχει τοση γραφειοκρατια και τοσο χασιμο πηγων απο το δημοσιο.

Επισης γιατι να μην γινουμε οι τιγρεις της Ευρωπης; Σε χαλαει να εχεις το μισ8ο και το κρατος προνοιας ενος Ιρλανδου ή Βρετανού. Να παίρνεις 2,000€ και να εχεις τα παντα τσαμπα, εστω και με μερικές ατελιες στο NHS;

Ανώνυμος είπε...

Ποιός έχει τα πάντα τζάμπα;

Ανώνυμος είπε...

ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΡΙΣ
Αν μου έλεγε κανείς, ότι έχω την εξουσία της οικονομίας και οι εξωτερικές συντεταγμένες είναι ευνοίκές θα επέλεγα το παρακάτω μοντέλο, καθώς νομίζω ότι ταιριάζει καλύτερα στη νοοτροπία του Νεοέλληνα:
Πραγωγή βασισμένη στην μικρή οικογενειακή επιχείρηση και τους συνεταιρισμούς.
Δεν θα εμποδίζεται η ανάπτυξη ιδιωτικών επιχειρήσεων εκεί όμως που η κοινωνία θα κρίνει ότι χρειάζονται οι καινοτομίες τους.
Δεν θα απαγορεύεται βασικά τίποτα, αλλά με κατάλληλες φορολογικές και δημοσιονομικές πολιτικές θα εμποδίζεται η μη κοινωνικά συμφέρουσα επιχειρηματικότητα.
Οι βασικές υποδομές θα είναι δημόσιες, αλλά με ευρύ κοινωνικό έλεγχο.
Μην μου λες λοιπόν για τις φυτοζωούσες μικρές επιχειρήσεις, αυτές δεν τις πειράζει το Κράτος, αλλά ο ανταγωνισμός και απλά το Κράτος δεν τις βοηθά (Εννοείται όχι σε βάρος των μισθωτών ,αυτή είναι μικρή και πρόσκαιρη βοήθεια..)

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου