Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Πέμπτη, Ιουλίου 30, 2009

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΑΝΟΙΓΕΙ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΤΑΜΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ



ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ -ΕΣΤΩ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ- ΣΠΑΝΙΑ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΗΘΙΣΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΤΟΛΜΗ ΕΣΤΩ ΝΑ ΔΙΑΤΥΠΩΝΟΥΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΑΜΠΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.


ΓΙ' ΑΥΤΟ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΘΕΙ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ- ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΟΛΜΗΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ- ΝΑ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΝΑ ΨΕΛΙΣΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ, ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΝΕΥΡΩΤΙΚΑ ΠΡΟΣΚΟΛΗΜΕΝΑ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΑΤΟΜΑ, ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΘΕΙ ΕΣΑΕΙ..

ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΑΠΟ ΤΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τη στιγμή που η Εκκλησία της Ελλάδος αποκλείει τα κορίτσια από τη δευτεροβάθμια εκκλησιαστική εκπαίδευση και το υπουργείο Παιδείας δεν τολμάει να αντιτεθεί στις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου, ένας μητροπολίτης έρχεται να ταράξει τα νερά, αφενός εκφράζοντας την αντίθεση του στην απόφαση αυτή, αφετέρου προτείνοντας τη χειροτονία γυναικών!Με την Ιερά Σύνοδο να έχει αποφασίσει τον αποκλεισμό των κοριτσιών από τα εκκλησιαστικά γυμνάσια και λύκεια, και το υπουργείο Παιδείας να κλείνει την «πόρτα» που άνοιξε τον προηγούμενο μήνα για την εγγραφή κοριτσιών, ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως και Πραιτωρίας του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας κ. Σεραφείμ εκφράζει ανοιχτά την αντίθεση του. Μάλιστα σε άρθρο του που δημοσιεύεται στο εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων Romfea, με τίτλο « Σχόλια για αποδοχή των γυναικών στα Εκκλησιαστικά Σχολεία» κάνει ένα ακόμη πιο ριζοσπαστικό βήμα προτείνοντας τη χειροτονία γυναικών! Όπως χαρακτηριστικά διερωτάται « Ποιοι είναι οι θεολογικοί λόγοι που μας εμποδίζουν να είμαστε θετικοί εις το θέμα της χειροτονίας των Γυναικών;».
"Σχόλια για αποδοχή των γυναικών στα Εκκλησιαστικά Σχολεία
Του Μητροπολίτη Ιωαννουπόλεως και Πρετορίας κ. Σεραφείμ
......
Όλοι μας γνωρίζουμε από τις μαρτυρίες των ποιμαντικών επιστολών του Αποστόλου Παύλου, αλλά και από το Βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων το σημαντικό ρόλο των Γυναικών εις την μαρτυρία, διδασκαλία και διακονία του Ευαγγελικού Λόγου. Όλοι μας γνωρίζουμε τη παρουσία ευσεβών γυναικών ως διακονισσών κι ως κατηχητριών εις το ποιμαντικό, διδακτικό και φιλανθρωπικό έργο της αρχέγονης Εκκλησίας. Αυτός ο θεσμός διαχρονικά από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα ανάλογα με τις ποιμαντικές ανάγκες μιας τοπικής Εκκλησίας ποτέ δεν εξέλειπε από τη ζωή της. Για παράδειγμα σε κάποια χρονική στιγμή που υιοθετήθηκε πλήρως ο νηπιοβαπτισμός άρχισε σταδιακά να εκλείπει κι ο θεσμός των διακονισσών.

Σήμερα στο χώρο της Ορθοδόξου Ιεραποστολής, όπου γίνονται κατηχήσεις και βαπτίσεις ενήλικων γυναικών, άρχισε πάλι να παρουσιάζεται η ποιμαντική ανάγκη για τη διακονία των διακονισσών.
.....
Τελειώνοντας, θα ήθελα να θέσω κι ένα ερώτημα για να γίνει μια σοβαρή θεολογική συζήτηση που θα βοηθήσει την Μέλλουσα να συνέλθει Μεγάλη Πανορθόδοξο Σύνοδο για τελική απόφαση για το θέμα της χειροτονίας των Γυναικών. Ποιοι είναι οι θεολογικοί λόγοι που μας εμποδίζουν να είμαστε θετικοί εις το θέμα της χειροτονίας των Γυναικών; Aν στην εποχή των Αποστόλων η Πατριαρχική κοινωνία δεν επέτρεπε την χειροτονία των γυναικών, όπως και στην εξάλειψη της δουλείας, η εποχή μας είναι έτοιμη για την υπέρβαση αυτή με κριτήριο την βελτίωση της σωτηριολογικής διακονίας της Εκκλησίας μας για τη σωτηρία ψυχών και σωμάτων; "
Η μοναδική γυναίκα ιερέας στην Ελλάδα, της Εκκλησίας των Ευαγγελιστών, κα Δωροθέα Βακάλη, μίλησε στο tvxs για το ρόλο των γυναικών στη διάδοση της πίστης.
«Εγώ χειροτονήθηκα το 1981 και από τότε υπηρετώ στην Ελλάδα, στην Γερμανική Ευαγγελική Εκκλησία στη Β. Ελλάδα. Για το κοινό είναι πάντα μία έκπληξη όταν λέω ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν αντιμετώπισα από το ελληνικό περιβάλλον αμφιβολίες, ή ας πούμε μία εχθρική θέση. Το αντίθετο μάλιστα. Αντιμετώπισα πάρα πολλούς ανθρώπους που ήθελαν να μάθουν, να δουν πως γίνεται αυτό, γιατί ακόμα οπτικά η εικόνα μίας γυναίκας ιερέα είναι κάτι τόσο ξένο, τόσο απίστευτο για τους Έλληνες, που τη στιγμή που βλέπουν μία γυναίκα παστόρισα, όπως λέμε εμείς, σε λειτούργημα, ξαφνιάζονται. Αλλά εμένα προσωπικά με αντιμετώπισαν με πάρα πολύ σεβασμό και πολύ θέληση να μάθουν περισσότερα (...) Αυτό ήταν κάτι που με βοήθησε να ασκήσω και το λειτούργημα όλα αυτά τα χρόνια και μου ήταν πολύ μεγάλη χαρά».
...«Προσωπικές» είναι οι απόψεις που εξέφρασε ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως Σεραφείμ σχετικά με την ιεροσύνη γυναικών, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, τονίζοντας ότι οι παραπάνω απόψεις δεν εκφράζουν «την επίσημη θέση της παλαιφάτου Αλεξανδρινής Εκκλησίας».
....
Χαρακτηριστικές του κλίματος που επικρατεί είναι οι δηλώσεις του επίτιμου προέδρου του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος (ΙΣΚΕ) πρεσβύτερου κ. Ευστάθιου Κολλά, ο οποίος έβαλε, με σφοδρότητα, κατά του Μητροπολίτη. Όπως δήλωσε:

«Η Θεολογία και η Ορθοδοξία – Ορθοπραξία είναι μεγάλες ευθύνες και πρέπει να φυλάσσονται “ως κόρην οφθαλμού”, αλλά και να διακηρύσσονται με στεντόρεια ορθόδοξη φωνή, “ευκαίρως ακαίρως, λόγω και έργω”. Όποιος ή όσοι δεν αντέχουν αυτό το βάρος, και δεν διαθέτουν αυτό το ορθόδοξο σθένος, να μας “αδειάζουν τη γωνιά”. Ο Λόγος του Θεού και οι Ιεροί Πατέρες “ου μυκτηρίζονται”. Οι ταγοί της ορθόδοξης πίστης μας οφείλουν να γνωρίζουν σε βάθος την “πηλίκους υμίν γράμμασιν” γεγραμμένη ουράνια διδασκαλία του φτωχού Ναζωραίου, να κατέχουν “γράμματι και πνεύματι” τον Νόμο/Κανονικό Εκκλησιαστικό Σύνταγμα και να μελετούν τους Θείους και Ιερούς Πατέρες της Ορθόδοξης Εκκλησίας (...).

Οι προτάσεις του Μητροπολίτη Ιωαννουπόλεως Σεραφείμ αναφορικά με την ιεροσύνη των γυναικών προκάλεσε επίσης και την αντίδραση του πρώην προέδρου του ΙΣΚΕ. Ο τελευταίος, μέσα στο γενικότερο κλίμα, βρήκε την ευκαιρία να στραφεί για άλλη μια φορά εναντίον συμβούλου της Ιεράς Συνόδου – καθηγητή Πανεπιστημίου, κατηγορώντας τον ότι εμμένει «στην επαναφορά του ανύπαρκτου πλέον θέματος για την Ορθόδοξη Εκκλησία, της ιεροσύνης δηλαδή των γυναικών».

Αντιδράσεις ωστόσο έχουν προκαλέσει οι προτάσεις του κ. Σεραφείμ και σε εκκλησιαστικές οργανώσεις, οι οποίες επικοινώνησαν τηλεφωνικά – μέσω των εκπροσώπων τους – με κληρικούς του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, προκειμένου να δηλώσουν την δυσαρέσκειά τους.

Αποφεύγει προς το παρόν να τοποθετηθεί επί του ζητήματος ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρος. Σημειώνεται ότι ο Πατριάρχης, στον οποίο υπάγεται ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως Σεραφείμ, είχε ανακοινώσει τον περασμένο χειμώνα την πρόθεση του για επαναφορά του θεσμού των διακονισσών. Εν μέσω όμως των αντιδράσεων, τίθεται το ερώτημα κατά πόσο θα θέσει τελικά υπό συζήτηση το ζήτημα, κατά τη συνεδρίαση της Ιεραρχίας του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας.

Πηγές:

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ http://www.tvxs.gr/v17239 http://www.tvxs.gr/v17148

Το Βήμα & Ρομφαία- Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων

20 σχόλια:

dyosmaraki είπε...

Θεωρώ πολύ πρωτοποριακή αυτή την άποψη και την βλέπω με πολύ θετικό μάτι. Μεταξύ άλλων κάτι που με ενοχλούσε πάντα στα θρησκευτικά δρώμενα ήταν ακριβώς αυτή η διάκριση στη μεταχείρηση των γυναικών στους εκκλησιαστικούς κύκλους.
Το βλέπω δύσκολο να περάσει η άποψη αυτή λόγω ύπαρξης πολλών αρτηριοσκληριωτικών μυαλών στους εκκλησιαστικούς κύκλους, όμως ποιός ξέρει? Ισως κάτι αρχίσει να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση που είναι η δυνατότητα χειροτόνησης γυναικών στα εκκλησιαστικά αξιώματα.
Μπράβο που προβάλλεις αυτή την ενέργεια

Ανώνυμος είπε...

Είναι ελπιδοφόρο και εντυπωσιακό να υπάρχουν άνθρωποι ακόμη και στον χώρο της εκκλησίας που μπορεί να βλέπουν τις ανάγκες των καιρών... αλλά σίγουρα ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη... απλά την καλεί...

Καλημέρες

Tyler Durden είπε...

από τη μια είναι πρωτοποριακή, από την άλλη θεμελιώνεται ακόμα πιο πολύ η αντίδραση και ο σκοταδισμός με τακτικές κινήσεις "προοδευτισμού". Οπως το να πηγαίνουν ΚΑΙ οι γυναίκες/gay κλπ στο στρατό ή στην αστυνομία, ενώ θα έπρεπε αυτοί οι θεσμοί να αρχίσουν απωθούν και τους άντρες

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχουν και κάποιοι παντού που αναγνωρίζουν τις ανάγκες των καιρών (έτσι αρχινάνε όλα Δυοσμαράκι και Οδοιπόρε..) και αυτό όταν κάποιοι ανεγκέφαλοι τα βάζουν με τον Γαβρά, για ένα θέμα που σε γενικότερα πλαίσια είναι γνωστό και συμφωνημένο! (Οι καταστροφές ειδωλολατρικών μνημείων από χριστιανούς- ίσως αν με αφήσει η ραστώνη να γράψω για αυτό- είναι κάτι πραγματικό, αλλά μέχρι την προπαγάνδα των νεοπαγανιστών η αλήθεια απέχει πολύ..)

Ανώνυμος είπε...

Η "αντίδραση" και ο "σκοταδισμός" δεν θα αντέξουν, αλλά ούτε και θα γκρεμιστούν από τέτοια πράγματα φίλε τάιλερ, αν δεν υπάρχει κάποια άλλη εξωτερική η εσωτερική μεγαλύτερη χρεία...

akrat είπε...

καλημέρα
για την ιδίαν την εκκλησίαν είναι σπουδαία η τοποθέτησις αύτη.
φυικά ότι γίνετε στου διαβόλου την μάνα σε ένα πατριαρχείο ΝΕΚΡΟ πλέον... δείχνει ότι οι πιέσεις είναι μικρότερες και μπορεί ο κάθε δρων να σκέπτετε ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ...
να είναι καλά στην υγεία του να διαλογίζετε πιότερο..
εγώ πχ θα σκεπτόμουν.... ένα σαφάρι στις οάσεις της Κένυας παρέα με μια φίλη... εκκλησιαστικώς ομιλώ...

habilis είπε...

Aχ αυτή η πίστη στο θεό .
Ο θεός έχει άλλες δουλειές .
Σιγά και ξέρει τι κάνει.
Τα έχει αφήσει αυτά για τους άλλους που δουλεύουν στο όνομά του.
Φαντάσου τωρα το θεό που όλοι τον δουλεύουν αμέτρητα χρόνια τώρα να άνοιγε κουβέντα .
Από την τσίκνα των θυμιαμάτων θα είχε πάει αδιάβαστος.

NdN είπε...

Πρωτοποριακή η άποψη που εκφράζεται στο κείμενο, αλλά μην τρέφουμε αυταπάτες. Η εκκλησία είναι ένας οπισθοδρομικός και άκρως συντηρητικός οργανισμός που δεν αποδέχεται οτιδήποτε το καινούργιο, οτιδήποτε το διαφορετικό. Θέλει κουράγιο όμως να πεις κάτι αντίθετο ειδικά όταν είσα "υψηλά ιστάμενο" πρόσωπο. Γι αυτό αξίζουν τα εύσημα στον πατερ.

Unknown είπε...

Εγω τωρα τι να πω,που απο παιδί αυτός ο αποκλισμός με ωθούσε σε 'ασεβείς' ενεργειες και μου εχει μείνει ακόμη και κάθε που μπάινω σε ξωκκλήσι θα μπω οπως δήποτε στο ''ιερό''??
Κάποτε λοιπόν θα πρεπει η εκκλησία να σταματήσει να μιλάει και να θεωρεί κανόνα την πρακτική αιωνων πρίν ,χαρακτηρίζοντας μάλιστα τα αποληθώματα ΄'ιερή παραδοση''καμια παράδοση δεν ειναι ιερή οταν αντίκειται στην ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ του Ατόμου.
Αρνείται την δυνατότητα στη γυναίκα να ιερουργεί την ωρα που δεχεται την Εβραική Μυθολογία.
π.χ. Συμφωνα με το βιβλίο της Γένεσης κεφ.Γ' 21,ο καλος θεός αφου θυμωσε με τον Αδαμ και την Ευα και τους γύμνωσε στη συνεχεια [κατασκεύασε το πρώτο ενδυμα]
'Και εποίησεν Κύριος ο Θεός τω Αδαμ και τη γυναικί αυτού χιτώνας δερμάτινους και ενεδυσε αυτούς''Οταν το διάβασα συμπτωματικά καπου, νόμισα πως διαβαζω κομικς.
Εξαιρετική η πρόταση του Μητροπολίτη ιδαίτερα για το πνεύμα που εκπέμπει.
Δεν γνωρίζω αν εχεις παρακολουθείσει [συνήθως]στην ΕΤ3 καποιον ιερομένο καθηγητή Ελληνα Ορθόδοξο,που διδάσκει και στο ΚΕΜΠΡΙΤΣ,κάποιον Πατερα Λουδοβίκο,την τελευταία φορά αναφερθηκε πως μεσα απο την ορθόδοξη θεολογια τελολογικα αναγνωρίζεται και η θεωρία της ΕΞΕΛΙΞΗΣ.
Οντως υπάρχουν φωτεινά μυαλά που θα μπορούσαν μεσα απο αλλη θεωρηση των πραγμάτων να προσφερουν στην φιλοσοφία της Θεολογίας και γιατι οχι κατ επέκταση και σε μας.

Sophia Kollia είπε...

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ!!!
Και πολύ ενδιαφέρον. Για να δούμε..
Καληνύχτα

Ανώνυμος είπε...

akrat & habilis μου αρέσει το χιούμορ σας.
ndn, taspa & sofia αυτός ήταν ο στόχος μου να προβληθεί ο ρηξικέλευθος εν μέσω αρτηριοσκληρωτικών!!

Side21 είπε...

Σπουδαία πρόταση ...
στα πλαίσια του αγώνα
για την ισότητα των φύλων !!!
Δε μπορώ να καταλάβω γιατί να μην
μπορεί να ιερουργεί γυναίκα με περίοδο ...
αλλά να μπορεί άντρας με αιμοροίδες !!!

Side21 είπε...

Επίσης μπερδεύομαι ...
μ' εκείνο το "filioque"
ή το "μη filioque" !!!

Επειδή δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ σοβαρά ...
τα αφίνω στους "θρησκευόμενους" να τα λύσουν !!!

φιλαλήθης/philalethe00 είπε...

Αγαπητέ, αν και συμφωνώ σχεδόν καθολικά με τα όσα λέει και γράφει ο Μητροπολίτης και είμαι διακαώς υπέρ της επανενεργοποίησης του θεσμού των διακονισσών και θεωρώ πραγματικά σπανίζοντα και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΆ ορισμένα από αυτά που λέει, όπως τα περί "πατριαρχικής κοινωνίας" επί του "χριστιανού φεμινιστή" Αγ. Απ. Παύλου, δεν γνωρίζω
πώς εννοεί ακριβώς την Ιερωσύνη των γυναικών. Διότι ο θεσμός της διακόνισσας είναι βεβαίως ΒΑΘΜΌΣ ΙΕΡΩΣΎΝΗΣ, για όσους δεν το ξέρουν, αλλά δεν είναι, ασφαλώς, ο μόνος.

Οψόμεθα... Και πολλούς χαιρετισμούς και "Καλή Παναγιά"..... :-)

Ανώνυμος είπε...

λέει, το απλό φίλε φιλαλήθη, ότι όσα συμβούλευσε ο Παύλος στις επιστολές του και αφορούσαν την εσωτερική ζωή των Εκκλησιών στα χρόνια της Ελληνιστικής Κοινωνίας με την πατριαρχική δομή, ήταν μάλλον υπέρ των γυνσαικών τότε. ΑΝ θέλουμε να μένουμε στό πνεύμα λοιπόν και όχι στο γράμμα, πρέπει να δούμε ποιό ζεστά, το θέμα της ιεροσύνης των γυναικών. Ξεκινώντας βέβαια σταδιακά, από τον βαθμό της διακόνισσας, "οικονομώντας" τα πράγματα... Αλλά αυτό δεν φτάνει.
Γνωρίζω καλά τον διάλογο που υπάρχει στο θέμα. Θα σου κάτι: οταν στα πλαίσια της προετοιμασίας της Πανορθόδοξης συνόδου, είχε συζητηθεί κάποτε το θέμα και προσπαθώντας να γεφυρώσουν τις καταστάσεις οι εκπρόσωποι των Εκκλησιών "θυμήθηκαν" την γενική ιεροσύνη όλων των πιστών και αποφάνθηκαν ότι, αν οι γυναίκες δεν μπορούν να γίνουν π.χ. επίσκοποι, επειδή εικονολογικά σχετίζεται με την "θεανδρική" φύση του Χριστού, μπορούν όμως να συμμετέχουν και συναποφασίζουν σε όλα τα επίπεδα διοίκησης των Εκκλησιών, ακόμα και στις Ιερές Συνόδους, μέσα από άλλους ρόλους και αυτό γιατί δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν διαδικασίες που a-priori είναι αποκλεισμένα κάποια μέλη της Εκκλησίας..
Βέβαια ο διάλογος διακόπηκε, εξ΄ αιτίας της ΔευτεροΤρίτης Ρώμης (Τελικά ακόμα και η Ορθοδοξία τον χρειάζεται τον Σταλινούλη για να στρώνει και να ξεφεύγει από τα περασμένα μεγαλεία διηγώντας τα να κλαις..)

Side 21, δεν είναι αυτοί οι λόγοι, αλλά ότι δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια..

φιλαλήθης/philalethe00 είπε...

@ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ

Αγαπητέ μου,
Μάλιστα. Διάκονος είναι ο πρώτος βαθμός της ιερωσύνης και η διακονία είναι ίσως ό,τι πιο σημαντικό έχουμε στην Εκκλησία, αλλά όντως δεν γνωρίζω, εάν μπορεί να υπάρξη βάσει των "δικαιωμάτων του πνεύματος" κάτι σχετικό.

Στο θέμα είχε αναφερθή η Β. Μεταλληνού-Καλογεροπούλου στο ε κ π λ η κ τ ι κ ό "Η γυναίκα στην καθ'ημάς Ανατολή", και είναι μία από τις πηγές της ενημέρωσής μου για το θέμα, αλλά δεν γνωρίζω, αν η συγκεκριμένη λειτουργία της Εκκλησίας μπορεί, βάσει της ιδιοπροσωπίας του, να επιτελεστή από το άλλο φύλο... Δεν γνωρίζω, αν έχης και εσύ κάποια Πατερική/Μητερική τεκμηρίωση για αυτό...

Και θα έλεγα, ότι επείγουν πάρα πολλές εκκλησιαστικές "μεταρρυθμίσεις", όπως το γκρέμισμα του απίθανου και επάρατου αυτού συστήματος της Δεσποτοκρατίας, η εγκατάσταση του ιεροκανονικού "ψήφω Κλήρου και Λαού" και πολλά άλλα...

Όπως είπα και πρωτύτερα, λοιπόν: οψόμεθα. Ευχαριστώ για την λίαν ενδιαφέρουσα συζήτηση...! :-)

Ανώνυμος είπε...

Κοίταξε φιλαλήθη, αυτό που υπάρχει ως τεκμηρίωση είναι ότι δεν υπάρχει κάποια σοβαρή ιστορική και παραδοσιακή μαρτυρία για το αντίθετο για το ότι δεν μπορούν.
Σου έγραψα και παραπάνω το να φορά κάποια γυναίκα τα άμφια του δεσπότη δεν είναι το μείζον, αλλά η ισότιμη συμμετοχή σε όλες τις διεργασίες της ζωής της εκκλησιαστικής κοινότητας και βέβαια στη διοίκηση της εκκλησίας.
Αυτό το πράγμα που ήρθε στην επιφάνεια με την άρνηση εγγραφής σε εκκλησιαστικά λύκεια γυναικών.
Τώρα το καθ΄ημάς Ανατολής- χωρίς να το υποτιμώ- αλλάζει και πρέπει να αλλάζει, διότι παράδοση που δεν ανανεώνεται και εμπλουτίζεται συνεχώς, μουμιοποιείται. Αυτή είναι και η βασική μου διαφωνία με το μεγαλύτερο κομμάτι του νεορθόδοξου ρεύματος, αν θέλεις να το πάω στα γενικά.

Ανώνυμος είπε...

τώρα αυτό "των δικαιωμάτων του πνεύματος" δεν το καταλαβαίνω...

φιλαλήθης/philalethe00 είπε...

@ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ
Αγαπητέ μου, κατανοητόν. Αν πράγματι δεν υπάρχει πουθενά κάτι τέτοιο είναι σημαντικό. Σίγουρα και ο θεσμός των διακονισσών, εν αντιθέσει με τις ηθικιστικές θέσεις του Τρεμπέλα κ.τ.ο., ουδένα θεολογικό λόγο είχε, ώστε να ατονήση, τελείως ίσως μετά την Άλωσι του 1453.

Κατά τα άλλα, συμφωνώ απολύτως στα της έργω συμμετοχής των γυναικών -και των λαϊκών , εν γένει- στην Διοίκηση και στο ότι Παράδοση που δεν ανανεώνεται δημιουργικά και εμπλουτίζεται, μουμιοποιείται. Αυτό ακριβώς εννοώ με τα "δικαιώματα του πνεύματος" που το ...δανείστηκα από ένα ωραίο βιβλίο του καλού λίαν, και αγαπητού μας, π. Ν. Λουδοβίκου. Να μην κολλήσουμε στις πραγματώσεις, τις μορφές και το γράμμα του παρελθόντος, αλλά να δούμε το πνεύμα, και αν το πνεύμα το επιτρέπει ή το επιτάσσει, να προχωρήση. Αυτά και πάρα πολλές ευχές να αποστείλω της ημέρας ένεκεν. :-)

Ανώνυμος είπε...

Ότι πάντως και "πατερικό" τσιτάτο να βρει κανείς, δεν μπορεί να αντιπαρέλθει το γεγονός ότι η Χριστιανική Εκκλησία, από ανθρώπινη πλευρά, υπήρξε στο ξεκίνημά της δημιούργημα γυναικών. Ναι των Μυροφόρων, των πρώτων «από θέας» Ευαγγελιστριών, που δυσκολεύτηκαν μάλιστα να πείσουν τους Αποστόλους- το συμβολικό άγγιγμα των οποίων φέρουν οι σημερινές εκκλησιαστικές αρχές- ότι ο Χριστός αναστήθηκε!

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου