Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Κυριακή, Ιουνίου 01, 2008

Τυπική ή ουσιαστική νομιμότητα;






Σχολιάζοντας στο Ιστολογιο Γιώργου Σακελλίων, σημείωσα κάτι:
....
"Οι αγώνες και ειδικά της νεολαίας, ποτέ δεν σεβάστηκαν την τυπική νομιμότητα.Δες ας πούμε τον Μάη του 68..Άλλο η "νομιμοφάνεια" όμως και άλλο η καταπάτηση κάθε εσωτερικής δέσμευσης που συνδέει τον σκοπό (δηλαδή την δημοκρατία και την κοινωνική δικαιοσύνη) με τα μέσα του αγώνα.
Ασφαλώς και η αναίτια φθορά των κόπων του λαού, των υποδομών δηλ. των Παν/μίων, ο τραυματισμός άοπλων μεροκαματιάρηδων, ο προπηλακισμός ακόμα και των εκπροσώπων της εξουσίας δεν έχουν σχέση με τον σκοπό.Το να προσπαθήσει κανείς με μαζικούς αγώνες να ακυρώσει έναν νόμο (προσθήκη τωρινή: η μια κατάσταση) που δεν συμφωνεί ( προσθήκη τωρινή: ή αντιβαίνει στα δίκαια μιας μεγάλης κοινωνικής ομάδας ) , μπορεί να αντιβαίνει στην τυπική νομιμότητα, αλλά δεν είναι αντιδημοκρατικό."....

Μετά είδα αυτό:

Οι "Ρομπέν των καταναλωτών"
31/05/2008

Εισβολή σε σούπερ μάρκετ από ομάδα "οργισμένων καταναλωτών"Περίπου 30 άτομα μπήκαν το μεσημέρι του Σαββάτου στο σούπερ μάρκετ "Σκλαβενίτης" επί της Χαριλάου Τρικούπη στο κέντρο της Αθήνας και αφαίρεσε τρόφιμα. Εν συνεχεία η ομάδα μοίρασε τα τρόφιμα στους καταναλωτές στη λαϊκή αγορά της οδού Καλλιδρομίου. Σε προκήρυξη που μοίρασαν αναφέρουν ότι εφήρμοσαν στην πράξη τη δική τους δέσμη μέτρων και υπογράφουν ως οργισμένοι καταναλωτές.
Αυτό τυπικά είναι σοβαρή παρανομία, είναι όμως για το "κοινό περί δικαίου αίσθημα";
Διάλογος λοιπόν...
Περιμένω.

25 σχόλια:

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Όταν μικρές αλλά δυναμικές ομάδες παίρνουν με τη βία το νόμο στα χέρια τους, μέ ή χωρίς κάποιο σοβαρό άλλοθι, οδηγούμαστε νομοτελιακά σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις τρομοκρατίας!
Κατ' αρχήν σεβόμαστε την τυπική νομιμότητα και στη συνέχεια παλεύουμε μόνο με δημοκρατικές διαδικασίες για κοινωνική δικαιοσύνη!

Ανώνυμος είπε...

Κατανοητό, αλλά τι γίνεται αν συμμετέχεις σε μια δίκαιη απεργία και η δικαιοσύνη, που δεν είναι πάντα ουδέτερη την βγάλει "παράνομη και καταχρηστική";
(Είδες τι έγινε με τούς συμβασιούχους και τον Άρειο Πάγο εν μια νυκτί, με την υπόθεση των υποκλοπων κλπ, κλπ. Πόσες αλήθεια υποθέσεις δίκασαν αυτοί που αποδείχτηκαν επίορκοι;)

Meropi είπε...

Αυτές οι επιπόλαιες "κινήσεις αγανακτισμένων πολιτών" οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε μεγαλύτερη ακρίβεια. Για να συμπληρώσουν ό,τι τους λείπει από τα "κλεμμένα" είναι σίγουρο ότι οι εταιρείες θα αυξήσουν τις τιμές. βλ. και εδώ.
Νόμιμη αντίσταση λοιπόν σε ό,τι μας ενοχλεί.

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Ακόμα και μια άδικη δικαστική απόφαση είναι προτιμότερη απ' την κατάργηση του θεσμού της δικαιοσύνης!
Φαντάζεσαι τι θα γινόταν αν η εφαρμογή της κάθε δικαστικής απόφασης εξαρτιόταν αν το αν κάποια άτομα ή κοινωνικές ομάδες τη θεωρούσαν "δίκαιη";
Επαναλαμβάνω: πρώτα σεβόμαστε τους θεσμούς και κατόπιν φροντίζουμε για την βελτίωση ή αντικατάστασή τους αποκλειστικά με δημοκρατικές διαδικασίες!
Και στο κάτω της γραφής, μην κατηγορούμε τους δικαστές που συνεμορφώθησαν με τις κυβερνητικές υποδείξεις...

Γιωργος ΣΑΚΕΛΛΙΩΝ είπε...

Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον ασκαρδαμυκτί: Μια "άδικη" (προτιμώ τον όρο λαθεμένη ή πλανημένη) δικαστική απόφαση σε είναι πάντα προτιμότερη από την αυτοχειρία και την τρομοκρατία.
Θεωρώ ιεροσυλία να περιγράφουμε τα πρόσφατα γεγονότα των Ελληνικών Πανεπιστημίων με παραλληρισμούς του Μάη του 68. Σε λίγο θα τα συγκρίνουμε με το Πολυτεχενείο. Είναι σα να ψάχνουμε δικαιολογίες ιδεολογικού χαρακτήρα στα φονικά της 17 Νοέμβρη.
Κατά τη γνώμη μου τα γεγονότα στο ΠαΠει και στο ΑΠΘ είναι σαφείς παραβάσεις του νόμου, όπως κλοπή και σύσταση συμμορίας είναι η ιστορία με το σούπερ μάρκετ που ανέφερες.
Κι όπως γράφω στο blog μου, το πρόβλημα δεν είναι ότι πέσαν δυο ψιλές στο Πανεπιστήμιο. Είναι ότι πέσανε ώρα εκλογών, ότι κανείς δεν στάθηκε ικανός να το σταματήσει κι ότι ο μεν Στυλιανίδης μιλά για "επιβολή της Δημοκρατίας" ο δε Αλαβάνος οπορτουνίστικα "γλύφει" τον εξτρεμισμό και την παρανομία.
Έχει ένα άρθρο ο Πρετεντέρης στο Βήμα σήμερα. Συμφωνώ αρκετά μαζί του. Τους Νόμους που δημοκρατικά και θεσμικά ψηφίζει η Βουλή δεν μπορούμε να ανεχτούμε να τους καταλύουν μια χούφτα ψευδεπίγραφοι αριστεριστές.
Και πάντα να υπενθυμίζω: Δεν συμφωνώ με την καθολική ψηφοφορία (θα εξηγήσω γιατί σε επόμενη ανάρτηση). όπως και με άλλα κομμάτια του Νόμου. Αλλά είναι Νόμος.
Η αυτοχειρία σε μια δημοκρατία και σε ένα κράτος δικαίου αποτελεί τη σημαντικότερη παραβίαση της έννοιας του διακαίου.

Ανώνυμος είπε...

Εξηγούμαι:
Ούτε ταυτίζω τα φασιστοειδή που αυτοαποκαλούνται "αναρχικοί" με τους πρωταγωνιστές του Μάη του 68, ούτε τα θλιβερά γεγονότα στο ΑΠΘ με εξέγερση.
Ωστόσο προσδοκώ η γενιά των 700 Ευρώ, αν δημιουργήσει μιαν εξέγερση σήμερα σαν αυτή του Μάη του 1968. Και σίγουρα οι κατεστημένοι δημιογράφοι θα θελήσουν να την αμαυρώσουν χαρακτηρίζοντάς την παράνομη κτλ.
Είναι μεγάλο θέμα...
Ξανατονίζω, δεν δικαιώνω πράξης ατομικών επιθέσεων τυφλής βίας κτλ
Επίσης δεν ξέρω, αν το θέμα του νόμου για τα Πανεπιστήμια είναι όλη η αιτία και αν θα έπρεπε εδώ να στηθεί η μάχη, ή τουλάχιστον να έπαιρνε πιο πολιτκοποιημένο και ολιστικό χαρακτήρα...
Δυστυχώς όμως το παρόν πολιτικό σύστημα αρχίζει να χάνει σε κοινωνική νομιμοποίηση και αν δεν γίνουν γρήγορα βήματα ενσωμάτωσης των νεόφτωχων νέων και άλλων ομάδων θα παρεκτραπεί από πολλές πλευρές...
Η προσκόληση στη τυπική νομιμότητα δεν είναι πάντα ο απόλυτος οδηγός.. και πάλι προβληματίζομαι απλώς....
Στην Αργεντινή για παράδειγμα, όταν αυτό που έγινε εδώ με το Σούπερ Μάρκετ, το έκαναν μεγάλες μάζες ανθρώπων, όχι μόνο έπεσε η κυβέρνηση, αλλά είχαμε άρδην αλλαγή του πολιτικού σκηνικού..
Σίγουρα δεν προτείνω την γενικευμένη ασυδοσία και αυτό που είπα με τους δικαστές (ειδικά αυτό με τον Α.Π. και τους συμβασιούχους) το είπα για να δείξω, ότι δεν είναι όλα καλά και άγια.
Όσον αφορά το ''Βήμα'' (όπως και πολλές άλλες φυλλάδες), κάποια στιγμή θα σας πω για την επιλεκτική τους δημοσιογραφία, άστα Γιώργο γιατί τον τελευταίο καιρό το έχω ζήσει στο πετσί μου.

Sophia Kollia είπε...

Γιά σου, τι κάνεις? Πήγες για μπάνιο?
Α,,μάλιστα, άλλο είναι το θέμα.
Λοιπόν, η ταπεινή μου άποψη είναι πρώτον ότι πρέπει να εφαρμοστούν οι νόμοι, και πιστεύω ότι κάποιος νόμος θα υπάρχει για να μην υπάρχει ασυδοσία με το πρόσχημα της ελεύθερης αγοράς.Πρέπει η κυβέρνηση να δείξει τσαμπουκά και να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.Τώρα αν δεν μπορεί μόνη της, πρέπει τα κόμματα να συνεννοηθούν και να κάνουν συνολική επίθεση στις βιομηχανίες. Να δείξουν εννιαίο μέτωπο, αλλά αυτό δεν θα γίνει όσο το κάθε κόμμα μόνο του θέλει να εξοφλήσει τον λογαριασμό του στο ταμείο για τον εαυτό του.
Τώρα στο θέμα των πανεπιστημίων, ΠΡΕΠΕΙ να αξιολογούνται οι καθηγητές. Τότε θα φύγουν τα λομόγια και οι τεμπέληδες και θα πάρουν στα χέρια τους την κατάσταση οι πραγματικοί καθηγητές.Μετά ΠΡΕΠΕΙ τα κατευθυνόμενα πιτσιρίκια να αξιολογούνται σαν φοιτητές πρώτα πρώτα.-Έλα δω παιδί μου, εσύ που φωνάζεις. Πάς στο πανεπιστήμιο, περνάς τις εξετάσεις? Μόνο αυτοί να
έχουν λόγο. Τρίτον, να μην υπάρχει καμία ανοχή σε εγκλήματα ούτε συγκάλιψη από κανέναν.Αφού σου λέω το ξέρω από φοιτητές, ότι στην νομική στην Αθήνα ένα κόμμα έχει δική του αίθουσα και φτιάχνει μολότωφ. Πως το επιτρέπουν τα άλλα κόμματα η η δικαιοσύνη αυτό το πράγμα? Το μεγαλύτερο αίτημα των πολιτών πρέπει να είναι να εφαρμόζονται οι νόμοι.
Όσο αφορά τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ας πληρώσουν τις καθαρίστριες πρώτα οι δήμοι, και μετά βλέπουμε...
Τι ωραία, σου έδωσα όλες τις λύσεις...χα...χα καληνύχτα

Ανώνυμος είπε...

Κατά τη ταπεινή μου άποψη, η ενέργεια αυτή, ενώ θα μπορούσε κανείς να πει: καλά κάνουν αφού οι καπιταλιστές δε νοιάζονται για τους φτωχούς ( ένας τέτοιος είμαι κι εγώ), θεωρώ πως είναι κάθετα αντίθετη με την έννοια της δημοκρατίας.

Ανώνυμος είπε...

To θέμα είναι σοφία ότι δεν βρίσκεται και δεν θέλουν να βρεθεί τρόπος ο ένας και μοναδικός διατίμηση στα βασικά αγαθά!
Για τους φοιτητές έχεις δίκαιο, αλλά δεν νομίζω να μη διαβάζουν σήμερα..
Οι περισσότεροι σκοτώνονται. Βαρύς ο ανταγωνισμός.
Και εγώ δεν είμαι κατά της αξιολόγησης για την βελτίωση..
Αυτό που φοβούνται όμως σήμερα είναι ότι θα συνδεθεί η αξιολόγηση με τα κονδύλια...
Η ανώτερη παιδεία χρειάζεται δομικές αλλαγές, αλλά στην αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που επιλέχθηκε τώρα.
Μέρα με τη μέρα γίνομαι όλο και πιο αρνητικός στην δυνατότητα μετριοπαθών λύσεων..

Unknown είπε...

«Ακόμα και μια άδικη δικαστική απόφαση είναι προτιμότερη απ' την κατάργηση του θεσμού της δικαιοσύνης!»

Όχι! Η άδικη (και όχι η πεπελανημένη) δικαστική απόφαση ακυρώνει την έννοια της δικαιοσύνης. Η δικαιοσύνη αυτοκαταργείται όταν δεν μπορεί να διασφαλίσει ότι κάθε απόφασή της είναι 100% δίκαιη.

Υ.Γ. Ας μην μας διαφεύγει ότι κάθε είδους επανάσταση σημαίνει ανατροπή της νομιμότητας.

Γιωργος ΣΑΚΕΛΛΙΩΝ είπε...

Αγαπητέ Καπ-Κουμ, η Ελλάδα δεν είναι Αργεντινή.
Η προσκόλληση στη νομιμότητα, εφ΄όσον η νομιμότητα εκφράζει πλειοψηφικές, δημοκρατικές και δίκαιες (με την έννοια του δικαίου και όχι της προσωπικής ηθικής αντίληψης του καθενός) είναι μονόδρομος.
Με τη λογική σου vrennus, η χούντα έκαμε Επανάσταση. Ανέτρεψε τη νομιμότητα.
Επανάσταση είναι η ανατροπή μιας καταπιεστικής, άδικης και κυρίως μειοψηφικής και ψευδεπίγραφης νομιμότητας. Και τέτοιες συνθήκες δεν έχουμε στην Ελλάδα.
Βία στη βία της εξουσίας. Ναι. Όταν η εξουσία είναι άδικη, καταχρηστική, παράνομη. Μια δημοκατικά εκλεγμένη Κυβέρνηση δεν μπορεί και δεν πρέπει να επιχειρείται να ανατραπεί με κατάλυση των νόμων, με απειθαρχία, με κάψιμο μαγαζιών και σημαιών.
Ίσως κάποια στιγμή στην Ελλάδα να πρέπει να ξεπεράσουμε ταμπού. Τα φρικιά, οι κουκουλοφόροι και οι τάχα μου αριστεριστές, για μένα είναι το ίδιο σιχαμένοι και καταδικαστέοι όσο οι Χρυσαυγίτες.
Και βέβαια, για να μην τρελλαθούμε, υπάρχουν θέματα: Υπάρχει παραδικασικό κύκλωμα, υπάρχει νταβατζιλίκι δημοσιογράφων και μέσων, υπάρχει κρίση, ύφεση κι ακρίβεια αποτέλεσμα της αισχροκέρδιας κάποιων, αλλά όχι και να πάρουμε τις πέτρες και τις μολότοφ.
Και κάτι ακόμα: Γιατί να μην συνδεθεί η αξιολόγηση με τη χρηματοδότηση; Και μάλιστα απόλυτα. Δεν μπορείς να περάσεις τα στάνταρ; Κλείνει το Τμήμα - Σχολή - Πανεπιστημιο.
Ήμουν και παραμένω υπέρ της πλατιάς βάσης στην εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, ανεξάρτητα με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς ανά επιστημονικό πεδίο. Άλλο μόρφωση, άλλο δουλειά. Αλλά, επειδή όποτε συνδέεται, η δουλειά πρέπει να εδράζεται σε επαρκή και ποιοτική μόρφωση, δεν ικανοποιούμαι από τη χαλάρωση και την ελάχιστη προσπάθεια.
Αυτά προς το παρόν και με όποια αφπρμή συνεχίζουμε το διάλογο.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Τέτοιες κινήσεις θα αυξάνονται ολοένα και περισσότερο. Δε θα μένουν όμως απλά σε λίγο μοίρασμα. Το κοινωνικό δίκαιο όμως είναι κάτι άλλο από το δίκαιο. Και τούτο διότι το κοινωνικό δίκαιο είναι γενικώς ένα ζήτημα καθαρά συναισθηματικό. Αν λειτουργούσαμε απλά και μόνο με το κοινωνικό δίκαιο τότε θα είχαμε για το παραμικρό μία εκτέλεση θανατικής ποινής ή έναν ακρωτηριασμό.

akrat είπε...

απαντώ φίλε όπως απάντησα σε ένα άλλο φίλο...
Ωστόσο για τις κορώνες τις νομιμάτητας... έχω να απαντήσω ΜΙΑ ΕΓΚΥΟΣ ΝΕΚΡΗ ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΟΡΦΑΝΑ... και ένα άλλο άνθρωπο που χαροπαλεύει (Λευκίμη...) να η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥΣ...


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ

καλημέρα αγαπητέ
κατ' αρχήν σέβομαι τους αναρχικούς (ακόμα και τους επαναστατημένους μικροαστούς) όπως όλους τους ανθρώπους που αγωνίζονται για ένα καλύτερο αύριο.
Ωστόσο ερωτώ...
το αύριο έρχετε με ηθικά μέσα που χρησιμοποιούν οι πλούσιοι?
δεύτερον... προχωρά η συνείδηση με αντιλήψεις ρομπέν των δασών?
τρίτον... οι καταπιεσμένοι συμμετέχουν ως τι? ως αποδέκτες ενός ΗΡΩΙΚΟΥ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ? και η δική τους δράση και εμπειρία?
τέταρτον... από την εργασία σας ... έχετε δει κλεφτρόνια πολλά συνάδελφοι που κλέβουν ένα στυλό ένα προιόν... Ήρθαν ποτέ σους αγώνες μαζί σας??
πέμπτον... (ο Λένιν δια μέσω στου Στάλιν) μεταχειρήστηκε την απαλοτρίωση του τραίνου του τσάρου... (λέγετε...) γιατί διέλυσε αυτήν την ομάδα? γιτί απλά οι απαλλοτριωτές διεφθάρησαν ΣΥΝΤΟΜΑ...
έκτον... ΩΦΕΙΛΩ ΝΑ ΠΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΑΜΩΤΟ ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΟΥ ΕΜΠΡΑΚΤΑ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ... η άλλη αριστερά αγρόν ηγόραζε....

DINOS TZORTZOGLOU είπε...

Υποθέτω ότι είναι ποινικό αδίκημα να γράψω κάτι θετικό για τους ... Ρομπεν των σουπερμαρκετ?????!!!!!!!

Theoprovlitos είπε...

Ειμαστε στην εποχη του ΕΓΩ. Κάποιος ΕΓΩ απομυζα τον λαό, καποιος πάλι ΕΓΩ διαμαρτυρεται οπως εκεινος νομιζει θεωρώντας οτι η συντεχνία του ειναι υπερανω και των δικαιωματων των πολιτων και καποιος παλι ΕΓΩ καταφευγει και στην χρηση βιας δηθεν για να υπεραμνθει των διακιωμάτων του.

Αν οι τυποι αυτοι απλά ειχαν καθισει μπροστα στο σουπερμαρκετ και ειχαν φραξει την εισοδο ωστε να μην ψωνιζει κανεις ή αν ενημερωναν επί μια εβδομαδα τους πελατες να μην αγορασουν πχ. προιοντα της ΦΑΓΕ μεχρι η ΦΑΓΕ να ριξει τις τιμες της τι θα πείραζε.

Η διαμαρτυρια πρεπει να συνδυαζεται με το πλιάτσικο;

Βλεπω όμως πως σε μια χωρα που δεν υπαρχει δικαιοσύνη, ο καθενας κανει οτι γουσταρει ανεξελεγκτα και για να δικαστει μια υποθεση πρεπει να περιμενεις ακομα και χρονια, μηπως η αυτοδικία ειναι συχνα τελικα η μονη λύση;

Sinistra Radicale είπε...

καπ-κομ, ελα να παιξουμε...βρες το σωστό!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Γιώργο θα είμαι ξεκάθαρος:
Δεν νομίζω η Ελλάδα ότι απέχει και πολύ από την Αργεντινή.
Και οι 2 είναι Κοινοβουλευτικές Δημοκρατίες και οι 2 είχαν ένα πολιτικά ταραγμένο πρόσφατο παρελθόν (εντάξει, στην Αργεντινή αυτό κράτησε λίγο περισσότερο)και οι 2 έχουν σχετικά ασταθείς οικονομίες με μεγάλο εξωτερικό χρέος, δανεισμούς κτλ.
Α, και οι 2 έχουν μεγάλο πρόβλημα διαφθοράς, τώρα ποια έχει μεγαλύτερο δεν ξέρω.

Σε ένα διαφέρουν. Η Ελλάδα είναι μέλος της Ε.Ε. και της ευρωζώνης.
Διάβασα προχθές στο Βήμα και το συλλογικό κείμενο με τελευταία υπογραφή του Ν. Χριστοδουλάκη,το οποίο έλεγε περίπου "πως αν δεν είχαμε μπει στην ζώνη του Ευρώ θα είχαμε αντιμετωπίσει την κρίση της Αργεντινής όσον αφορά την εκτίναξη τοτυ πληθωρισμού με αφορμή την πρόσφατη παγκόσμια οικονομική κρίση".. Ένα έχω να πω ότι ο αύξηση του τιμάριθμου για τα λαϊκά στρώματα είναι δραματικά μεγαλύτερη από όσο προκύπτει από τον επίσημο πληθωρισμό. Γιατί οι αυξήσεις στα τρόφιμα, ρουχισμό κλπ είναι της τάξης έως και 300% σε ορισμένα είδη από τότε που εισήχθη το Ευρώ. Πάρε παράδειγμα το ψωμί, το γάλα κλπ κλπ. Ταυτόχρονα είμαστε πολύ χαμηλά στους μισθούς.
Δεν ξέρω πραγματικά πόσο προφυλαγμένοι είμαστε από το να βιώσουμε στο άμεσο μέλλον έκρηξη σαν της Αργεντινής, αν δεν παρθούν άμεσα δραστικά μέτρα στην αντίθετη κατεύθυνση με αυτή που υπάρχει σήμερα με αιχμή τη διατίμηση στα βασικά αγαθά, ναύλα στις συγκοινωνίες κλπ κλπ !
Ήδη αναμένεται να πληγεί σοβαρά φέτος ο τουρισμός μας με την ακρίβεια. Και τον τουρισμό τον κατάντησαν οι τρελευταίες κυβερνήσεις της Ελλάδας μονοκαλλιέργεια σε πολλές περιφέρειες!

Υπάρχει μέγαλη υπερεπένδυση στην Ε.Ε. σε μεγάλο τμήμα ακόμα της κοινωνίας.
Εγώ χωρίς να λέω, "να βγούμε", λέω ότι η Ε.Ε. δεν είναι η ίδια σημερα με αυτή που ήταν η ΕΟΚ του 80.
Είναι ένα πεδίο πολυσύνθετων και πολυεπίπεδων ανταγωνισμών, της οποίας το μόνο συνεκτικό σημείο είναι η προώθηση του πιο ακραίου μονεταρισμού από μια ελίτ τεχνοκρατών. Σε πολλές περιπτώσεις οι τάσεις στην Ε.Ε. είναι χειρότερες από αυτές που υπάρχουν ακόμα και στις Η.Π.Α., όπως έχει αποδείξει με την αθρογραφία του ο Κώστας Βεργόπουλος.
Γιατί καθηγητές οικονομικών δεν είναι μόνο οι παρέα των φεϊκσοσιαλ-νεοφιλεύθερων!
Σίγουρα οι πιέσεις της νεοφιλεύθερης δήθεν παγκοσμιοποίησης δεν σου έρχονται μόνο μέσα από την Ε.Ε. και το χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο και οι πολυεθνικές θα έβρισκαν και άλλους δρόμους να επιβάλουν σε χώρες σαν την Ελλάδα τα συμφέροντά τους.
Σίγουρα από την άλλη σου δίνονται ευκαιρίες κοινών αγώνων μέσα από την Ε.Ε.
Αυτά για τη μη δαιμονοποίηση, από την άλλο όμως το ίδιο, αν όχι και περισσότερο κακό κάνει η θεοποίηση της Ε.Ε.
Τέλος πάντων δεν ξέρω για πόσο ακόμα καιρό, αν κάποια σοβαρή πολιτική μεταβολή δεν συμβεί και εδώ ακι στην Ε.Ε., το "υπέροχο καπέλο" του Ευρώ θα συνεχίσει να προστατεύει έστω και τυπικά οικονομίες σαν της Ελλάδας.

Στο θέμα μας τώρα: Αν αληθεύουν αυτά που γράφονται για την αναμόρφωση του εργατικού δικαίου, με την ακόμα μεγαλύτερη διευκόλυση των απολύσεων (με τον περιορισμό της υποχρέωσης καταβολής αποζημίωσης που είναι το μόνο που σήμερα υποχρεώνει τον εργοδότη να σκεφτεί πριν να απολύσει έναν ακριβό παλιό εργάτη για να πάρει έναν νέο μισοτιμής)και άλλες νέες ακραίες αντεργατικές διατάξεις, δεν ξέρω ποιά δήθεν "δημοκρατικότητα" θα περιορίσει πολλούς εργαζόμενους, από το να υπερασπίσουν τα τελευταία δικαίωματα τους με αντισυμβατικότητα (π.χ. καταλαμβάνοντας ακόμα και τους χώρους εργασίας!)
Η επανάσταση που λέει και ο Βρένους αρχίσει με το σπάσιμο του "μίνιμουμ κοινωνικού συμβολαίου" πάνω στο οποίο βασίζεται η πολιτική και κοινωνική νομιμοποίηση του όποιου κράτους και των νόμων του και στην περίπτωσή μας νομίζω είναι φανερό ποίος ξεκίνησε το "σπάσιμο" στου συμβολαίου..
Συμφωνώ με την προβληματική που έβαλε ο δείμος.Δεν προτείνω να βασιστούμε απόλυτα στο κοινωνικό δίκαιο, αλλά και αυτή η τυπολατρεία από την άλλη μου φαίνεται προβληματική.
Δέχομαι επίσης την προβληματική του Ακράτ και του Θεοπρόβλητου.
Αλήθεια Θεοπρόβλητε, ποιός σου είπε ότι αυτό που πορτείνεις είναι νόμιμο;
Ξέρεις πόσα θα ζητά με αγωγή Η ΦΑΓΕ;
Ντίνο μου, σε λίγο και ο αέρας που θα αναπνέουμε παράνομος θα είναι, αν δεν αντιδράσουμε σθεναρά!

Γιωργος ΣΑΚΕΛΛΙΩΝ είπε...

Καπ κουμ ο διάλογος μαζί σου είναι από τη μια εξαιρετικά ενδιαφέρον, από την άλλη γίνεται ατέρμονος μέσα από τα διαφορετικά μονοπάτια σκέψης που ακολουθούμε.
Αν και το πρώτο μέρος της παρέμβασής σου είναι οικονομικόπολιτικής φύσης θα σου απαντήσω διαφορετικά. Με προβληματίζει ιδιάιτερα όταν σε αυτή τη χώρα βρίσκουμε περίεργες αναλογίες και σχέσεις με χώρες, κοινωνίες, οικονομίες και καθεστώτα από τα οποία μας χωρίζουν ιστορικοί, φυλετικοί, κοινωνιολογικοί, οικονομικοί και στην προκειμένη περίπτωση και φυσικοί ωκεανοί.
Όχι, δεν έχουμε καμιά σχέση με την Αργεντινή. Το γεγονός της σχετικά πρόσφατης (έχουν περάσει για μας 35 χρόνια, μην το ξεχνάμε) χούντας δεν αρκεί από μόνο του να επιφέρει ομοιότητες και αναλογές. Όπως και το στοιχείο του δανεισμού της οικονομίας. Για το ασταθές θα διαφωνίσω. Άλλο οικονομία σε ύφεση, άλλο ακόμα και σε κρίση κι άλλο ασταθής.
Η Ελληνική Οικονομία δεν είναι ασταθής οικονομία.
Ξέρεις, καπ κουμ, με ενοχλεί η ψυχολογική υποτίμηση της χώρας μας. Ακούω συχνά κάποιους να λένε πως είμαστε τριτοκοσμικοί σε κάποια πράγματα. Έχουν πάει σε τριτοσκοσμική χώρα όλοι αυτοί;
Προσωπικά είμαι περήφανος που ζω σε αυτή τη χώρα, περήφανος για το παρόν της και την ποιότητα ζωής της κι όχι για την ιστορία της ή το παρελθόν της.
Από την άλλη υπάρχουν πολλά στραβά.
Δεν μπορώ να δεχτώ ότι οι μολότοφ και οι πέτρες όμως μπορούν να τα διορθώσουν. Μια χώρα που οργανωμένα δεν μπόρεσε να αντιδράσει στην ίδια της τη χούντα, δεν μπορεί να ελπίζει σε επαναστάσεις σε χρόνους λειτουργίας της δημοκρατίας.
Τώρα για τις μορφές αντίδρασης και τις συνθήκες: Δεν είναι το ίδιο η κατάργηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και η περικοπή της αποζημίωσης με την λειτουργία κύκλων σπουδών στα πανεπιστήμια ή την θέσπιση της καθολικής ψηφοφορίας.
Κι ακόμα κι έτσι, ο εργαζόμενος θα απεργήσει, θα μπλοκάρει τη λειτουργία, θα καταλάβει έναν χώρο εργασίας, δεν θα τον καταστρέψει. Γιατί ξέρει πως όταν γυρίσει, από αυτόν το χώρο και από τη λειτουργία του θα πρέπει να προκύψει και η δική του αμοιβή και επιβίωση.
Ο κουκουλοφόρος που καίει, καταστρέφει και πλακώνει και στις σφαλιάρες έναν πρύτανη ή έναν μεροκαματιάρη σεκιουριτά, σε τι επενδύει;
Στη διατήρηση των δικαιωμάτων του; Στην επιβίωσή του; Στη διαμόρφωση ενός καλύτερου άυριο που δεν θα έχει Πανέπιστήμια, πρυτάνεις και μεροκαματιάρηδες σεκιουριτάδες;
Η μεγάλη μου απορία, πάντα, ήταν και είναι η εξής: Ποιος τελικά είναι αυτός ο κουκουλοφόρος; Τι πιστεύει; Τι κάνει την υπόλοιπη ζωή του; Η πράξη του είναι πολιτική, είνα πράξη χαβαλέ, έιναι παρασυρμένος από μια ψυχολογία όχλου και ομάδας ή είναι πραγματικά άνθρωπος σε αδιέξοδα που η βία είναι η μόνη του διέξοδος;

Μανιτάρι του Βουνού είπε...

Αγαπητοί φίλοι παρακολουθω τη κουβέντα αλλά λόγω έλειψης χρόνου θα γραψω ένα λογισμό που έχει σ΄χεησ με την επερχόμενη λαίλαπα ακρίβειας (δείτε π.χ. τι γίνεται ΚΑΙ με αναμενόμενα τιμολόγια ΔΕΗ ).

Η αργεντινοποίηση ΔΕΝ μου φαίνεται πολύ μακριά. Αν συμβει κατι τετοι δεν ξερω μετα τι θα ειναι 'νομιμο" και τι " μη συννομο" ή "παρανομο"...

vagnes είπε...

...η απραξια μας και η ακινησια μας καθως και η εντεχνα επιβαλλομενη ανοργανωσια μας, μας φορτωνει με απωθημενα και μας οδηγει να αναζητουμε μια εκτονωση.
Η προσπαθεια εκτονωσης οταν αργει να οργανωθει και να εκφραστει με δυναμικο αλλα δημοκρατικο τροπο, οδηγει στην ασυδοσια του κεφαλαιου που επιδιωκει υπερκερδη περα και εξω απο καθε ηθικο ενδοιασμο.

Το κρατος η πολιτεια αδιαφορει ή αδυνατει ή εθελοτυφλει για να εφαρμοσει τους νομους που η ιδια εχει ψηφισει για τετοιες καταστασεις αισχροκερδιας.

Οι απαραδεκτες και φασιστικες πρακτικες μερικων ελαχιστων, να αυτοδικησουν και να επιβαλλουν τη δικη τους αυταρχικη και αδικη τιμωρια οπου αυτοι κρινουν ελαφρωνουν αλλα δεν εκτονωνουν τις ένοχες συνειδησεις καποιων απο μας.

Οι Ρομπεν των σουπερ μαρκετ (οπως πολυ σωστα τους αποκαλεσε ο Ντινος) και οι μπραβοι φοιτητες και οτι αλλο μελλοντικα προκυψει δεν μπορουν να υποκαταστησουν ολους εμας και τους αγωνες μας που ξεχασαμε σε καποια γωνια του καθιστικου μας αποχαυνωμενοι και απομονωμενοι στην ατομικοτητα που μας επιβαλλουν τα ΜΜΕ κυριως και οι αλλοι εκφραστες του συστηματος.

vagnes είπε...

Οι νόμοι μιας δημοκρατιας οπως η Ελληνικη, δεν μπορει κανενας δημοκρατης να θελει να την αντικαταστησει με τους νομους της Ζουγκλας των Ρομπεν, των Μπραβων των τραμπουκων και του νόμου 'οποιον παρει ο χαρος'.

Ανώνυμος είπε...

"Κι ακόμα κι έτσι, ο εργαζόμενος θα απεργήσει, θα μπλοκάρει τη λειτουργία, θα καταλάβει έναν χώρο εργασίας, δεν θα τον καταστρέψει. Γιατί ξέρει πως όταν γυρίσει, από αυτόν το χώρο και από τη λειτουργία του θα πρέπει να προκύψει και η δική του αμοιβή και επιβίωση.
Ο κουκουλοφόρος που καίει, καταστρέφει και πλακώνει και στις σφαλιάρες έναν πρύτανη ή έναν μεροκαματιάρη σεκιουριτά, σε τι επενδύει;"
Γιώργο νομίζω από την αρχή του δημοσιεύματος είχα επισημάνει ότι διαφωνώ κάθετα με όλα αυτά.

Τώρα, Βαγγέλη, οφείλω να ξεχωρίσω τους Ρομπέν του Σουπερμάρκετ, από τους Κουκουλοφόρους προβοκάτορες.
Αν και συζητήσιμη η ενέργειά τους δεν είναι η ίδια.
Βέβαια η ακτιβιστική ενέργεια που θα μπορούσε να γίνει (αν και τυπικά παράνομη) είναι όχι η κλοπή, αλλά η κατάληψη.

Ανώνυμος είπε...

Και να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, γενικά μιλώ για μαζικές δράσεις, όχι για δουλειά πέντε δέκα ατόμων!

ΔΙΟΝΥΣΟΣ είπε...

O ασκαρδαμικτί και ο Σακελλιων φαντάζομαι ότι λέγοντας μικρές δυναμικές ομάδες εννοεί τις 3 πολυεθνικές Γαλλική ,Βέλγικη και Γερμανική μαζί με 5 ντόπια συνεταιράκια τους που ληστεύουν τις τσέπες όλων μας με 1002 τρόπους ΑΠΕΙΛΩΝΤΑς την επιβίωση μας για να προωθούν τα ασύμμετρα και ασύστολα κέρδη τους.

Ν.Α. Λάμπης είπε...

Έ! ρέ Κ. Κουμμούνι, φωτιά που μάς άναψες!
Μιά σελίδα, πυκνογραμμένη, γέμισα για να νοιώσω σχετικά επαρκής να μπω στην κουβέντα, την τόσο «ξαναμμένη».
{μέσα στις αγκύλες οι παραπομπές...}
Αν αναφερόμουν χωριστά σε καθενός την άποψη, θά 'βγαινε πολύ μακρύ το σεντόνι. Ελπίζω να βγεί απλώς ένα σεντονάκι...

Δημοκρατία
Είναι μόνο διαδικασία, είναι μόνο μία και δεν έχει διαβαθμίσεις! Ή είναι ή ΔΕΝ είναι. Όπως και οι έγκυοι... Δεν μπορεί να είναι ...ολίγον.
Όλα όσα πήραν το ονομά της ανά τους αιώνες (μεταξύ των οποίων και η Αθηναϊκή) είναι απλώς διαβαθμίσεις ολιγαρχίας.
Αναρρωτιέστε ποιά είναι;
Μα φυσικά εκείνη η οποία με τις κοινωνικές ρυθμίσεις της και τους θεσμούς της εξασφαλίζει την άψογη μετατροπή της λαϊκής βούλησης σε αποφάσεις, σε κάθε επίπεδο (απ' την οικογένεια ώς το Σύμπαν).
{όλοι οι προπληκτρολογήσαντες}

Αυτοδικία
Είναι εντελώς ατελέσφορη, δεν οδηγεί πουθενά, πλήν της ...αυτοϊκανοποίησης. Προσωρινής κι αυτής. Ακόμα κι αν είναι κάπως ομαδική ή και "μαζική" (Μάης '68). Χρειάζεται μια «κρίσιμη μάζα» να γίνει "συμπαγής" για να προκύψει κάτι. Τότε δεν απαιτείται καμμιά αυτοδικία (αυτοχειρία Γ. Σακ.;;;) για να πετύχει. Έχουν άποψη οι ...εξελιξιολόγοι επ' αυτού.
{Ασκάρ, Μερόπη, Γ.Σακ., Ν.Τζωρτζ., Θεοπροβλ., Κ.Κουμμ., Ν.ago}

Δίκαιο (αδικίες, δικαστές κλπ)
Του ισχυρότερου ΠΑΝΤΟΤΕ στις ολιγαρχίες!!! Τις και "δημοκρατίες" αποκαλούμενες. Του ισχυρότερου είτε οικονομικά, είτε αριθμητικά, είτε δογματικά κλπ
Στη δημοκρατία (την μία και μόνη...) δεν τίθεται θέμα δικαίου: Επικρατεί μόνιμα, επιβαλλόμενο αφ' εαυτού, είναι ταυτόσημες έννοιες.
{Κ.Κουμμ., Ασκάρ, Γ.Σακ., Vrennus, Δείμος, Μανιτάρι, Vagnes}

Αργεντινή κλπ
Τί τα θέλετε τα "μοντέλα" τώρα;;; Για να λειτουργήσει κάτι τέτοιο σε μια κουβέντα, πρέπει ΠΡΙΝ να έχει συμφωνηθεί το περιεχόμενό του...
{Κ.Κουμμ., Γ.Σακ., Μανιτάρι}

Ατομικισμός, ΕΓΩ κλπ
Την "κλασσική" μέθοδο εφαρμόζουν: Το «διαίρει και βασίλευε». Ωθώντας μας με ΠΟΛΛΟΥΣ και αφάνταστα ΠΟΙΚΙΛΟΥΣ τρόπους στον ατομικισμό, στην δράση "για την πάρτη μας", μάς εξουσιάζουν και μάς απομυζούν εύκολα, άκοπα.
{Θεοπροβλ., Vagnes}

Αξιολόγηση
Βεβαίως. Των πάντων όμως!!! Από τον διευθυντή του ΟΑΕΔ για το πόσο μείωσε την ανεργία, ως τον υπαλληλάκο για το πόσες "αιτήσεις" προώθησε αυτή τη βδομάδα...
{Σοφία, Γ.Σακ.}

ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ "ΣΠΟΤΑΚΙΑ"

@ Κ. Κουμμ.
«Αλλαγές στην Ανώτερη Παιδεία»;;;
Χωρίς να ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ ριζική αλλαγή στόχευσης στην ΓΕΝΙΚΗ (που στοιχίζει και λιγότερο...);;; Ατελέσφορες θα είναι.
Της κόττας. προηγείται το αυγό...

@ Γ. Σακ.
Η ελάχιστη προσπάθεια είναι Νόμος της Φύσης. Δεν τον συγχέω όμως με το «δημοκρατικό 5» ή το βόλεμα δια παντός μέσου...
Αυτά είναι ΜΕΓΑΛΗ σπατάλη ενέργειας.

@ Vrennus
«100% δίκαιες πάντα...»
Χμ... Δυό απόλυτα μαζί.
Το καλλίτερο όμως είναι εχθρός του καλού και το κάλλιστο ο θάνατός του.
Διαφωνείς;;;

@ Akrat
«...διεφθάρησαν γρήγορα».
Έμ! τί άλλο θα γίνονταν χωρίς δημοκρατικές (αληθινές) διαδικασίες;;;
Θυμίζω και ολίγον Ν. Πουλαντζά: Ο σοσιαλισμός ή θα είναι δημοκρατικός ή δεν θα είναι τίποτα.

@ Διόνυσος
«...3 ληστρικές πολυεθνικές ομάδες»
Παράλειψες νομίζω την 4η, την ισχυρότερη, την ...πολυεθνικότερη, την ληστρικότερη:
Την μόδα!!!
Για ιδές το κι έτσι και πές μου.

Ευχαριστώ για την υπομονή σας.

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου