Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Δευτέρα, Ιανουαρίου 28, 2008

Παρακαταθήκη για τον Νέο Αρχιεπίσκοπο, από τον πιο γνωστό Επίσκοπο.

"Αν αυτός που απογυμνώνει τον ντυμένο ονομάζεται λωποδύτης,
αυτός που δεν ντύνει τον γυμνό, αν και μπορεί να το κάνει, δεν είναι το ίδιο;
Το ψωμί που φυλάς στην αποθήκη σου είναι του φτωχού.
Τα ρούχα που κρατάς κρυμμένα στην αποθήκη σου είναι του γυμνού.
Τα υποδήματα που σαπίζουν αχρησιμοποιήτα είναι του ξυπόλητου.
Τα χρήματα που κρύβεις βαθιά στη γη είναι του φτωχού.
Λοιπόν, τόσους αδικείς, όσους ενώ θα μπορούσες να βοηθήσεις, το αρνήθηκες!"
Ομιλία Μ. Βασιλείου "Εις το καθελώ μου τας αποθήκας" Β.Ε.Π.Ε.Σ.
ΤΟΜ 54, ΑΘΗΝΑ 1976, ΣΕΛ 64-65

..."Να μη μου χρησιμοποιείς σοφιστικούς κομπασμούς στο λόγο, ούτε στα άσματα υπερβολικά γλυκιές φωνές, ούτε συζητήσεις υπερήφανες και φορτικές για τους άλλους, αλλά σε όλα να ελλατώνεις την επιδεικτική μεγαλοποίηση. Να είσαι ωφέλιμος στο φίλο, ήρεμος στον υπηρέτη, ανεξίκακος προς τους θρασείς, φιλάνθρωπος προς εκείνους που βρίσκονται σε κακή κοινωνική κατάσταση. να παρηγορείς τους πάσχοντες. Να επισκέπτεσαι αυτούς που βρίσκονται σε θλίψεις . Να μη περιφρονείς κανέναν απολύτως. Να είσαι ευχάριστος στην προσφώνηση, ανοιχτόκαρδος στην απάντηση, βολικός, ευκολόπιστος σε όλους. Να μην εγκωμιάζεις τον εαυτό σου, ούτε τους άλλους να παρακινείς να σε εγκωμιάζουν.
Να μη δέχεσαι άσεμνο λόγο. Να κρύβεις όσα μπορείς από τα πλεονεκτήματά σου.
Για τα αμαρτήματά σου να γίνεσαι ο ίδιος κατήγορος του εαυτού σου και να μην αναμένεις τους έλεγχους των άλλων, ώστε να μοιάζεις με τον Ιώβ, ο οποίος δεν απέφυγε τον πολύ όχλο της πόλεως, για να εξομολογηθεί μπροστά τους το σφάλμα του.
Να μην είσαι αυστηρός στις επιπλήξεις και να μην ελέγχεις γρήγορα και με εμπάθεια (γιατί αυτό είναι αυθάδεια), ούτε να καταδικάζεις τον άλλο για μικρά σφάλματα σαν να είσαι εσύ ακριβοδίκαιος."....
Μ. Βασιλείου ομιλία "περί ταπεινοφροσύνης" (Ε.Π. 31, 537-540)

Και δεν μπορώ να ξεχάσω τον ανώνυμο εκπαιδευτικό από την Πάτρα, που βρήκε το θάρρος στην επί του τελετουργικού τυπικού ομιλία του για την γιορτή των 3 Ιεραρχών να τα "χώσει χοντρά" και προκαταβολικά, σε όσους -ρασοφόρους ή μη- σήμερα "πενθούν" υποκριτικά ανά το Πανελλήνιο:
....
«Εσείς δεν χορταίνετε να τρώτε και να δαγκώνετε τους φτωχούς και εγώ δεν θα σταματώ να σας ελέγχω!» Με την ίδια ακριβώς παρρησία ο Χρυσόστομος θα μπορούσε και σήμερα να υπερασπίζεται από τον άμβωνα τη μνήμη των δεκατεσσάρων νεκρών εργατών οι οποίοι ανασφάλιστοι και εξαθλιωμένοι καταδικάστηκαν σε θάνατο φρικτό στα εργοτάξια της βιοπάλης και της κατάφωρης εκμετάλλευσης. Θυσία στο βωμό της «ισχυρής Ελλάδας» και της «Μεγάλης Ιδέας» των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Οι αγώνες «στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία» και οι αδικοχαμένοι εργάτες στοίχειωσαν ως μονόστηλα στις εσωτερικές σελίδες κάποιων εφημερίδων, δίχως την υπεράσπιση κάποιου Χρυσοστόμου… Του ιεράρχη, ο οποίος πούλησε ακόμη και τα αντικείμενα του επισκοπείου του και κατάργησε τα επίσημα γεύματα για να υποστηρίξει τη φτωχολογιά της Αντιόχειας και της Κωνσταντινούπολης.

Τίμιοι καθώς ήταν με τη συνείδησή τους και συνεπείς στο εκκλησιαστικό τους χρέος οι Τρεις Ιεράρχες θα εξοργίζονταν σήμερα περισσότερο με την υποκρισία μας : όταν η κοινωνία υποκρίνεται φορώντας το «φιλάνθρωπο» προσωπείο της και οι πανίσχυρες πολυεθνικές διαφημίζουν την «κοινωνική τους προσφορά» η πρόκληση δεν μπορεί να μένει αναπάντητη. Η ελεημοσύνη δεν μπορεί να γίνεται το άλλοθι της κοινωνικής αδικίας. «Ελεημοσύνη από αδικίες δεν γίνεται» καταγγέλλει ο Μέγας Βασίλειος, αφού «δεν μπορεί να γίνει ο Θεός συνένοχος ληστών και αρπακτών». Επιφυλακτικοί όπως και τότε σε τέτοιου είδους «δωρεές» οι Τρεις Ιεράρχες, αμφιβάλλω αν θα συμμετείχαν σήμερα σε «πλειστηριασμούς ανθρωπιάς» και σε «φιλανθρωπικές βραδιές». Γιατί, γι’ αυτούς, αληθινή αγάπη είναι πριν απ’ όλα η κατάργηση της σχέσης εκμεταλλευτή και εκμεταλλευόμενου. Και μιλούν με θάρρος και τόλμη γι όλα αυτά οι Τρεις Ιεράρχες επειδή οι ίδιοι είχαν εξαντλήσει με την ασκητική ζωή τους τα δικά τους όρια θυσίας και προσφοράς.
.....

Ο Βασιλεύς πέθανε ζήτω ο Βασιλεύς
και εγώ σαν τη Φρουρά του Βυζαντινού Παλατίου θα επωφεληθώ για παρέμβαση.
"Το πνεύμα όπου θέλει πνει"....Που ξέρεις , μπορεί κανένας διάκος να τα διαβάσει αυτά και τα επόμενα και να πληροφορήσει κανένα ψηφοφόρο μητροπολίτη...

8 σχόλια:

vasikos metoxos είπε...

Ο μέγας Βασίλειος, οι τρεις ιεράρες απέναντι στους καρδιναλίους της σύγχρονης εξουσίας. Ο πατερικός λόγος συγκρινόμενος με την ανέξοδη αρλουμπολογία των εθνοκάπηλων ρασοφόρων. Τους αδικείς. Τους βάζεις τον πήχη πολύ ψηλά.

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Πόσο σίγουρος είσαι ότι "το πνεύμα όπου θέλει πνει";
Έχεις καμία ένδειξη περί αυτού;

Ανώνυμος είπε...

Εκεί πρέπει να μπει ο πήχης Βασικέ. Αλλιώς να τρέξουν να κρυφτούν σε κανένα μοναστήρι. Ο Λαός και ο Θεός (για όσους από μας πιστεύουμε ότι υπάρχει) μπορούν και χωρίς αυτούς, αλλά δεν το πήρανε χαμπάρι...
Ασκαρ, όπου θέλει πνει, αλλιώς ορισμένοι που διεκδικούν σήμερα "αρχιεπισκοπικούς θώκους" ("θου κύριε φυλακή τω στόματί μου", το άκουσα και αυτό σήμερα από υποτίθεται καταρτισμένους εκκλησιαστικούς ρεπόρτερ),με τα προσόντα τους μόνο για κομματικοί συγκεντρωσιάρχες κάνουν...

DINOS TZORTZOGLOU είπε...

Αγαπητε ΚΑΠ>ΚΟΥΜ>
Αν η Εκκλησια μας εχει τετοιους ανθρωπους οπως τους περιγραφεις, πολυ φοβαμαι οτι θα τους στειλουν για ... ιεραποστολη οσο πιο μακρυα γινεται, μην και ... χαλασουν την πιατσα....
ΑΝ λεω ΑΝ βρεθει καποιος, με βλεπω στην εκκλησια....
Και το τραγολοι στα βουνα....

Ανώνυμος είπε...

Μαδεν το κατάλαβες αν βρεθούν πολλοί σαν κι εσένα στην εκκλησία, θα χαλάσει η μαγιά.
Καλύτερα λένε απ' έξω κι ας ζητάνε χωρισμό. Θα βάλουμε τα φανατισμένα στίφη εναντίον τους και τέλειωσε.
Αν υπάρξουν δυο τρεις από μέσα και τους αφήσουμε θα ανοίξουν τα μυαλά 400 τόσα χρόνια τουρκοκρατίας και άλλα 150 μαπανανίας και άλλα πεντακόσια πριν βυζαντινής διαπλοκής έχουν μάθει καλά το παραμύθι φίλε...

Ανώνυμος είπε...

Όσοι έστω διαισθητικά θέλετε μια άλλη, αληθινή Εκκλησία, έστω και αν τώρα είστε απέξω, μην αφήσετε κανέναν θεομπάιχτη να κάνει τώρα μόνος του παιγνίδι!

akrat είπε...

εγώ παρόλο που είμαι άθεος παρακολουθώ την ορθόδοξον πίστην σας. Ωστόσω αγαπητέ μου εάν πίστευα ... λέγω εάν... (και δεν αστιεύομαι) θα ήμουν με το Πάτριο ημερολόγιο και όχι με τον οικουμενισμό και την πέμπτη φάλαγγα που εισήλθε στο 1880 ?? (μωρέ δεν θυμάμαι και την ημερομηνία κια τον πατριάρχη... αχ γεράματα...) αυτό είναι το μέγα σαράκι και η έρπουσα ενδοτικότητα μεγάλου κομματιού προς την δύσην.
Ας μην ξεχνάμε την Λυών την Φεράρα τον Μιχαήλ... την άλωσιν

Ανώνυμος είπε...

προφανώς κάνεις χιούμορ ακράτ..
παίζεις με τον πόνο μας...
Καλά κάνεις για να ξυπνήσουμε..

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου