Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Κυριακή, Οκτωβρίου 25, 2009

Με την ευκαιρία της Εθνικής Γιορτής.."Ανήκω στη Φράξια Μηδενιστών;"

θα ανάψει πάλι  μια συζήτηση -ειδικά εδώ στα blogs- για την ιστορία, για την πατρίδα, τη σημαία.. Και πολλοί θα θυμηθούν κάτι παιδάκια που ενιότε την καίνε...

Να τα καταλάβουμε τα παιδάκια, μέσα σε ένα περιβάλλον ησυχίας, ειρήνης, "δημοκρατίας", γνώρισαν μεγάλες προσδοκίες που τελικά μάλλον διαψεύστηκαν. Εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες είναι η γενιά που ζει σαφώς χειρότερα από τους γεννήτορες της.. Σε ένα περιβάλλον, όπου το φτωχικό Stage μιας γνωριμίας αντιπαραβάλλεται σε μια άγονη για τους πολλούς -ελλείψει θέσεων και ευκαιριών- τυπική αξιοκρατία του ΑΣΕΠ ("Αντε να πάρω το ΕCDL και το Γ2 επίπεδο στην τρίτη ξένη γλώσσα, να αυξήσω τα μόρια, για να γίνω υπάλληλος του ΙΚΑ...").
Αυτά τα παιδιά τα γαλούχησαν οι οικογένειές τους με την προσδοκία ότι μια μέρα θα κυβερνήσουν την Ελλάδα...
Την Ελλάδα όμως κυβερνάνε τα "Τζάκια" (ή λίγοι τυχεροί που μια σύμπτωση τους έφερε κοντά στη θράκα τους) και για αυτά τα παιδιά έμειναν οι γεμάτες ενοχές επενδύσεις στην όποια γνώση- με τις τεράστιες θυσίες των μικροαστών γονιών τους- που  πήγαν στράφι. Σε κάποια στροφή τους έφαγε ο διπλανός που είχε το πολυπόθητο Γ2 στην τρίτη ξένη γλώσσα.
Επειδή τους καταλαβαίνουμε τους νέους, μας καταλαβαίνουμε πως έχουμε ξεπέσει, πως έχουν απαξιωθεί μέσα μας σύμβολα και τα περιεχόμενα συμβόλων, πιστεύω ότι καλό θα ήταν να κάνουμε μια προσπάθεια να κρατηθούμε από τα βασικά, να ξεχωρίσουμε σύμβολα και συμβολάκια.
Ο έρπων καταναλωτισμός προϊόντων και ιδεών δημιουργεί συνεχώς σύμβολα, χρειάζεται συνεχώς νέα σύμβολα, έτσι που σου έρχεται να διακηρύξεις σε μια πραγματικά δύσκολη ώρα απολογισμού : "Ανήκω στη Φράξια Μηδενιστών!"

Θα ήταν λοιπόν πραγματικά εύκολο να δεχτώ το κάψιμο ενός "εθνικού συμβόλου" αν από την αρχή αναφερόταν σε κάτι παροδικό, κάτι το στημένο, ή ακόμα περισσότερο κάτι  το μισητό, ή κάτι το ολοσχερώς γελοίο, όπως, ας πούμε,το "πουλί" της Χούντας.
Είναι όμως άδικο για μια σημαία που λέει "Ελευθερία ή Θάνατος" και παραπέμεπει εν τη γεννέση της σε ολοκαυτώματα σαν των Ψαρών  και της Κάσου, επειδή το πράγμα μπορεί να χάλασε στη συνέχεια, να δεχόμαστε σαν δημοκράτες, αριστεροί, ακόμα και "αντιεξουστές" ότι ένας θεμιτός τρόπος πολιτικής παρέμβασης είναι και το κάψιμό της.
Διότι στη Σημαία αυτή, δεν συμβολίζεται απλά η γέννεση και η συνέχεια ενός Κράτους, που σχεδόν 200 χρόνια τώρα- εκτός από ελάχιστες στιγμές- κουτσοκαταφέρνουν να το διοικούν "οι εκατό οικογένειες που κυβερνούν την Ελλάδα" (Μάγκας ο κύριος, κατάφερε να τις κάνει 101 με τη δική του μαζί...). Δεν συμβολίζεται το δημιούργημα των "εθνικών δανειστών" από την εποχή του Μαυροκορδάτου...
Συμβολίζεται η οικουμενική αναζήτηση της Ελευθερίας με κάθε τίμημα, η ανάγκη του να είσαι άνθρωπος και να μη συμβιβάζεσαι με ημίμετρα, έτσι το ένιωθαν και οι φοιτητές του Πολυτεχνίου που της έδωσαν το αίμα τους..

Φοβάμαι όμως ότι αρκετοί νέοι είναι γεμάτοι ακατέργαστο θυμό και μίσος, τότε όμως είναι το ίδιο επικίνδυνοι σαν τους Ναζιστές, πάντως όχι Επαναστάτες.
Είναι εύκολο σε μια τούμπα της Ιστορίας, αν καταλήξουν να τρώνε από τα σκουπίδια και κάποιος τους πει ότι το πιάτο σας είναι στο σπίτι του γείτονα, να γίνουν "Μελανοχίτωνες"...
Βέβαια δεν φταίνε αυτοί, φταίμε όλοι εμείς ως κοινωνία που γεμίσαμε τον κόσμο με πρόσκαιρα σύμβολα επιτυχίας και χωρίς ένα γερό σκούντημα δε θα συνέρθουμε..

Και για να μη θεωρηθώ παρελθοντόπληκτος, να προσθέσω ότι η επανεπεξεργασία των συμβόλων δεν είναι αθέμιτη. Πάνω σε ένα στοιβαρό περιεχόμενο μπορείς να προσθέσεις και άλλα πράγματα. Το να προσθέσει κανείς στη σημαία το κόκκινο αστέρι, ή το μαύρο αστέρι είναι κάτι άλλο. Ακόμα και να βγει με νέο σύμβολο, είναι θεμιτό, αν και σύμβολα που αντέχουν στο χρόνο να εκφράζουν τις ίδιες βαθιές αξίες, χρειάζεται μεγάλη περίσκεψη για να τα αντικαστήσεις...
 

Αυτά τα λίγα ίσως ασύνδετα και παρορμητικά.. για τη σημαία, το ΟΧΙ, την πατρίδα και τα σύμβολα

17 σχόλια:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Δε θα διαφωνήσω καθόλου. Όταν όμως κάποιοι ενήλικες (γιατί για τα stage δεν είναι μόνο άμυαλα και αγαθά παιδάκια) μόνοι τους δηλώνουν αιχμάλωτοι και υποτάσσονται ως όμηροι, τότε ίσως δεν έχουν και λόγω να διαμαρτύρονται για την υποταγή τους.

Ότι όμως είμαι κατά της παρέλασης, είμαι. Ότι τα σύμβολα εκφράζουν γενικευμένες ιστορικές και κοινωνικές αξίες, είναι επίσης αλήθεια. Σταδιακά όλα τα σύμβολα αλλάζουν, τλεικά.

Ανώνυμος είπε...

και εγώ είμαι κατά των παρελάσεων και δη των μαθητικών. Όχι όμως κατά των εορτασμών γενικώς. Νομίζω ότι υπάρχει τρόπος να εορτάζουμε δημιουργικά τις επαναστάσεις μας και τις αντιστάσεις μας με εκθέσεις έργων, διαλέξεις, προβολές κλπ με άξονα την τοπική ιστορία. Τουλάχιστον στα σχολεία...
Πρόσφατα με πρωτοβουλία κάποιου συλλόγου γονέων στο τόπο μου γνωρίσανε κάποια παιδιά δημοτικού τους τελευταίους μαχητές της Αλβανίας και της Αντίστασης και κουβέντιασαν μαζί τους.. Χίλιες παρελάσεις δεν φτάνουν για έναν τέτοιο εορτασμό.
Ε, ας γίνεται και μία παρέλαση καθαρά στρατιωτική Αθήνα ή Θεσσαλονίκη. Όχι σε κάθε Δήμο.
Όπως βλέπεις δεν διαφωνώ ότι τα σύμβολα αλλάζουν. Απλά λέω με περίσκεψη και βαθύ σεβασμό στα προϋπάχροντα, για να φτιάξει κανείς κάτι που να αντέχει στο χρόνο...
Τέλος για τα Σταζ, αν και δεν είναι του καιρού (θα γράψω κάτι πιστεύω εν καιρώ..) Οι μεγάλοι ήρωες ήταν συνήθως πρώην υποταγμένοι...

Ανώνυμος είπε...

Η ζωή μας θα ήταν αφόρητα πληκτική, δηλαδή διόλου ποιητική χωρίς τη συμπύκνωση που προσφέρουν οι συμβολικές εικόνες.

Νομίζω ότι θα ακουστείς διδακτικός σε ορισμένους, αλλά εγώ σε βρίσκω πολύ ουσιαστικό.

Είναι λυπηρό αλλά και γελοίο να βλέπεις να ακυρώνονται σύμβολα από άγνοια, παρορμητισμό ή τέλος πάντων από ψυχολογικά αίτια. Και να κατασκευάζονται, την ίδια στιγμή, άλλα σύμβολα για τους ίδιους λόγους.

Σε κάθε περίπτωση τα σύμβολα, όπως είναι και η σημαία, υπηρετεί τη μνήμη. Και τη μετάδοση της μνήμης. Εάν κάποιος έχει τραυματικές μνήμες, δηλαδή εμπειρίες, δεν του φταίνε σε τίποτα οι άλλοι να βλέπουν να καταστρέφονται (βλ. κάψιμο της σημαίας) όσα συνιστούν στοιχεία της ταυτότητας των συμπολιτών του.

Βλέποντας από μία άλλη πλευρά τα πράγματα: τί θα έλεγαν όσοι υπερασπίζονται την ελευθερία της πυράς των εθνικών μας συμβόλων, αυτά που λες ότι παραπέμπουν στην πατρίδα, εάν καιγόταν από αφηνιασμένους χριστιανούς ιερά κείμενα μουσουλμάνων; τί θα συνιστούσε αυτή η πράξη;

ΥΓ Πάω να βγάλω τη σημαία που κρυμμένη στο αποθηκάκι μου στη βεράντα.

Αρκάς είπε...

Καλησπέρα, μου άρεσε η τοποθετησή σου, με βρίσκει σύμφωνο. Τώρα όσο αφορά τις παρελάσεις παλιά ήμουν υπέρ ίσως γιατί για μένα ήταν φόρος τιμής προς όλους αυτούς που θυσιαστηκαν. Τι να το κάνεις όμως όταν γίνεται ρουτίνα; Κάποτε τον πρώτο καιρό πήγαινα στην επέτειο του Πολυτεχνείου,σταμάτησα όταν είδα λαϊκή πανήγυρη, σουβλάκια, αναψυκτικά, κονκάρδες, επεισόδια φωτιές απο τους γνωστούς άγνωστους προβοκατόρικες ενέργειες. Έτσι τιμούμε τους εκάστοτε πεσόντες;

gskapetis είπε...

Συμφωνώ εν γένει μαζί σου Τσουκνίδα μου. Είσαι πάντα αιχμηρός, αλλά ουσιαστικός. ΄Ισως-λέω ίσως-να χρειάζονται επαναπροσδιορισμό και αναθεώρηση πολλά πράγματα. Το ότι τα συζητάμε, το ότι ανταλάσσουμε απόψεις, το ότι αισθανόμαστε την ανάγκη να ασχοληθούμε με κάτι τέτοια, επτειακά ή άλλα, δεν παρελθοντολογούμε, δείχνουμε απλά τον πατριωτισμό μας(με ή χωρίς εισαγωγικά).

Ανώνυμος είπε...

OTAN BAZΩ ΤΗΝ ΣΗΜΑΙΑ ΣΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ
ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΣΑΝ ΠΑΙΔΙ
ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΜΑΙ 56 ΧΡΟΝΩΝ
ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΘΩΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ

ΕΙΝΑΙ ΓΙΟΡΤΗ

ΑΣ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΑΣ.

ΑΡΚΕΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ 364 ΜΕΡΕΣ ΑΓΩΝΑΣ-ΑΓΧΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΜΑΣ.
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΣΤΗΝ ΖΩΗ.
ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΓΓΟΝΑΚΙΑ.
ΑΣ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ

γρηγόρης στ. είπε...

Το θέμα δεν είναι αν είμαστε υπέρ ή κατά των παρελάσεων, υπέρ η κατά της σημαίας, αλλά ποιοι, πως και γιατί εκμεταλλεύονται αυτά τα σύμβολα και εκδηλώσεις, και κυρίως πως νοηματοδοτούνε τελικά.

Θανασης Ξ. είπε...

Προσωπικά καθόλου δεν με πειράζει αυτός που καίει τη σημαία. Το οτι διαλέγει τη ΣΗΜΑΙΑ για να κάψει, δείχνει πως όταν χρειαστεί, ΑΥΤΟΣ Ο ΙΔΙΟΣ θα γίνει ο ήρωας που θα την ματώσει. Ο θυμός, η οργή όταν σηματοδοτούνται, όταν έχουν κάποιο -όποιο- νόημα, δεν είναι άχρηστος θυμός..
Επίσης είμαι ΥΠΕΡ των παρελάσεων και μάλιστα των ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ! Τα media (να τα χαιρόμαστε) μας δείχνουν μονάχα τα μπούτια των μαθητριών, και το πού στηρίζεται το κοντάρι. Λίγες σειρές πιό πίσω, όμως είναι και ο κοντούλης με τα γιαλιά και τις φακίδες, και ο χοντρούλης που λαχανιάζει, και το ασχημόπαπο με τα κοτσιδάκια, που την προηγούμενη μέρα στο σχολειό τους ακούσανε την ιστορία απ' τον δάσκαλό τους, είδανε εικόνες απ' το '40, χαζέψανε τις γνωστές γελοιογραφίες με τον τσολιά και τον Μουσολίνι -αυτά τα τετριμμένα δηλαδή-, και ΟΛΑ αυτά τα παιδιά, -και η σημαιοφόρος με το καυτό μίνι- πέρα απ' την γιορτή, την αργεία, και τον καφέ μετά στην καφετέρια, ΥΠΟΠΤΕΥΟΝΤΑΙ ΛΙΓΑΚΙ γιατί γίνεται όλο αυτό.
Αν καταργήσουμε τη γιορτή, θα χάσουμε μου φαίνεται κι αυτόν που καίει τη ΣΗΜΑΙΑ..

akrat είπε...

καλημέρα σας
για κοίτα πόσο επίκαιρος είμαι...
δημοσίευσα κάτι για τους επαναστάτες φιλέλληνες...
αλλά είπαμαι...
η αριστερά
οι πάσης φύσεως αναρχικοί...
έχουν ακταληφθεί από μια πνευματική οστεοπόρωση...
που να διαβάσουμαι τώρα αδελφέεεεεεεεεεεεεεεε
ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΜΠΑΚΟΥΝΗΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΜΑΡΞ αν και μεταξύ μας προς τον ΚΑΟΥΤΣΚΥ πάνε αλλά λόγω τεμπελιάς ΠΟΥ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΑΙ ΚΑΟΥΤΣΚΥ.....
και μετά αναμασάνε και τις μπούρδες της ψωροκώσταινας... των βρομωαμερικάνων....

ΤΕΜΠΕΛΙΑ ΩΧΑΔΕΛΦΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΜΕ ΤΣΙΠΟΥΡΑ ΚΑΙ ΓΚΟΜΕΝΙΣΜΟ...
τόσο που η αριστερά έχει γίνει ΣΥΝΩΝΥΜΟ ΤΗΣ ΤΑΒΕΡΝΑΣ...
που να ΄μαθαίνουμαι πλέον ότι αν ένας κουμμουνιστής πριν το 40 πήγαιναι ταβέρνα μπορεί να διαγράφονταν.....

που... στα κρασοπουλιά και στα σεντόνια πουλούν αριστεροσύνη...

phlou...flis είπε...

Εχει δίκιο ο δείμος του πολίτη. Προσκυνάμε, προκειμένου να επιδιώξουμε κάτι προσωπικό (stage και δε ξέρω τι άλλο) και επαναστατούμε, σε κάτι με τίτλο "εθνικό" ή "πατριωτικό". Φοβάμαι πως με ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΥΘΥΝΗ, οι νέοι μας είναι πολύ, μα πάρα πολύ μπερδεμένοι, ακόμα και όταν επαναστατούν, ή αν θέλετε, "επαναστατούν"

Unknown είπε...

-- Καλησπέρα.
Κάποτε βρέθηκα σημαιοφόρος.[ καμαρι]
,Κάποτε άρχισα ν΄'αμφιβάλλω,
Κάποτε σε μέρες γύψινες για τον τόπο, βρέθηκα στο εξωτερικό και κει απόγευμα τυχαία περνούσα από το Ελληνικό Προξενείο.
Ήταν η ώρα υποστολής της σημαίας.
Ακούστηκε ο γνωστός ήχος,το συναίσθημα πρωτόγνωρο!!!!Δεν το περίμενα ημουν τόσο θυμωμένη,κι ομως!!!
-Όταν όμως θωρείς αυτό το σύμβολο να το καπηλεύονται, τότε θέλεις να το κάψεις να το εξαφανίσεις,να το κρατήσεις βαθιά μεσα σου, καθώς νοιώθεις πως επιτρέπεις ''Να χλευάζουν τα Αγια σου οι σκύλοι'',για να παραφρασω.
-Δεν μπορείς να βλέπεις το λάβαρο του Κανάρη και να μη σκεφθείς πως ο Ματρόζος είχε καταντήσει ζητιάνος.
Δεν γίνεται να μιλάς για την Εθνοσυνέλευση που πρωτοκαθιέρωσε την Ελληνική σημαία και συγχρόνως να μη σκέφτεσαι την δολοφονία του Καποδίστρια.
Παρελάσεις.
Ερχεται η ωρα που μαθαίνεις απο την Ιστορία πως ολοι ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΟΥΝ χαιρετούν τον Καίσαρα.
Και τότε οταν βλέπεις νεα παιδια,μικρα παιδιά να περπατουν με στρατιωτικό βήμα ,σκεπτεσαι πως ο Καισαρας βρίσκεται ακόμη στη ΝΕΑ ΡΩΜΗ---ΟΠΟΙΑ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ-
ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΛΛΟΘΑΝΑΤΟΙ ΑΚΡΙΤΑ ΤΟΝ ΧΑΙΡΕΤΟΥΝ.
-Κάποτε κατεθεσα ΣΤΕΦΑΝΙ και θα καταθεσω και σήμερα ενα λουλούδι αν γίνεται,χωρις φανφαρες ομως και ΧΥΔΑΙΟΥΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ
Συμφωνώ απολυτα με τον τρόπο της επετειακής μνήμης που επιλεχθηκε για να τιμηθουν αυτοί που αξιζουν.
-Συμφωνώ απόλυτα πως καποτε πρεπει να διδαχθεί η πραγματική Ιστορία του 20ου αιώνα αυτού του τόπου.
Σήμερα και στις 28 θα βρεθουν στην Θεσσαλονίκη ολοι οι ΑΘΛΙΟΙ της ΕΞΟΥΣΙΑΣ θα ειναι στημενοι και θα χαιρετουν την ΣΗΜΑΙΑ, αλλοθι στις επιδειώξεις τους για το ποιός θα ειναι ο Επομενος Αρχηγός για τους μεν ,αλλοθι για τις Φασιστικές αντιλήψεις του αλλου.
Αν τολμήσουν να πάρουν την ΣΗΜΑΙΑ και να παρελάσουν οι Ανεργοι της Ναουσας ,οι Χήρες και τα Ορφανά της ΛΑΡΚΟκαι της ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΉΣ θα εχουν διαπραξει εγκλημα καθοσιώσεως ...................θα προσβάλλουν τους ΝΕΚΡΟΥΣ σύμφωνα με την Αθλια Νομενκλατουρα των κλεφτων και ΔΟΣΙΛΟΓΩΝ του σήμερα.

taspa

Ανώνυμος είπε...

σας διάβασα όλους, προσφέρατε και από μια πλευρά.
Ένα πάλι θα πω, δεν με ενδιεφέρουν κουφάρια και ανόητες τελετές, ούτε ρουτίνες και τύποι.
Όπως είναι ανόητο να θες να κρατήσεις στους τύπους σου το μέλλον, άλλο τόσο ανόητο να λες "πράγματα του αστικού κράτους" και χωρίς συναίσθηση και χωρίς νόημα να κλείνεις την ιστορία με ένα τσιτάτο...

Meropi είπε...

Κομμούνι μου,
τη σημαία την καίνε, όπως σωστά επισημαίνεις, είτε αυτοί που είχαν μεγάλες προσδοκίες και διαψεύστηκαν μέσα στον κυνισμό της καθημερινότητας, είτε (και κυρίως νομίζω) αυτοί που από τη γέννηση τους δεν είχαν καμιά ελπίδα, ούτε και προσδοκία. Δεν συμφωνώ με το κάψιμο, αλλά ούτε και τους ρίχνω το ανάθεμα. Με την πράξη τους αυτή θέλουν να προκαλέσουν την προσοχή μας. Και αυτός που θέλει να προκαλέσει, είναι δυστυχισμένος. Και μας στέλλει SOS.

Ανώνυμος είπε...

και εγω ερχομαι και καιω το αυτοκινητο σου
γιατι θελω να στειλω μηνυμα οτι δεν εχω να τη βγαλω.

ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΥΤΗ

Ερσυλία Μόσχου είπε...

Μπερδεμένα δεν είναι μόνο τα σημερινά νέα παιδιά.Μπερδεμένη είμαι και γω που έχω στις πλάτες μου πέντε δεκαετίες,και δεν έχω καταλάβει τι συμβαίνει.Με πήρε τηλέφωνο πριν χρόνια ο πατέρας μου για να μου πει με πολύ άγχος πως αυτοί που έκαναν πορεία διαμαρτυρίας μέχρι την Αμερικάνικη πρεσβεία έκαψαν και τη σημαία.Καθησύχασα τον πατέρα μου λέγοντάς του πως η σημαία θα ήταν βρώμικη από την πολυκαιρία,μπορεί να ήταν ξεβαμμένη ή μπορεί να ήταν σκισμένη.Μου συνέβη να συναντήσω σημαίες σε άσχημο χάλι και ντράπηκα.Είναι προτιμότερο να μην αναβιβάζουν καμιά σημαία παρά μια σημαία σε τέτοιο κακό χάλι.Είναι οι φανατικοί και παράφρονες που νομίζουν πως βλάπτουν έτσι την εκάστοτε παρούσα κυβέρνηση προς την οποίαν είναι αντίθετοι.Ματαιοπονούν και το μόνο που βλάπτουν είναι ο ίδιος ο εαυτός τους και το σπίτι τους.
Είμαι και εγω πολύ μπερδεμένη.
Έτρωγα ξύλο στο σχολείο άδικα.
Ήταν η Μάνα μου δασκάλα,
έφευγε για μια δουλειά κι άφινε να μας επιβλέπει μια μεγαλύτερη μαθήτρια.Καθόμουν φρόνιμα στο πρώτο θρανίο με τα δάκτυλα μπλεγμένα και πολύ σιωπηλή,πάντοτε η απουσία της μάνας μου πολύ με ανησυχούσε. Περίμενα με πολύ αγωνία και αμίλητη.Η επιμελήτρια με έγραψε με τα παιδιά που έκαναν αταξίες. Ηρθε πολύ προκλητικά να μου το πει.Στην αντίδρασή μου απάντησε πως θα σβήσει το όνομά μου.Και όμως δεν το έσβησε και έφαγα το περισσότερο ξύλο,χωρίς να προλάβω να διαμαρτυρηθώ στη μάνα μου,γιατί δεν περίμενα πως η επιμελήτρια δεν θα κρατούσε την υπόσχεσή της.Πως να το εξηγήσω αυτό. Πως να εξηγήσω και το άλλο.
Να λες μάθημα για δέκα οκτώ και να σου βάζει στο μπλοκάκι οκτώ.Ηταν κουκουές(ΚΚΕ).Εδώ να δείτε κουρέλιασμα ψυχής,της σημαίας είναι το ολιγότερο.Αυτά όλα δεν με επηρέασαν καθόλο στη μετέπειτα ζωή μου.Και τη σημαία μου αναβιβάζω στις εθνικές εορτές και χαίρομαι σαν μικρό παιδί όταν παρακολουθω την παρέλαση και θαυμάζω τη νεολαία της χώρας μας και τους στρατιώτες μας και τον σύγχρονο εξοπλισμό μας και νοιώθω πολύ υπερήφανη που γεννήθηκα Ελληνίδα.

Ερσυλία Μόσχου είπε...

Μπερδεμένα δεν είναι μόνο τα σημερινά νέα παιδιά.Μπερδεμένη είμαι και γω που έχω στις πλάτες μου πέντε δεκαετίες,και δεν έχω καταλάβει τι συμβαίνει.Με πήρε τηλέφωνο πριν χρόνια ο πατέρας μου για να μου πει με πολύ άγχος πως αυτοί που έκαναν πορεία διαμαρτυρίας μέχρι την Αμερικάνικη πρεσβεία έκαψαν και τη σημαία.Καθησύχασα τον πατέρα μου λέγοντάς του πως η σημαία θα ήταν βρώμικη από την πολυκαιρία,μπορεί να ήταν ξεβαμμένη ή μπορεί να ήταν σκισμένη.Μου συνέβη να συναντήσω σημαίες σε άσχημο χάλι και ντράπηκα.Είναι προτιμότερο να μην αναβιβάζουν καμιά σημαία παρά μια σημαία σε τέτοιο κακό χάλι.Είναι οι φανατικοί και παράφρονες που νομίζουν πως βλάπτουν έτσι την εκάστοτε παρούσα κυβέρνηση προς την οποίαν είναι αντίθετοι.Ματαιοπονούν και το μόνο που βλάπτουν είναι ο ίδιος ο εαυτός τους και το σπίτι τους.
Είμαι και εγω πολύ μπερδεμένη.
Έτρωγα ξύλο στο σχολείο άδικα.
Ήταν η Μάνα μου δασκάλα,
έφευγε για μια δουλειά κι άφινε να μας επιβλέπει μια μεγαλύτερη μαθήτρια.Καθόμουν φρόνιμα στο πρώτο θρανίο με τα δάκτυλα μπλεγμένα και πολύ σιωπηλή,πάντοτε η απουσία της μάνας μου πολύ με ανησυχούσε. Περίμενα με πολύ αγωνία και αμίλητη.Η επιμελήτρια με έγραψε με τα παιδιά που έκαναν αταξίες. Ηρθε πολύ προκλητικά να μου το πει.Στην αντίδρασή μου απάντησε πως θα σβήσει το όνομά μου.Και όμως δεν το έσβησε και έφαγα το περισσότερο ξύλο,χωρίς να προλάβω να διαμαρτυρηθώ στη μάνα μου,γιατί δεν περίμενα πως η επιμελήτρια δεν θα κρατούσε την υπόσχεσή της.Πως να το εξηγήσω αυτό. Πως να εξηγήσω και το άλλο.
Να λες μάθημα για δέκα οκτώ και να σου βάζει στο μπλοκάκι οκτώ.Ηταν κουκουές(ΚΚΕ).Εδώ να δείτε κουρέλιασμα ψυχής,της σημαίας είναι το ολιγότερο.Αυτά όλα δεν με επηρέασαν καθόλο στη μετέπειτα ζωή μου.Και τη σημαία μου αναβιβάζω στις εθνικές εορτές και χαίρομαι σαν μικρό παιδί όταν παρακολουθω την παρέλαση και θαυμάζω τη νεολαία της χώρας μας και τους στρατιώτες μας και τον σύγχρονο εξοπλισμό μας και νοιώθω πολύ υπερήφανη που γεννήθηκα Ελληνίδα.

Ανώνυμος είπε...

Μερόπη, ανώνυμε και Ερσυλία (καλωσήρθες). Πραγματικά ότι έγραψα για την ελληνική σημαία, δεν το έγραψα κατεχόμενος από αισθήματα δήθεν "πατριωτική υπερηφάνιας", αλλά επειδή πιστεύω ότι αποτυπώνεται στην ιστορική μνήμη αυτού του τόπου, είναι τοπικά οικουμενικό, γιαυτό όποιος "μετέχει" με τον έναν ή τον άλλο τρόπο αυτής της μνήμης, άρα και οι ελεύθεροι νέοι συμπατριώτες μας (αλβανικής ή αλλης καταγωγής) καλύποτονται από αυτό το σύμβολο. Και σίγουρα όποιους αντιδρούν-έστω και χοντροκομμένα- στους καθεστωτικούς ψευτοπατριωτισμούς του ουσιαστικού ξεπουλήματος κάθε ιερού και οσίου στο κεφάλαιο με γαλανόλευκη παραλαγή, πρέπει να τους καταλαβαίνουμε..

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου