Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 10, 2007

Ένα debate οπαδών για τη παιδεία II

Πρόσωπα Διαλόγου
Μαιρούλα
Βιβή:μικρή αδελφή Μαιρούλας, πτυχιούχος υπάλληλος "Λήντλ"
Τζίνα
Εξαδέλφη: αυτοαπασχολούμενη καταστηματάρχισα, απόφοιτος θεολογικής σχολής.




Οι γυναίκες δεν είχαν ακόμα μιλήσει.

Η Μαιρούλα έχοντας «σκάσει» από τη στάση του συζύγου της είχε βυθιστεί σε σκέψεις..
Ο Γιώργος δυσκολευόταν να πιστέψει ότι εκείνη προχωρούσε από άλλο δρόμο- με πολλές στροφές ίσως- όταν αυτός είχε κολλήσει μπροστά στην μάντρα που ήθελε να γκρεμίσει με τις γροθιές του.
«Εγώ παιδιά, μεγάλωσα σε μια οικογένεια εμπόρων και μάλιστα σε πολύ δύσκολες εποχές και έμαθα να είμαι ρεαλίστρια.
Και τι λέει τώρα ο ρεαλισμός; Ότι η εκπαίδευση και η παιδεία γενικότερα είναι σε τόσο πολύ κακά χάλια που δεν μπορούν να περιμένουν γενικευμένες ανατροπές. Εδώ που βρισκόμαστε δεν σωζόμαστε με θαύματα, αλλά με μικρά ωστόσο όμως αναγκαία βήματα.
Η τόσο αναγκαία για την πρόοδο της Κοινωνίας μας δημόσια μεταλυκειακή επαγγελματική εκπαίδευση είναι σχεδόν ανύπαρκτη και χωρίς καμιά διασύνδεση με την τυπική τριτοβάθμια. Η πολυδιαφημιζόμενη «δια βίου παιδεία», κομπίνα για να πλουτίζουν οι επιτήδειοι. Παιδιά που περνάνε σε αζήτητες σχολές των επαρχιακών πανεπιστημίων, δεν πηγαίνουν εκεί καν για να δουν και μετά να φύγουν! Οι σχολές των υπαξιωματικών του στρατού ίσως πιο πάνω από επιστημονικά πεδία με μεγάλο κύρος και εύρος, όπως τα μαθηματικά.
Υπάρχουν αναγνωρισμένοι πτυχιούχοι, που δεν βρίσκουν δουλειά και στρέφονται σε μη αναγνωρισμένα πτυχία (αυτά των κολεγίων) για να βρουν…
Αυτό το χάος πρέπει να ρυθμιστεί..
Δεν μπορούμε να περιμένουμε να κερδηθεί η κεντρική σύγκρουση υπέρ του της εργατικής τάξης που ζητά δημόσιες επενδύσεις, κοινωνικό κράτος και αλλαγή των παραγωγικών σχέσεων – αυτή τη σύγκρουση την καταλαβαίνω- για να δοθεί διέξοδος στην ανάπτυξη της γνώσης. Αν κάποιοι επιχειρηματίες θέλουν να επενδύσουν σε αυτό τον τομέα ας τους αφήσουμε και ας τους βάλουμε όρια στα κέρδη, ας τους ζητήσουμε ποιότητα, ας τους υποχρεώσουμε και σε υποτροφίες για τους φτωχούς.
Και που είστε, όταν επαναστατήσει πραγματικά αυτός ο λαός του καναπέ, μπορείτε και να δημεύσετε τις σχολές που θα δημιουργήσουν…»

«Και μετά ξύπνησες αδελφούλα!», είπε η μικρή, « Όλα αυτά που είπες, είναι εκθέσεις ιδεών. Ακόμα και αν καταφέρεις στην αρχή να τα ρυθμίσεις όλα αυτά. Σε πέντε χρόνια θα είναι αλλιώς η κατάσταση. Δεν είναι βλάκες οι καπιταλιστές, να μπορούν να «φάνε τον άμπακο» και να σε αφήσουν εσένα, πουλημένο και αδύναμο κράτος, για ρυθμιστή.
Μη ξεχνάς ότι οι ίδιοι άνθρωποι, ή οι κολλητοί τους, ελέγχουν τα ΜΜΕ, τις μεγάλες επιχειρήσεις που ζητάν προσωπικό.
Αν αρχίσεις να βάζεις «νερό στο κρασί σου» και να λες, «έλα μωρέ καπιταλισμό έχουμε, ας το αφήσουμε και αυτό στο κεφάλαιο και το ρυθμίζω, ή το αλλάζω μετά», χάθηκες.
Εδώ γίνεται μια μάχη, που δεν τη ξεκινήσαμε πρώτοι εμείς, η νεολαία, αλλά οι καρχαρίες των χρηματιστηρίων!
Δείτε τώρα, έχουμε γεμίσει κολέγια για Μάνατζερς για Μάρκετινγκ, για Δημοσιογράφους, Διακοσμητές, Τουριστικά Επαγγέλματα. Είδατε κανένα Πολυτεχνείο, καμιά Γεωπονική Σχολή; Θα μου πείτε αυτά έχουν ζήτηση αυτά δημιουργεί ο ιδιωτικός τομέας. Μήπως και με αυτό τον τρόπο δημιουργούν την οικονομία που θέλουνε; Που είναι λοιπόν το Κράτος κρυμμένο;»

Η εξαδέλφη, «η premaman», που είχε τελειώσει τη θεολογική σχολή και μετά από χίλια βάσανα κατάφερε να σταθεί σε αυτό το μαγαζί, με χιλιάδες Ευρώ δάνεια και με την αγωνία μην ανοίξει συναφής επιχείρηση δίπλα και της πάρει την πελατεία, «ηλεκτρίστηκε» και μίλησε:
«Ρε παιδιά, εγώ από πολιτική δε ξέρω πολλά, αλλά αυτό το ερώτημα το έχω:
Πως είναι δυνατόν ένα κράτος που έχει αναγάγει την επιχειρηματικότητα σε απόλυτη αξία να μην προσπαθεί να την υπηρετήσει με ανάλογες σπουδές.
Και δε μιλώ για τα λεφτά που έδωσε στους δεσποτάδες για να κάνουν σχολές σε ένα τομέα που τον δέρνει η μαύρη ανεργία, για μας δηλαδή. Λέω πως είναι δυνατό να ιδρύει Τ.Ε.Ι. Μουσικών Οργάνων και Α. Ε. Ι. Ανθρωπογεωγραφίας στην Επαρχία και αφήνει τα Μ. Β. Α στα Κολέγια;
Όλοι σήμερα Μ. Β. Α, θέλουν να πάρουν, ακόμα και παλιοί συμφοιτητές μου. Γι’ αυτό ακόμα και Κρατικά Πανεπιστήμια τέτοια μεταπτυχιακά τα έχουν επί πληρωμή!
Και βέβαια όλοι αυτοί οι 30άρηδες, πρέπει να σπουδάσουν σε μια πόλη που μπορούν να βρουν έστω δουλειές του ποδαριού..»

Ήταν η σειρά της Τζίνας να μιλήσει:
«Δεν μπορεί η Πολιτεία να συνηγορήσει σε μια συγκέντρωση όλων των σχολών στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, άντε και στη Πάτρα έχουν τόσα πολλά προβλήματα από τον υπερπληθυσμό, φαντάσου και άλλες εκατοντάδες χιλιάδες σπουδαστές. Έπειτα πρέπει να δείξει και ένα παράδειγμα αποκέντρωσης. Όσο για τις σπουδές, άλλες οι κατευθύνσεις της αγοράς και άλλες μιας οργανωμένης κοινωνίας..»
Η εξαδέλφη, δεν το έβαλε κάτω:
«Πρέπει, όμως, να δίνει τη δυνατότητα σε όλους, όποτε κι αν θελήσουν να συνεχίζουν τις σπουδές τους και σε ότι θα τους βοηθήσει στη ζωή τους. Δεν μπορεί να σταματά η καριέρα του ανθρώπου με μια απόφαση που πήρε στα 17, εκτός και αν έχουν φράγκα οι γονείς του.
Εγώ δεν ξέρω πολλά, αλλά η κοινή λογική τι λέει;

Τα κολέγια καλύπτουν ζήτηση στην οποία δεν μπορεί να ανταποκριθεί το Κράτος.
Ε, τότε, ας βρει μια μέθοδο να «νομιμοποιήσει» τους πτυχιούχους των κολεγίων, περνώντας τους από μια διαδικασία μέσα από το δημόσιο σύστημα, ας καταργήσει τις γενικές εξετάσεις, ας κάνει αυστηρότερη τη διαδικασία μέσα στις σχολές και ας ιδρύσει πολλά Ανοιχτά Πανεπιστήμια για να καλύψει τη ζήτηση της δια βίου ανώτερης εκπαίδευσης.
Να έχει ο κάθε Έλληνας τη δυνατότητα για ένα πτυχίο και ένα μεταπτυχιακό απόλυτα δωρεάν σε «κανονικές» σχολές, αν τα καταφέρει...

Και από κει και πέρα, όσα μπορεί στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, όπου θα πληρώνει μόνο το κόστος και δεν θα κερδίζει κανένας επιχειρηματίας τον αγλέουρα. Τότε δεν θα χρειάζεται απαγόρευση να μην υπάρχουν κολέγια, θα κλείσουν από μόνα τους, αφού δεν θα έχουν πελάτες…»
«Καλά τα λες, αλλά εδώ θα τους βρεις όλους αντίπαλους» είπε η Τζίνα, «αυτούς που σχεδόν αρρώστησαν ψυχικά για να περάσουν Δάσκαλοι, επειδή διορίζονται σχεδόν αμέσως στο Δημόσιο και ξαφνικά θα δουν χιλιάδες ανταγωνιστές "από το παράθυρο", αποφοίτους των κολεγίων..
Θα βρεις απέναντί σου αυτούς που ελέγχουν τα ΜΜΕ, γιατί οι περισσότεροι είναι μπλεγμένοι και με κολέγια και με τίποτα δεν θέλουν χάσουν την κονόμα, αλλά να την μεγαλώσουν. Και πολλούς άλλους...»
«Ε, για όσους είναι λαός σαν τους δασκάλους, να βρεθεί μια μεταβατική ρύθμιση, με τους άλλους το είπε και η Βιβή, έχουμε μάχη!», είπε η εξαδέλφη.

«Πάντως εγώ ένα βλέπω», συνέχισε η Τζίνα, «η συζήτηση για την Παιδεία έχει επικεντρωθεί στο θέμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Όταν από τη πρώτη δημοτικού, παρά τα «παχιά» λόγια και τα διάφορα «προγράμματα», τα παιδιά εθίζονται στον στο κυνήγι προσόντων, στην απομάκρυνση από κάθε κοινωνική δραστηριότητα, στην απομάκρυνση από τη φύση και τον πραγματικό πολιτισμό. Όταν φτάσουν να γίνουν φοιτητές το δρόμο αυτό θα συνεχίσουν και θα εντείνουν. Άρα ο προβληματισμός και η αλλαγές πρέπει να ξεκινήσουν από αλλού. Σαν κοινωνία πάντα έχουμε αυτό το βίτσιο. Να επικεντρωνόμαστε κάπου, όπου νομίζουμε ότι είναι το μέτωπο της μάχης και να ξεχνάμε το όλον!»

Η ομήγυρη σώπασε, ο άντρας της κάτι πήγε να πει, αλλά και αυτός κατάπιε τη γλώσσα του..

(* Να διευκρινίσω ότι δεν διεκδικώ λογοτεχνικές δάφνες με αυτά τα κείμενα. Καταγραφές της πραγματικότητας σε ζωντανό πλαίσιο είναι και τίποτα άλλο.
Υποτίθεται ότι αν είναι κάτι να βγει ως διήγημα κτλ, θα πρέπει να υποστεί και άλλη επεξεργασία..)

10 σχόλια:

spirosvii είπε...

Αν και μπερδέυτηκα λιγάκι με τους χαρακτήρες συμφωνώ στα πιο πολλά. Πάντως δεν συμφωνώ στο τελευταίο που λέει ότι δεν πρέπει να βρίσκουμε το ταλέντο μας από μικροί και μετά να το εντείνουμε! Αυτό βοηθάει πρώτα εμάς και δεύτερον και τη κοινωνία γιατί θα έχουμε μια θέση μέσα της που θα μας ταιριάζει. π.χ. ένας φίλος μου είναι βιολόγος και δουλευει τραπεζικός υπάλληλος στα δάνεια!

Ανώνυμος είπε...

Δεν υπάρχουν χαρακτήρες στα 2 τελευταία παρά μόνο απόψεις τις οποίες βάζω στο στόμα ανθρώπων, που έπρεπε να τους περιγράψω με μια πρόταση, για να φανεί και η θέση από την οποία μιλάνε.
Εγώ δεν διαφωνώ σε αυτό που λες. Ίσα- ίσα αυτό που λέω είναι ότι επειδή λείπει ο ουσιαστικός επαγγελματικός προσανατολισμός να έχει ο καθένας την ευκαιρία, όποτε συνειδητοποίσει το ταλέντο του, να το αξιοποιήσει και με την κατάλληλη εκπαίδευση.
Ή ένα ταλέντο μπορεί να οδηγήσει σε μια γκάμα γνωστικών πεδίων, ας μπορεί ο καθένας να δοκιμάσει σε ποιο μπορεί να πετύχει.

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
DINOS TZORTZOGLOU είπε...

Φίλε Τσουκνίδα (ή καπιτ. κουμμ. αν θες), μας παρασύρεις...
Αναγκάστηκες να κάνεις "διευκρινιστική"...
Είναι προφανές ότι σκοπός σου είναι να καταθέσεις ... Παραβολές όπως μας έλεγαν στα θρησκευτικά...
(Χωρίς αυτό να αναιρεί ότι με ένα μάζεμα .... προσώπων θα μπορούσες άνετα να διεκδικήσεις και λογοτεχνικές ... δάφνες.)
Δυστυχώς (?) βάζεις πολλά θέματα σε κάθε "παραβολή"!!
Έτσι, αρκούμαστε να προβληματιζόμαστε ή να ... χαμογελάμε, αλλά μου φαίνεται ότι είναι αδύνατο να "σχολιάσουμε" τα πάντα...
Προσπαθώ απλά να σου γράψω, ότι τα σχόλιά μας είναι φτωχά σε σχέση με τα όσα "θίγεις", αλλά γι' αυτό φταις και συ λίγο....
Φιλικά, Ντίνος

Ανώνυμος είπε...

Το debate ειδικά με τίποτα δεν είναι λογοτεχνία.
Ήταν μια προσπάθεια να παρουσιάσω πόσο σύνθετα είναι τα πράγματα με το άρθρο 16.
Είμαι κατά των ιδιωτικών Πανεπιστημίων σαν ιδέα, όμως μετά την αμυντική στάση, χρειάζεται πολύ προβληματισμός και εξειδίκευση. Αν δείτε είναι και η μόνη "μεταρρύθμιση" που επιχείρησε η ΝΔ και είχε σχεδόν το μισό εκλογικό σώμα μαζί της, αν πιστέψουμε τις δημοσκοπήσεις..
Έχω γράψει πολλά σεντονάκια για αυτό το θέμα στο παρελθόν.
Πιστεύω όμως μέσα από αυτούς τους διαλόγους φάνηκε το πολυπαραγοντικό του θέματος.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα Τσουκ ! :)
Διάβασα τις δυο νέες σου αναρτήσεις, πριν και μετά την επεξεργασία και αναβάθμισή τους. Δε θα σταθώ τόσο στις απόψεις που εκφράζονται μέσα απ’ τους διαλόγους, καθώς είναι, λίγο πολύ, μια περίληψη των όσων έχεις κατά καιρούς γράψει στο βλογ, σχετικά με την παιδεία στην Ελλάδα… άλλωστε έχω τοποθετηθεί στο παρελθόν, αν δεν κάνω λάθος, επί των συγκεκριμένων θέσεων.
Θα μείνω στη δομή και το ύφος του εγχειρήματος, που αυτή τη φορά ξεφεύγει από το χρονογράφημα και γίνεται κάτι σαν θεατρικό μονόπρακτο. Και λέω "κάτι σαν", γιατί έχουμε να κάνουμε μονάχα με έναν διάλογο ανάμεσα σε πολλά πρόσωπα, που όμως δεν σκιαγραφείται η διαφορετικότητά τους (… με τη χρήση διαφορετικού ύφους, γλώσσας και απόψεων κλπ, επί παραδείγματι), με αποτέλεσμα να μοιάζει περισσότερο με αποσπασματικό μονόλογο, δικό σου πλέον κι όχι κάποιου χαρακτήρα. Ομολογουμένως, η ισορροπία ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι πολύ λεπτή και δύσκολα διατηρείται (… κατά τη γνώμη μου, κάπου στα προηγούμενα τη βρήκες, εδώ τη χάνεις). Δεν ξέρω αν είναι θέμα εξάσκησης και πείρας ή έμπνευσης και ταλέντου, αλλά έχω την εντύπωση πως, για να διατηρηθεί μια κάποια ισορροπία, θα πρέπει ν’ αποσαφηνίσεις κατ’ αρχήν, την κατεύθυνση του όλου πράγματος, ως προς τη δομή και το ύφος του κι αν αποφασίσεις εσύ ο ίδιος πως, αυτό που θέλεις να παρουσιάσεις μπορεί να έχει μια λογοτεχνική ή έστω λογοτεχνίζουσα χροιά, να ενσκήψεις και στα επιμέρους.

Ανώνυμος είπε...

Χμ, για το ύφος έχεις δίκαιο.
Ήταν πολλοί χαρκτήρες και ο χρόνος και ο χώρος λίγος. Προέκυψε σαν σκέψη πράγματι από το debate, που παρακολούθησα.
Οι απόψεις είναι διαφορετικές ειδικά των αντρών. Στις γυναίκες προσπάθησα να βάλω και μια τάση συνεννόησης και "πρακτιποιήσης" του θέματος που θα μπορούσε να τις διακρίνει.
Αν είναι να γίνει ένα μονόπρακτο ασφαλώς δεν μπορεί να είναι έτσι.
Θα έχει λιγότερα πρόσωπα και ψυχολογικά βάθη. Ας πούμε ένας έμπορος που ήθελε να σπουδάσει και δεν μπόρεσε μπορεί να έχει μια αντιφατική στάση απέναντι στο φοιτητικό κίνημα..
Ο στόχος μου δεν ήταν αυτός όμως.
Προπάθησα να δείξω πόσο σύνθετο, αλλά και κομβικό είναι για μένα το θέμα της Παιδείας. Και ότι μέσα σε ένα πλαίσιο που γεννά φόβους για το μέλλον (σαν το σημερινό)η αμυντική στάση είναι μεν κατανοητή και θεμιτή, αλλά ωστόσο δεν είναι επαρκής από μόνη της.

Ανώνυμος είπε...

Τέλος να προσθέσω ότι αν ήθελε κανείς να μιλήσει λογοτεχνικά για το θέμα θα έφατανε (με μια μικρή επεξεργασία) το πρώτο πόστ:
http://tsouknida.blogspot.com/2007/09/blog-post_07.html
"Τα γενέθλια της Μαίρης Ευτυχίου Χρονοπούλου"

DINOS TZORTZOGLOU είπε...

Φιλε Τσουκνιδα.
Είναι πάντα δύσκολο να ερμηνεύσεις τη λαική βούληση. Γράφεις ότι η ΝΔ είχε τη μισή Ελλάδα μαζί της στην προσπάθεια για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων...
Είχε την άλλη μισή απέναντι όμως...
Ποια μισή, κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα...
Σε αυτά τα ... μισά, είναι και άνθρωποι που δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για την Παιδεία, αλλά συμμετέχουν όπου γίνεται ... τζερτζελές, είναι και άλλοι με συμφέροντα στην ίδρυση ή στη διατήρηση της υπαρχουσας κατάστασης, είναι όμως και φοιτητές, γονείς, υποψήφιοι, κλπ κλπ ....
Και όλα αυτά σε ποιο πλαίσιο;
Όταν οι Σχολές μας λειτουργούν με όρους οικογενειοκρατίας (Μπορεί κάποιος να μας πει πόσοι Γιαννακουδάκηδες υπάρχουν στο Χημικό του ΑΠΘ;
Υπήρχε σε άλλη σχολη, (μη χαλασουμε και σπιτια) καθηγητής που η γυναίκα του ήταν καθηγήτρια (φοιτητρια τη γνωρισε), η γκομενα καθηγητρια (φοιτητρια τη γνωρισε κι αυτη), ο κουμπαρος καθηγητης και ... ετοιμαζε την κορη .... ΟΛΟΙ στην ιδια σχολή...
Την πολιτική σκηνή δε σας θυμίζει??) sorry για τη μεγάλη παρενθεση...
Όταν παίζεται το βρώμικο παιχνίδι του ... "συγγράματος", όταν η κομματική σου ταυτότητα βοηθάει να περνάς ή να ... κόβεσαι, όταν υπάρχει συναλλαγή καθηγητών-φοιτητών για την εξελιξη των καθηγητάδων, όταν όταν όταν...
Όταν παιδιά που δεν "αξίζουν" να περάσουν Ελλάδα, πάνε εξωτερικό και τιμάνε την Ελλάδα διεθνώς...
Όταν υπάρχουν "μάγκες" που διαθέτουν δωμάτιο σε εστία, που το ... ενοικιάζουν γιατί ο μπαμπάς "τα έχει" (αλλά δε φαίνεται...) και εκείνοι διαθέτουν διαμερισματάκι ιδιόκτητο....
Σε αυτό το πλαίσιο, λέει κι ο κοσμάκης ό,τι λέει...
Γιατί σκέφτεται ο "Κυρ Ευτύχης" άμα είναι να το στείλω το "καμάρι" στας αλλοδαπάς, γιατί να μην το γράψω στο κυριλλέ Ελληνικό και να μου 'ρθει και τα μισά λεφτά και να τον έχω και κοντά τον κανακάρη μου... Και καλά λέει... Γιατί τόσα χρόνια ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ, δεν καταφέραμε να πιέσουμε για να διορθωθούν τα πράγματα και στα σχολειά (γιατί ανθούν έτσι τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία-δημοτικά-γυμνάσια??? Ξέρετε ότι υπάρχουν "δάσκαλοι" Δημοσίων σχολείων που λένε στους γονείς "στείλτε το σε ιδιωτικό- με τα αλβανάκια θα το αφησετε να χαντακωθεί;"-μαρτυρία φίλου από Αθήνα-) και στα Γυμνάσια και στα ρημαδιασμένα τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ...
Και αν φοβόμαστε τα ιδιωτικά, γι΄αυτό τα φοβόμαστε... Γιατί όπως πάμε, θα σου λένε σε λίγα χρόνια "α, από το Δημόσιο είσαι? Λυπάμαι..."
Δεν είναι όλα μαύρα και το ξέρω...
Όμως αντί να "χαιδευόμαστε" ας δούμε τι δεν πάει καλά, ας αγωνιστούμε για ανώτατη παιδεία και παιδεία γενικότερα, ας μη μείνουμε ταμπουρωμένοι στα ... κεκτημένα. Να τα πληθύνουμε, να τα βαθύνουμε, να αγωνιστούμε και ενάντια στα άλλα κεκτημένα των λαμογιών και των άχρηστων και των αργ΄΄ομισθων.....
Και τότε ας ανοίξουν μακάρι και ιδιωτικές ... Βουλές...
Τέλος, (άσχετο??) μήπως πρέπει να κουβεντιάσουμε για εκείνα τα μη κερδοσκοπικά του Γιωργάκη?
Μπορεί να είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε, ή "Δούρειος ίππος", μπορεί να πρέπει να τα φοβόμαστε κάτι τέτοια πονηρά, μήπως όμως τον ... παρακράξαμε;; (Λέω τώρα...)
Μήπως παραείμαστε καχύποπτοι και επιφυλακτικοί???
Λέω μήπως, μην πέσετε να με φάτε...
Sorry για το ... μακροσκελές....

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ για τη μακροσκελή "ανατροφοδότηση" που λένε και οι ψυχολόγοι. Συμφωνούμε σε όλα.
Αν έγραφα σαν σχολιαστής του debate
Θα έλεγα σχολιάζοντας τις θέσεις για τα Πανεπιστήμια, αυτό που έγραψα παραπάνω:
"Μέσα σε ένα πλαίσιο σαν το σημερινό, που γεννά φόβους για το μέλλον, η αμυντική στάση είναι μεν κατανοητή και θεμιτή, αλλά ωστόσο δεν είναι επαρκής από μόνη της."
Για τις προτάσεις του Γιωργάκη θα έλεγα το εξής:
Τα μη-μη μπορεί να αντικατασταθούν από δημόσια "Ανοιχτά Πανεπιστήμια", όπου ο καθένας θα μπορεί να σπουδάζει πληρώνοντας μόνο το κόστος. (Ανάλογα με το εκκαθαριστικό του, όποιος είναι κάτω από το όριο φτώχειας δωρεάν εννοείται).
Για το πρώτο πτυχίο και το πρώτο μεταπτυχιακό, ελεύθερη εγγραφή σε οποιοδήποτε συμβατικό πανεπιστήμιο θέλει κανείς.
Οι σχολές κατά βούληση μπορεί να ζητάνε, ένα προπαρασκευαστικό έτος, απ' όπου θα προάγονται όλοι όσοι "πιάσουν" ένα από πριν γνωστό όριο- βάση (π.χ.5).
Μέχρι εδώ το πρόβλημα είναι καθαρά οικονομικό. Ας πουν όμως στον ελληνικό λαό: "δεν έχω χρήματα για τη γνώση που είναι εργαλείο προόδου, πλήρωσε εσύ!"
Από εδώ και κάτω υπάρχουν τα μικροσυμφέροντα και εδώ ίσως με "κράξουν" και συναγωνιστές...
Αξιολόγηση ατα πανεπιστήμια πρώτα από όλα που θα λαμβάνει υπόψη τη γνώμη των φοιτητών. Υπάρχουν τρόποι για να εκφράζεται αυτή χωρίς υστεροβουλίες. Ολόκληρη επιστήμη είναι βασισμένη πάνω στα ανώνυμα ερωτηματολόγια. Τον "λαοπλάνο" ίσως δεν μπορείς να τον αντιμετωπίσεις απόλυτα, αλλά θα περιορίσεις τη συναλλαγή.
Συμμετοχή όλων των φοιτητητών στα θέματα που τους αφορούν και όχι στην εξέλιξη του διδακτικού προσωπικού.
Σε αυτή θα συμμετέχουν μέσω της αξιολόγησης όλοι οι φοιτητές και όχι οι παρατάξεις.

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου