Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Κυριακή, Σεπτεμβρίου 20, 2009

Προεκλογική Παρέμβαση

   Συχνά έχω γράψει από εδώ μέσα, ότι για να πραγματοποιήσει μια πολιτική παράταξη σημαντικές κοινωνικές τομές, χρειάζεται να έχει σταθερή κοινωνική υποστήριξη και στρατηγική συμμαχία με σημαντικές κοινωνικές ομάδες. Υποστήριξη που μπορεί να αντιδιασταλεί από το «επικοινωνιακό ρεύμα» που δημιουργείται από το παιγνίδι των εντυπώσεων. Αυτό το ρεύμα είναι έωλο και καθιστά την όποια διακυβέρνηση αιχμάλωτο των ΜΜΕ.
«Βαθειά» υποστήριξη είχε το ΠΑΣΟΚ του Α. Παπανδρέου από τα ευρύτατα «μεσαία στρώματα» της μεταδιδακτορικής ελληνικής κοινωνίας.
Πρώτη υποομάδα της μεσαίας τάξης ήταν το υψηλά καταρτισμένο εργατικό δυναμικό, τα λεγόμενα «λευκά κολλάρα» (η πρώην «γενιά του Πολυτεχνείου»), που, λόγω της ιδιορρυθμίας της ελληνικής οικονομίας, εργαζόταν μέχρι και την δεκαετία του ’90 κατά την συντριπτική τους πλειοψηφία στον δημόσιο τομέα.
Έπειτα στους μεσαίους ήταν  οι μικροεπιχειρηματίες, που πάλι μέχρι εκείνη την κρίσιμη δεκαετία είχαν στα χέρια τους με δυναμικό τρόπο το εμπόριο και τη μεταποίηση.
Τέλος  οι πολυπληθέστεροι ήταν οι αγρότες, η μεγαλύτερη τότε "κοινωνική τάξη" σε αντίθεση με το σήμερα, αφού ακολουθώντας τις επιταγές μειώσαμε τον αγροτικό μας πληθυσμό. Οι αγρότες λοιπόν, μέσω των επιδοτήσεων  αλλά και της ραγδαίας αύξησης των υποδομών στην ύπαιθρο αναγνωρίζουν ως χρυσή δεκαετία  του τόπου, αυτή του’80.
Είχε γενναία υποστήριξη το ΠΑΣΟΚ, σε αυτούς τους χώρους, άσχετα με ότι μπορεί να ψήφιζε κάποιος συγκυριακά, όπως το ’89 ήταν είτε ΠΑΣΟΚ, είτε ΑντίΠΑΣΟΚ!  Τα κοινωνικά και μάλλον τα ευρύτερα πολιτισμικά χαρακτηριστικά αυτών των ομάδων, τα δίκτυα επικοινωνίας που συγκροτούσαν, συνδεόμενα  και με την άσκηση εξουσίας, είχαν δημιουργήσει κοινωνική ταυτότητα για τον υποστηρικτή, πράγμα που δεν είναι δεδομένο σήμερα για κανένα κόμμα (πλην του ΚΚΕ, αλλά και εκεί με έναν ιδιαίτερο τρόπο). Η υποστήριξη μάλιστα, λόγω της αρχής της αδράνειας, κράτησε και για μεγάλο μέρος της εποχής του «εκσυγχρονισμού», παρόλο που βαθμιαία η άσκηση εξουσίας αυτή τη περίοδο επηρέαζε πολύ αρνητικά τα συμφέροντα αυτών των στρωμάτων.

Αναζητώντας σήμερα μια τέτοια ομάδα, που θα υποστήριζε στρατηγικά κάποιον που θα επιχειρούσε αλλαγές θα την έβρισκε στα προλεταριοποιημένα παιδιά αυτών των ομάδων, τα οποία για διαφόρους λόγους έχασαν όσα στηρίγματα είχαν οι γονείς τους μαζί με τα παιδιά της εργατικής τάξης φυσικά..
Το «συμβόλαιο» με αυτή την ομάδα των νέων είναι σίγουρα ένα εκτεταμένο και ρηξικέλευθο πρόγραμμα εκπαίδευσης και σταθερής εργασίας με στόχο την κοινωνική αναβάθμιση της θέσης τους και όχι μόνο απλά την "απασχόλησή" τους . Αυτό το πρόγραμμα δεν μπορεί να βασίζεται σε επικοινωνιακά τρυκ του τύπου από έναν υπολογιστή σε κάθε μαθητή, ούτε σε θέσεις εργασίας με ανταλλαγή των ασφαλιστικών εισφορών, ούτε στην δημιουργία νέων νόμιμων σπουδαστικών θέσεων από το ιδιωτικό κεφάλαιο.


    Πολύ με προβλημάτισαν  τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην έκθεση «Αριθμοί-κλειδιά της Εκπαίδευσης στην Ευρώπη»*, την οποία εξέδωσε το Δίκτυο Ευρυδίκη και παρουσίασε  το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας:
Η Ελλάδα αποδεικνύεται ότι έχει δώσει τα λιγότερα χρήματα από όλες τις χώρες της Ε.Ε. σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος.
Θυμάμαι σε διαλόγους και εδώ, αλλά και σε άλλα blog, να υπάρχει αυτή η ένσταση: «Όσα χρήματα και αν δοθούν από την Πολιτεία, αν δεν αλλάξει ριζικά το εκπαιδευτικό σύστημα δεν πρόκειται να αξιοποιηθούν»
  Τα στοιχεία αυτά δείχνουν μια μεγάλη αντίφαση, ανάμεσα στις δυνατότητες και τα «θέλω» της νεολαίας και την αξιοποίηση όλων αυτών και από την Πολιτεία και από την Κοινωνία ευρύτερα ..

Είναι αδύνατο να εξηγηθεί ότι σε μια χώρα, που ο αριθμός των φοιτητών αυξάνεται συνεχώς από το 1998, πραγματοποιώντας αύξηση κατά 75% μέσα σε 8 χρόνια, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη των 27 κρατών-μελών είναι μόλις 25%, αυτό το γεγονός να μη σχετίζεται με μιαν ανάλογη ποιοτική μεταστροφή της  οικονομίας.
Αυτό πρέπει να προσδοκά κανείς διπλασιάζοντας σχεδόν τις θέσεις των Πανεπιστημίων... 
Και  όμως όση ανάπτυξη έγινε τα προηγούμενα χρόνια, βασίστηκε στην προσέλκυση επενδύσεων χαμηλού εργατικού κόστους με διευκολύνσεις στο μεγάλο Κεφάλαιο, με υπερανάπτυξη του τομέα των Υπηρεσιών που κανονικά έπρεπε να παρέχει το Κράτος (στην  Παιδεία και την Υγεία δηλαδή, δημιουργώντας την υπόνοια ότι σκόπιμα υπονομεύει τις δομές του), αλλά και στην οικοδομή, όπου κυρίως εργάστηκαν μετανάστες, γιατί πώς να το κάνουμε, αν ένας νέος δεν ασκηθεί στη χειρονακτική εργασία από τα 16-17, δεν θα πάει στην οικοδομή στα 30, όσο και να πεινάσει…
Καμία σχέση δηλαδή με τον σχεδιασμό στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης!
Αλλά τίποτα δεν είναι ανεξήγητο, διότι όσο ανοίγαμε σωρηδόν νέα Πανεπιστήμια διαθέταμε 4.600 ευρώ ανά φοιτητή τον χρόνο, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 7.150 ευρώ. Επίσης, μόνο το 0,6% της συνολικής δαπάνης για την εκπαίδευση βασίζεται στα δάνεια και τις χορηγίες στους σπουδαστές (π.χ. Φοιτητικές Εστίες) , όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 5,9%. Παιδεία για τις σουβλακερί και τις γκαρσονιέρες των επαρχιακών πόλεων δηλαδή. 
Καλό αυτό, δεν το κατακρίνω, είναι καλύτερο από να μαζέψουν τα Κολέγια όλους τους νέους στην προβληματική Αθήνα, αλλά δεν φτάνει..
Και βέβαια, οι Κυβερνήσεις δεν έκαναν τίποτα άλλο από το να ανταποκρίνονται, πρόχειρα και επιφανειακά βέβαια, στα "θέλω" της ίδιας της Κοινωνίας, αφού παρά την συνεχόμενη προσφορά σπουδαστικών θέσεων , την πρώτη θέση κατέχει η χώρα μας στον αριθμό των Ελλήνων φοιτητών που σπουδάζουν στο εξωτερικό. Με βάση τα στοιχεία της ευρωπαϊκής έκθεσης, το 5,5% των Ελλήνων φοιτητών σπουδάζει στην Ευρώπη. Ο μέσος όρος των «27» είναι 2,6%. Το ελληνικό ποσοστό είναι το υψηλότερο μεταξύ των χωρών της Δυτικής Ευρώπης!


Τι μπορεί να γίνει;
Σίγουρα πρέπει να αυξηθούν δραματικά οι δημόσιες δαπάνες για την Παιδεία.
Σίγουρα πρέπει να γίνουν μεγάλες αλλαγές, οι οποίες όμως δεν είναι ανάγκη να φέρουν σε αντίπαλη θέση τους φορείς της εκπαίδευσης, όπως τους εκπαιδευτικούς .
Έχω παρατηρήσει ότι οι μεγάλες ρήξεις σε αυτόν τον χώρο και «οι μάχες με τις συντεχνίες», σπάνια έχουν αφήσει κάποιο αποτέλεσμα. Τρανό παράδειγμα η κατάργηση της Επετηρίδας και η εισαγωγή του ΑΣΕΠ, η πιο ριζική αλλαγή στον τομέα του δυναμικού των Εκπαιδευτικών. Υπάρχει κανένας που να υποστηρίζει σοβαρά ότι άλλαξε κάτι στις δυνατότητες και την νοοτροπία των εκπαιδευτικών αυτή η αλλαγή;
Να όμως κάτι άλλο που θα μπορούσε να προκαλέσει αλλαγή σε αυτό τον τομέα: Η αθρόα πρόσληψη νέων εκπαιδευτικών, σε ποσοστό άνω του 30% των ήδη υπηρετούντων με πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες, με ειδική παιδαγωγική κατάρτιση, όχι σε υποτυπώδη μορφή (βλέπε ΠΕΚ) αλλά ουσιαστική, η οποία μπορεί να ζητηθεί ως προαπαιτούμενο- παράλληλη βέβαια με την εργασία στην αρχή.
Αυτή η αλλαγή μπορεί να μεταβάλλει δραματικά τις δυνατότητες και την νοοτροπία του δυναμικού των Εκπαιδευτικών, αφού οι καινούργιοι θα φέρουν νέον αέρα, πριν προλάβουν να αφομοιωθούν από τις ήδη υπάρχουσες καταστάσεις. 
Αλλά θέλει αυξημένες δημόσιες δαπάνες!
Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα... 
Η Ελλάδα πρέπει να αξιοποιήσει αυτές τις δυνατότητες που υπάρχουν από νέους,  πολύ μορφωμένους ανθρώπους που έχει..
Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει από έναν παρασιτικό καπιταλισμό που ευδοκιμεί ιδιαίτερα στη χώρα μας, όσα και χατίρια και να του γίνουν..
Χρειάζεται σχέδιο: «Τι ανάγκες υπάρχουν;  τι δυνατότητες;  Ποιοι μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτά;»  Καθορισμός και επιμερισμός στόχων, αγορών, περιοχών.
Η πατρίδα μας κατέληξε να μην παράγει τίποτα, εκτός από τον Τουρισμό, που έδειξε πόσο επισφαλής πηγή πλούτου είναι τώρα στην παγκόσμια κρίση!
Όλο αυτό το δυναμικό των νέων ανθρώπων πρέπει να αξιοποιηθεί σε ένα  σχέδιο παραγωγικής  ανασυγκρότησης με πολύ βολονταρισμό.
Τα διδάγματα από τον κρατισμό του παρελθόντος πρέπει να αξιοποιηθούν, όπως επίσης από τα διδάγματα της απορρύθμισης των πάντων του παρόντος κόσμου.
Ο μη κρατισμός δεν σημαίνει παράδοση στο Κεφάλαιο.
Για παράδειγμα μπορεί να αξιοποιηθούν συνεταιρισμοί νέων επιστημόνων και τεχνικών, οι οποίοι μπορούν να αναλαμβάνουν ένα συγκεκριμένο κομμάτι ενός ευρύτερου σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης ανά περιοχή με κίνητρα παραγωγικότητας, αλλά και ρήτρες αρνητικές σε περίπτωση ολιγωρίας..
Και αυτό χρειάζεται δημόσιες δαπάνες και αναβαθμισμένη και ευέλικτη δημόσια διοίκηση που χρειάζεται πάλι δαπάνες..
Τέλος υπάρχει η ανάγκη να αμβλυνθεί  η σχέση που υπάρχει στο μυαλό των ανθρώπων και όχι μόνο της προηγούμενης γενιάς ανάμεσα στην επαγγελματική και κοινωνική επιτυχία και την κατοχή τυπικών, ακαδημαϊκών ή άλλων, προσόντων..
Αυτό μπορεί να γίνει μέσω ενός πραγματικού δωρεάν δικτύου δια βίου εκπαίδευσης, που θα διευκολύνει το οποιονδήποτε να έχει πρόσβαση, οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί και θελήσει, σε οποιοδήποτε «χαρτί» ακαδημαϊκό ή  μη.
 Και αυτό χρειάζεται δημόσιες δαπάνες

Και επειδή όλο αυτό το σχέδιο, επειδή θα αποτυπωθεί σε δημοσιονομικά μεγέθη, «χρειάζεται κότσια» για να συγκρουστείς με την Ευρωπαϊκή και  γενικότερα διεθνή υπερεξουσία…
Αλλά, αν έχεις συμμαχήσει σοβαρά και σταθερά με την μεγάλη κοινωνική ομάδα των προλεταριοποιημένων νέων θα τα έχεις!  


Για όλα αυτά ο αναμενόμενος ως  Πρωθυπουργός, έχει δώσει μερικές, έστω φραστικές υποσχέσεις, όχι βέβαια με την σαφήνεια που τις ζητά η Αριστερά, υποσχέσεις που μέρα με τη μέρα, όσο κλειδώνει η αυτοδυναμία, γίνονται και πιο αόριστες.
Αλλά ακόμα και αυτά τα λίγα (που δεν είναι αρκετά είπαμε), αν θελήσει να τα πραγματοποιήσει,  πρέπει να συγκρουστεί με την ευρωπαϊκή επιτροπεία, του κ. Μπαρόζο (που ξαναψήφισαν και οι σοσιαλιστές…) και την διεθνή εποπτεία.
Γι΄ αυτό φάνηκε να αναζητά τελευταία στιγμή σανίδα σωτηρίας στον Λ. Παπαδήμο και άλλους τεχνοκράτες της ελίτ των διεθνών οικονομικών οργανισμών, μήπως κάποια χαλάρωση της εποπτείας επέλθει μέσω της πειθούς και όχι της πίεσης..
Πάντως ένα είναι σίγουρο, αυτή η ραγδαία μεταστροφή του κλίματος υπέρ του- μέσα σε λίγους μήνες- κινδυνεύει να εξανεμιστεί, αν δεν αρχίσει να υλοποιεί άμεσα όσα έχει υποσχεθεί.
Από μια μεγάλη μερίδα των νέων λοιπόν που θα ψηφίσουν ως φαίνεται ΠΑΣΟΚ σε 2 εβδομάδες, αυτό που πρέπει να ζητήσει κανείς είναι να διατηρήσουν την μνήμη τους, τις υψηλές τους προσδοκίες και την επιφυλακτικότητά τους σε επιφυλακή για να έχει νόημα η ψήφο τους.
Από τους άλλους νέους να διαλέξουν αυτούς που μπορεί να πιέσουν προγραμματικά το ΠΑΣΟΚ για μια Πολιτεία, Κοινωνία και  Οικονομία που να τους δίνει σταθερή δουλειά και συνεχόμενες ευκαιρίες αναβάθμισης της θέσης τους. Τώρα έχουν δει πολλά τα μάτια τους !
Περιμένω διάλογο. Ιδιαίτερα από όσους δηλωμένους ΠΑΣΟΚους συνομιλώ εδώ πέρα.  
* Πηγή TVXS

14 σχόλια:

A8lios είπε...

Γεια χαρά καταρχάς.
Να κάνω μια διευκρινιστική ερώτηση: Ποιές είναι οι θετικές υποσχέσεις του ΓΑΠ στις οποίες αναφέρεσαι;

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα Καλως τον

Δεν αναφέρομαι σε γενικές αρχές προγραμμάτων,με τα οποία μπορεί κανένας να διαφωνεί, αλλά αναφέρομαι σε γενικές -αλλά και ειδικές υποσχέσεις για κάλυψη κλαδικών αιτημάτων, που υπάρχουν.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Κατ' αρχάς το ΠΑΣΟΚ καταψήφισε τον Μπαρόζο (για την αποκατάσταση της αλήθειας) μαζί και με άλλα σοσιαλοδημοκρατικά κόμματα (αν και κάποια τον στήριξαν).

Η παιδεία ως χρήματα δε λεει τίποτα. Το ζήτημα είναι ότι πρέπει να καταρτιστεί ένα μακροπρόσθεσμο σχέδιο προσαρμογής των δαπανών στις ανάγκες που υπάρχουν και σε αυτές που θα προκύψουν στο μέλλον.

Για να γίνω πιο σαφής τα χρήματα πρέπει να δαπανηθούν όχι για τα φανερά (υπολογιστές, σχολική στέγη κλπ) που συχνά λειτουργούν σε επίπεδο επικοινωνίας. Πρέπει πρωτίστως να δοθούν για την μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε ένα πλαίσιο δια βίου μάθησης (μία φορά ανά 3 ή 5 χρόνια έκαστος) τόσο στον επιστημονικό του τομέα όσο και στην παιδαγωγική.

Φυσικά σε αυτό πρέπει να προστεθεί η αναγκαιότητα για ολοήμερα σχολεία (γυμνάσια και λύκεια και δημοτικά-νηπιαγωγεία) και με παράλληλη αύξηση των εκπαιδευτικών ώστε οι τάξεις να έχουν max 25 μαθητές (αν και το τέλειο θα ήταν 20).

Σε αυτά αξίζει να συμπληρωθούν δαπάνες σχετικά και με την ηλεκτρονική προσαρμογή των μαθητών και επιπλέον επιλεγόμενα μαθήματα βάσει των ενδιαφερόντων τους ώστε δίπλα στην κριτική σκέψη να έχουμε και ουσιαστική καλλιτεχνική εκπαίδευση με πολιτιστικές δράσεις εντός κι εκτός σχολείου και να αποκτώνται δεξιότητες.

Ανώνυμος είπε...

δεν το ήξερα για το ΠΑΣΟΚ. Μπράβο του και μακάρι αυτό να μην είναι συγκυριακό αλλά δείγμα της απομάκρυνσής του από τον μπλερισμό. Είμαι βέβαια λίαν επιφυλακτικός γιατί, και αν προσπαθήσει η νέα φρουρά του ΓΑΠ, δεν θα το κάνει χωρίς σύγκρουση εσωτερικώς και εξωτερικώς. Το γεγονός ότι σήμερα ξανα είναι πρόεδρος ο Μπαρόζο οφείλεται ότι τον ψήφισαν και Σοσιαλιστές τόσο στο Κοινοβούλιο, όσο και σε επίπεδο εθνικών κυβερνήσεων όπου συμμετέχουν..

Όσον αφορά για τις προτάσεις σου είναι φανερό από το αρχικό μου κείμενο, αλλά και από κατά καιρούς άλλες παρεμβάσεις, ότι συμφωνούμε.
Με μία υποσημείωση, ρεαλιστικός στόχος πρέπει να γίνει το 15-20 μέσος όρος ανά τμήμα, όχι το 20-25.. τότε δενθα αλλάξουν πολλά!!

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Τελικά, η πολιτική μας ζωή έχει πολλά κοινά με το ποδόσφαιρο!
Όπως στη μπάλα υπάρχουν μόνο ολυμπιακοί και αντι-ολυμπιακοί, έτσι και στην πολιτική υπάρχουν μόνο ΠΑΣΟΚοι και αντι-ΠΑΣΟΚοι!

Η "Αριστερά" (ποιά Αριστερά; τελος πάντων, πάμε παρακάτω) ζητάει απ' το ΠΑΣΟΚ να γίνει πιο σαφές στις διακηρύξεις του. Το κάνει υποκριτικά, όχι γιατί ενδιαφέρετε πραγματικά, αλλά ευελπιστεί κάποια "γκέλα" για να την εκμεταλλευτεί μικροκομματικά!

Βέβαια, την πρόταση της "Αριστεράς" την ακούμε στην τηλεόραση και γελάμε! Χθες, σε κάποιο κανάλι, νά τος πάλι ο Κορυζής (τον λέω καλά;) που επέμενε πως ο Συριζας έχει "συγκεκριμένο πρόγραμμα για την πάταξη της ανεργίας"!
Και την είπε γεμάτος υπερηφάνεια: "να διοριστούν στο δημόσιο 100.000 άνεργοι"!
Μεγάληηηηηη σοφία! Πίσω Μπρέζνιεφ και σε φάγαμε!
Βέβαια, εγώ έχω μερικές αφελείς ερωτήσεις: γιατί μόνο 100.000 κι όχι, ας πούμε, 200.000;
Και γιατί μόνο οι άνεργοι κι όχι όλοι οι Έλληνες πολίτες;

Ιδού η κατάντια της σύγχρονης ψευτοαριστεράς: "διορείστε μας, μπάρμπα, στο δημόσιο, ν' αράξουμε μέχρι να πάρουμε σύνταξη, για να ξαναράξουμε"!

αντωνης είπε...

Η Παιδεια κατα τη γνωμη μου θα πρεπει να ειναι το οχημα που θα μας οδηγησει ως χωρα σε ενα άλλο μοντελο αναπτυξης.
Αλλά πρωτα πρεπει να βρουμε το που θελουμε να παμε ως χωρα (γιατι απο κανενα δεν ακουω το τι προτεινει, τι οραματιζεται, τι "ονειρευεται" τελος παντων) στο παρον και στο μελλον.

Μετα θα συζητησουμε και τους τροπους με τους οποιους η παιδεια θα μας οδηγησει στο στοχο μας.

Αλλά οταν δεν εχουμε σαφη στοχο, τοτε πως θα βαδισουμε;;;

Ανώνυμος είπε...

Askar, τον διορισμό στο δημόσιο ως διαδικασία τον αμαύρωσαν τα 2 μεγάλα κόμματα. Εκτός ίσως από την πρώτη περίοδο του Αντρέα (και αυτό με μεγάλο προβλήματα, που δεν μπορώ να τα αραδιάσω εδώ πέρα) δεν είδαν το δημόσιο αναπτυξιακά, αλλά μόνο σαν σανίδα σωτηρίας προεκλογικά.
Πάμε παρακάτω- χωρίς να διαφωνήσω για το πως μπορεί να λέγεται από μερικούς ως εξαγγελία (ας πούμε ο Δραγασάκης ή Λαφαζάνης θα μπορούσαν να επιχειρηματολογήσουν, ώστε να μη φαίνεται παροχολογία που δεν είναι αλλά ως μέτρο ανάπτυξης και μάλλιστα Κευνσανιστικό)θα σω πω μόνο το πιο απλό: Αυτές οι 100.000προσλήψεις σε έπιλεγμένους τομείς (π.χ. Παιδεία-Υγεία-Περιβάλλον) θα βοήθήσουν μακροπρόθεσμα όχι μόνο αυτούς που θα προσληφθούν, αλλά και τους απέξω, αφού μείωση της ανεργίας (με σταθερές θέσεις εργασίας και αξιοπρεπώς αμοιβόμενες) σημαίνει αύξηση των μισθών και υπολοίπων, αφού οι κεφαλαιοκράτες εκμεταλεύονται τη πίεση από τον στρατό των ανέργων για να ρίχνουν τα μεροκάματα. Αύξηση των μισθών και στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα, σημαίνει χρήμα που κινεί το εμπόριο, αλλά και επιστρέφει κάποια χρήματα στο κράτος μέσω του ΦΠΑ

Ανώνυμος είπε...

Και σημειώνω Ασκάρ, αυτό το μέτρο από μόνο του, δεν λέει και πολλά, αλλά είναι κάτι που μπορεί να είναι ενδεικτικό στον τηλεοπτικό χρόνο..
Εμένα μου κάνει εντύπωση, ότι αυτό σε πείραξε, από τα το πιο σωστά (επιμένω κάτι τέτοια ξεχωρίζουν τον Σοσιαλιστή, από τον "Σοσιαλιστή"), ενώ έχουν πει πολλές υπερεπαναστατικές κορώνες συχνά, οι νεολαίοι του συριζα..
Δηλαδή είναι λάθος η δική μου θέση για ραγδαία αύξηση του δυναμικού των εκπαιδευτικών κατά 30% μα θα γίνει και μόνο αν διαθέσουμε απλά όσα διαθέτουν τα΄περισσότερα ΕυρωπαΊκά Κράτη για την Παιδεία τους. Αντώνη, οι περισσότεροι άμα κουβεντιάσουμε για τα σύγχρονα ιδανικά της παιδείας θα συμφωνήσουμε, το πρόβλημα είναι τα μέσα πραγμάτωσής τους.

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Φίλε μου, θα συμφωνήσω σε προσλήψεις στους τομείς παιδεία-υγεία-πυροπροστασία, αλλά μόνο στο βαθμό που υπάρχουν πραγματικές ελλείψεις κι όχι "για να μειωθεί η ανεργία"!

Το δημόσιο πρέπει να πάψει να είναι "ο Άγιος Παντελεήμονας" για κάθε αναξιοπαθούντα...

Ανώνυμος είπε...

Και ελλείψεις υπάρχουν μεγάλες και άμεσες (π.χ. Νοσοκομεία) και κανείς δεν είπε να αντιμετωπίζεται το δημόσιο ως φιλανθρωπικό ίδρυμα αλλά αναπτυξιακά. Όταν δεν πιστεύεις στον αναπτυξιακό του ρόλο, τότε το βλέπεις σαν φιλανθρωπικό ίδρυμα. Το πρόβλημα της Ανεργίας πέρα από την ανθρωπιστική του διάσταση, έχει σοβαρές κοινωνικές, οικονομικές ακόμα καιπολιτισμικές διαστάσεις. Το πολυεθνικό κεφάλαιο το συμφέρει η μεγάλη ανεργία γιατί μειώνει μισθούς, πιέζει για ευέλικτες εργασιακές σχέσεις. Την Πολιτεία ως προστάτη των αναγκών της κοινωνίας όχι.

gskapetis είπε...

Θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος και επιγραμματικός.
Χωρίς να υποστηρίζω την απόλυτη ταύτιση εκπαίδευσης και αγοράς, αυτό που λείπει εδώ και πολλά χρόνια είναι η σύνδεση εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, η σύνδεση αναγκών και «παραγόμενου» δυναμικού.
Σίγουρα τα λεφτά για την παιδεία ήταν και είναι λίγα, αλλά πρέπει να κατευθύνονται και σωστά και να μην παρατηρούνται κατά καιρούς και στο χώρο της παιδείας οι γνωστές στρεβλώσεις.
Σίγουρα ο πλεονασμός των πανεπιστημιακών και τεχνολογικών ιδρυμάτων, εντάσσεται στην γνωστή μικροκομματική λογική, που άψογα εξέφρασε ο αείμνηστος Διονύσης Παπαγιαννόπουλος με το αμίμητο «της εκλογικής μου περιφερείας ο νεαρός».
Το ότι αυξάνεται η ροή προς πανεπιστήμια του εξωτερικού, είναι, εκτός από τις μικροαστικές αντιλήψεις κάποιων γονιών,
περί ξενοσπουδαγμένων βλασταριών και θέμα ουσιαστικής εκπαίδευσης σε σχέση με την ελληνική.
Δεν διαφωνώ για την συνεχή και αδιάλειπτη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, δεν διαφωνώ ότι η είσοδος νέων ανθρώπων φέρνει την αναγκαία ανανέωση, αλλά ως τώρα όσοι νέοι εκπαιδευτικοί μπήκαν στον κλάδο έφεραν τον επιθυμητό άνεμο ανανέωσης ή απορροφήθηκαν από το σύστημα και προσχώρησαν στην δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία;
Το ΠΑΣΟΚ, χωρίς να το υποστηρίζω άκριτα, δείχνει, από τα λεγόμενα του προέδρου του, ότι έχει πιάσει το νόημα αυτών των 5-10 πραγμάτων που χρειάζεται σήμερα η Ελλάδα, όχι για να πάρει τα πάνω της, αλλά για να μπορέσει να σταθεί στη συγκυρία. Αρκεί αυτά που λέει να μην τα εγκαταλείψη ή τα τροποποίήσει ερχόμενο στην εξουσία.
΄Όμως, εκτός από μια νέα και αλλαγμένη ριζικά διακυβέρνηση, θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι χρειάζεται πάνω απ΄ όλα αλλαγή νοοτροπίας και επάνοδος της συνειδητότητας των πολιτών. Χρειάζεται λογισμός και όνειρο, τάση δημιουργική, χρειάζεται να γίνει ο καθένας μας πομπός κι όχι απαθής δέκτης, χρειάζεται αυτό που λέμε «κοινωνία πολιτών».
Ευχαριστώ για την ευκαιρία διαλόγου Τσουκνίδα μου.

Ανώνυμος είπε...

Δεν διαφωνώ για την πολιτεία πολιτών, Γιώργο.
Θα πρόσθετα Κοινωνία Αγωνιστών Πολιτών.

ΟΡΕΙΝΟΣ είπε...

Τσουκνίδα,
Η πρόταση Παπανδρέου είναι ολοκληρωμένη και σαφής! Είναι πρόταση προοδευτική μακριά από "εκσυγχρονισμούς" τους παρελθόντος. Δε χρειάζεται να απαριθμούμε λεπτομέρειες. Ως προς τις κοινωνικές δυνάμεις, έχω τη γνώμη ότι το γνωστό μας "μπλόκ της αλλαγής", έχει επανασυσταθεί πάνω στις στάχτες της κρίσης. Οι προοδευτικές δυνάμεις οφείλουν να βρουν κοινό βηματισμό μετά τις εκλογές ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, που πιστεύω ότι πρέπει να είναι σαφώς νικηφόρο για το ΠΑΣΟΚ. Ο σύριζα πρέπει να τοποθετηθεί στη συγκυρία: είτε θα συνεχίσει να λοξοκοιτάει το Σταλινισμό ή τον Αριστερισμό, ή θα κοιτάξει προς την Κεντροαριστερά. Δεν ξέρω εκλογικά τι θα κάνει ο Σύριζα (μπορεί και να μην είναι στη Βουλή), αλλά κοινωνικά εκφράζει σίγουρα μια δυναμική (πχ. Τοπική Αυτοδιοίκηση) που είναι κρίμα να πάει χαμένη.

Ανώνυμος είπε...

ΟΡΕΙΝΕ δεν νομιζω ότι λοξοκοιτάει ο συριζα προς τον σταλινισμό, κάθε άλλο..ενδεχομένως να υπάρχουν μέσα του κάποιες δυνάμεις που έλκονται απότον αριστερισμό (σε ένα κόμμα υπάρχουν και περιφερειακές φωνές) ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΙΝΑΙ ενα κλασσικό ευρωπαϊκό σοσιαλιστικό -όχι σοσιαλδημοκρατικό- μόρφωμα. Την διαφορά μεταξύ σοσιαλισμού και σοσιαλδημοκρατίας ην είχε πει ο ίδιος ο Α.Παπανδρέου: Οι Σοσιαλδημοκράτες ενδιαφέρονται μόνο για την κοινωνική δικαιοσύνη,ενώ οι σοσιαλιστές και για τον κοινωνικό μετασχηματισμό, εννοώντας τότε -ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΟ 84-
ότι το ΠΑΣΟΚ είναι σοσιαλιστικό και όχι σοσιαλδημοκρατικό κόμμα.
Αν κεντροαριστερά είναιη σοασιαλδημοκρατία δεν είναι κακό ας οριστεί όμως. Μετά πρέπει να δούμε τι Σοσιαλδημοκρατία είναι του Λαφοντέν ή του Στάινμάγερ του
τέως αντικαγκελάριου της Μέρκελ;

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου