Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Τρίτη, Οκτωβρίου 03, 2006

Η απεργία των Δασκάλων

Παρακολουθώ την απεργία των Δασκάλων καθημερινά και μπορώ να πω ότι συμπαθώ τον αγώνα τους.
Και μόνο ο "ψηλομύτικος" τρόπος που τους αντιμετωπίζει η τρέχουσα ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, θα δικαιολογούσε στην συνείδηση μου την συνέχιση του αγώνα τους.
Σαν συμπαθών, θα μου επιτρέψουν όμως να επισημάνω κάποια πράγματα.
Πολύς κόσμος, όπως θα διαπιστώνετε και οι "κυβερνοναύτες", είναι εναντίον τους και αυτό οφείλεται σε ένα επικοινωνιακό τους λάθος.
Ότι πληρώνονται πολύ χαμηλά είναι αλήθεια.
Και σίγουρα σαν Πολιτεία, αν θες να έχεις ένα δάσκαλο πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης με κίνητρο να είναι μέσα στον χώρο της εκπαίδευσης και να εξελίσσεται επαγγελματικά, δεν πρέπει να έχεις αυτούς τους αρχικούς αλλά και κυρίως αυτούς τους καταληκτικούς μισθούς που υπάρχουν σήμερα.
Όμως το να βγαίνουν με προμετωπίδα "δεν παίρνουμε όσα οι Ευρωπαίοι συνάδελφοί μας", πολλούς θυμώνει. Γιατί και ο Έλληνας εργάτης δεν παίρνει όσα ο Γερμανός συνάδελφός του, αλλά και του Γερμανού του λένε να παίρνει από δω και πέρα τα μισά, αλλιώς οι δουλειές θα πάνε στην Τουρκία π.χ.
Εξάλλου θα λύσουν το πρόβλημά τους με τα περίπου 20 ευρώ το μήνα; Τόσα είναι τα επιπλέον που διεκδικούν.
Εγώ νομίζω πως ασυνείδητα βγάζουν τον πόνο τους στα λεφτά.
Σαν συμβολικό αντάλλαγμα.
Έχουν, πολλά θέματα να ενίστανται:
Καταρχήν για τις συνεχείς ανακατατάξεις που υφίστανται, αλλαγές επί των αλλαγών που γίνονται συνήθως χωρίς να ρωτηθούν.
Για την έλλειψη στήριξης από τον εργοδότη τους, από το κράτος δηλαδή.
Για την έλλειψη συνεχούς επαγγελματικής κατάρτισης, τόσο απαραίτητης στον τομέα τους.
Για την έλλειψη εξέλιξης, (αν δεν μπλεχτούν με κόμματα).
Κανονικά μετά δέκα- δεκαπέντε χρόνια στην τάξη οι εκπαιδευτικοί μετά από ειδικά μεταπτυχιακά, διδακτορικά κλπ, θα έπρεπε να διαλέγουν ανάμεσα σε 2 δρόμους ή την διεύθυνση σχολικών μονάδων, ή να γίνονται σύμβουλοι των συναδέλφων τους.
Εξυπακούεται ότι η μόνη αξιολόγηση (με σχετικό βαθμό σημασίας) που πρέπει να έχουν είναι από τους δέκτες των υπηρεσιών τους γονείς και μαθητές. Όπως επίσης καλή αξιολόγηση είναι σε ποιες μη υποχρεωτικές δραστηριότητες του σχολείου έχουν εμπλακεί. Αν θέλουμε να λέμε ότι ασκούν λειτούργημα.
Επίσης έχουν λόγους να ξεσηκώνονται για το ψυχικά ανθυγιεινό περιβάλλον μέσα στο οποίο εργάζονται και κανείς δεν ενδιαφέρεται να βελτιωθεί.
Σε αυτό τον αγώνα τους θα έπρεπε να έχουν προ-συνεννοηθεί με τους γονείς και τους μαθητές.
Αυτοί αν έχουν λόγους. Είναι δυνατόν για πράγματα που διδάσκονται σύμφωνα με τον νόμο στα σχολεία, να σπαταλούν (σύμφωνα με στατιστικές) τουλάχιστον το 1/3 του οικογενειακού εισοδήματος.
Φανταστείτε, αν έμεναν κλειστές για τρεις εβδομάδες όλες οι εκπαιδευτικές μονάδες, από τα νηπιαγωγεία μέχρι τα πανεπιστήμια, επειδή δεν πήγαιναν οι μαθητές, θα είχε «πέσει» όχι μόνο η υπουργός, αλλά ίσως και η κυβέρνηση.

20 σχόλια:

it is είπε...

Επίσης έχουν λόγους να ξεσηκώνονται για το ψυχικά ανθυγιεινό περιβάλλον μέσα στο οποίο εργάζονται και κανείς δεν ενδιαφέρεται να βελτιωθεί.

Τι εννοείς με αυτό? Γιατί είναι ψυχικά ανθυγιεινό το περιβάλλον και πως νομίζεις πως θα μπορούσε να αλλάξει αυτό?
Επίσης απ'ότι ξέρω οι δάσκαλοι απεχθάνονται την αξιολόγησή τους και κατά την άποψη μου αυτή δε μπορεί εύκολα να γίνει από τους άμεσα εμπλεκόμενους (μαθητές, γονείς) καθ'ότι αυτοί είναι πολύ δύσκολο να είναι αμερόληπτοι και αντικειμενικοί.
Χρειάζεται ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό που να έχει δουλέψει και ως εκπαιδευτικός για κάποια χρόνια για να ξέρει τα πράγματα και από μέσα...

Ανώνυμος είπε...

Για το πρώτο χρειάζονται πολλά λόγια. Θα κάνω κάποτε ένα κείμενο ειδικό γι αυτό.
θα πω ότι κατά την γνώμη μου σήμερα το δημόσιο σχολείο από πολλές απόψεις (οργάνωσης, νοοτροπίας, κοινωνικών αξιών, επιδιωκόμενης και φαντασιακής αποτελεσματικότητας, σύνδεσης τους με τους ρυθμούς της πολιτισμικής εξέλιξης) είναι ένας θεσμός σε κρίση.
Ένας θεσμός σε κρίση είναι ένας πολύ ανθυγιεινός χώρος ψυχολογικά, όπως είναι περίπου και ο χώρος της οικογένειας (ωχού τι τσουκνιδιά ήταν αυτή..)

Για την αξιολόγηση τώρα:
Επειδή ζώ μέσα σε οικογένεια εκπαιδευτικών και καθέτως και οριζοντίως αυτό που φοβούνται σε σχέση με την αξιολόγηση είναι να μην τους αξιολογήσουν πρώην συναδελφοί τους, οι οποίοι θα είναι απέναντί τους για διάφορους λόγους από πολιτικούς μέχρι αισθητικούς.
Από την άλλη, επειδή στην δουλειά μου χρησιμοποιούμε την αξιολόγηση από τους "πελάτες" και καμιά φορά έχουμε πελάτες νέους σε μεταεφηβική φάση, θεωρώ ότι είναι πολύ καλοί αξιολογητές.
Βέβαια εξαρτάται τι εννοεί κανείς αξιολόγηση, ταξινόμηση ικανοτήτων του προσωπικού με βάση την κλίμακα του δέκα ή ένα εργαλείο που σε βοηθά να γίνεις ακόμα καλύτερος στην δουλειά σου.
Εξυπακούεται, όπως σημειώνω, ότι η αξιολόγηση από τον πελάτη θα είναι σχετική. Επίσης, εδώ μπορεί να μπουν κάποιες δικλείδες π.χ. να μην αξιολογούν οι μαθητές (και οι γονείς τους) που έχεις τώρα στην τάξη, αλλά οι μαθητές που είχες πριν δυο χρόνια.
Τέλος για μένα αξιολόγηση (για το πόσο μόνο) της δουλειάς του εκπαιεδυτικού είναι σε πόσες μη υποχρεωτικές δραστηριότητες του σχολείου συμμετέχει. Από δω βλέπεις την σχέση που έχει με το σχολείο γενικότερα και πόσο δωσμένος είναι στην δουλειά του.

it is είπε...

Κοίτα, όσον αφορά στην αξιολόγηση από πρώην συναδέλφους, μπορείς να αποφύγεις τις καταστάσεις που λες φέρνοντάς τους από άλλες πόλεις οπότε δε θα έχουν εμπάθειες λογικά πάντα. Στο θέμα αξιολόγησης από τους μαθητές υπάρχει η επιλογή να φτιαχτούν ειδικά ερωτηματολόγια που να ζητούν απάντηση (ανώνυμη) από τους μαθητές, και να έχει μια διάταξη όπως έχουν τα ερωτηματολόγια των γκάλοπ, δηλαδή στην ερώτηση να κάνεις τικ σε ένα κουτάκι (5 κουτάκια για κάθε ερώτηση διαβαθμισμένα από το "συμφωνώ απόλυτα" εως "διαφωνώ απόλυτα") για να απαντήσεις. Στο τέλος του ερωτηματολογίου αφήνεις χώρω για σημειώσεις-παρατηρήσεις...
Μετά αυτά τα στοιχεία που συλλέγεις μπορείς να τα αναλύσεις στατιστικά και να δώσεις έμφαση και προσοχή στις απαντήσεις που ξεφεύγουν από τον μέσο όρο.
Βασικά η πτυχιακή μου ήταν ακριβώς πάνω σε αυτό και έχω και έτοιμους αλγόρυθμους και βάσεις δεδομένων που μπορούν να δεχτούν τέτοια στοιχεία....
Είναι μια μέθοδος που στο εξωτερικό χρησιμοποιείται σίγουρα και ειδικά σε συστήματα μάθησης μέσω διαδυκτίου.
Τώρα για το δημοτικό και το γυμνάσιο δεν ξέρω πόσο εύκολα μπορεί να δουλέψει κάτι τέτοιο ή τουλάχιστον δεν ξέρω αν μπορεί να δουλέψει μόνο του και δε χρειάζεται και τη βοήθεια ενός έμπειρου και μη εμπαθή κριτή.
Αν ξεκινήσουμε πάντως με την εκπαίδευση και την παιδεία των ίδιων των δασκάλων αλλά και των ελγκτικών τους μηχανισμών και ακόμη καλύτερα αν οι ίδιοι οι δάσκαλοι καταλαάβουν την αναγκαιότητα και χρησιμότηατα της αυτοκάθαρσης του επαγγέλματός τους δε θα χρειάζεται καμία κριτική επιτροπή....θα δουλεύει μόνη της η μηχανή.
Τώρα για αυτό που λες περί συμμετοχή σε μη υποχρεωτικές δραστηριότητες συμφωνώ 100% και επαυξάνω φίλε μου.
Θα μου άρεσε πολύ να βρεθούμε για καμιά μπύρα παρεμπιπτόντως. Αν κατέβεις Αθήνα ποτέ στείλε κανά mail :)

Ανώνυμος είπε...

Ναι, είναι ευρύτερα γνωστά τέτοια εργαλεία (πχ. PHS)και βέβαια τα ερωτηματολόγια θα τα φτιάξουν ειδικοί και όχι ο "Πανάγος".
Θα χαιρόμουν κι εγώ να τα πούμε από κοντά. Θα στείλω μέιλ.

it is είπε...

Ψιτ, δεν ξέρω αν διαβάζεις το blog του Νίκου Δήμου. Δες το σημερινό άρθρο....μου ζαρώσαν τα μουστάκια όταν το είδα....Το παίζει και διανοούμενος ο τύπος αν είναι δυνατόν. Άμα τον είχα μπροστά μου θα τον έφτυνα....και μετά μπορεί και να τον πλάκωνα μου έχουν γυρίσει τα μάτια και κυρίως επειδή θα βγούν πολλοί να συμφωνήσουν και να του πουν μπράβο και άλλοι απλώς τον ακούν και υπακούν τυφλά. Δεν έχει καμία αίσθηση της ευθύνης του ως άτομο με προβολή και επιρροή ή έχει αίσθηση της επιρροής του και τη χρησιμοποιεί κατά κει που του λένε...

Ανώνυμος είπε...

Έχω πολλά να διαφωνώ με τον Δήμου, τελευταία όμως μου άρεσαν αυτά που έγραψε για τον Χριστόδουλο. θα μπω και θα το δω με την ησυχία μου, μόλις "πέσει" λίγο η δουλειά, ανέμενε..

it is είπε...

Οκ, κοίτα να δεις για να έχει μια κάποια αξιοπιστία γράφει και κάτι γενικώς παραδεκτό αλλά και ανώδυνο....αλλά κατά βάση είναι πολύ γλοιώδης τύπος.

Ανώνυμος είπε...

Τώρα το διάβασα, θα του απαντήσω στα σχόλια με το ίδιο με το δικό του ύφος.

it is είπε...

Εγώ όπως είδες δεν άντεξα έχω εκνευριστεί....θα κοιτάξω να χαλαρώσω γιατί ακριβώς αυτό ήθελε..να με εκνευρίσει (εμένα και όποιον άλλον αντιδρά όπως το έθεσε....)

Ανώνυμος είπε...

ψυχραιμία...
εγώ έχω γράψει κάτι.
από το δικό που pc δεν μπορώ να μπω στα σχόλια, από άλλα μόλις γράψω την γνωστή ταυτότητα, με την οποία συμμετέχω σε όλους με πετάει έξω.

Ανώνυμος είπε...

το κατάφερα του το έβαλα το σχόλιο.

ioannisk είπε...

Σημειώνω πως η ελληνική μου εκπαίδευση σταματάει στην 5η δημοτικού οπότε δεν έχω εμπειρία στο τι ακριβώς γίνεται στην Ελλάδα. Επίσης δεν έχω ασχοληθεί με την υπόθεση. Από την άλλη μπορώ να μιλήσω για τα οικονομικά τους αιτήματα και για ένα επεισόδιο που είδα χθες.

Χθες πέρασα έξω από ένα Δημοτικό σχολείο. Δεν πρόσεχα όταν ξαφνικά είδα να εξέχουν άπειρα αντικείμενα από τα κάγκελα του σχολείου. Κοιτάω και κάποιος είχε κρεμάσει σε όλο το μήκος του τοίχου θρανία και καρέκλες, δεν νομίζω να το έκαναν οι μαθητές του δημοτικού. Εξοργίστηκα, ακόμα και αν έχουν δίκαιο για την απεργία τους μόνο και μόνο για αυτό “άλλαξα” στρατόπεδο. Το μήνυμα που περνάνε είναι: δεν με νοιάζει η κοινωνία, αν σακατευτεί κάποιος εκεί πολύ πιθανόν, αλλά μόνο ΕΓΩ και φυσικά το μεταδίδουν και στους μαθητές τους. Θα περάσω και σήμερα να βγάλω φωτογραφίες.

Από ότι ξέρω ο βασικός μισθός ενός δασκάλου είναι 1000 ευρώ και απαιτούν να πάει στα 1400, πιθανόν να κάνω λάθος στο ποσό. Αν κάνουμε σύγκριση με τον ιδιωτικό τομέα νομίζω ότι με χλευάζουν. Πόσες ώρες την εβδομάδα δουλεύουν και πόσους μήνες τον χρόνο έχουν άδεια; Στον κλάδο μου (πληροφορική), που είναι από τους σχετικά καλούς, 1400 ευρώ βγάζεις αν είσαι πράγματι καλός και έχεις αρκετή προϋπηρεσία και φυσικά ο συνηθίζεται να δουλεύεις 50 ώρες την εβδομάδα, με αξιολογούν κάθε μέρα και η επιμόρφωση μου πρέπει να είναι συνεχείς και την κάνω μόνος μου δεν την επιδοτεί ο εργοδότης (συνήθως).

Από την άλλη όσους γνωστούς έχω που έδωσαν ΑΣΕΠ για δάσκαλος / καθηγητής το έκαναν για να αράξουν και μερικοί δηλώνουν ότι για την δουλειά που κάνουν πληρώνονται πολύ καλά.

Θα ήθελα να προσθέσω και κάτι άλλο στην σύγκριση με την δυτική Ευρώπη, οι δάσκαλοι / καθηγητές δουλεύουν πολύ περισσότερο, δεν κάνουν ιδιαίτερα, ούτε έχουν ένα 1 μήνα έξτρα άδειας χάρη στις απεργίες. Επειδή εκεί δεν ανταμείβονται ικανοποιητικά υπάρχει έλλειψη στους δάσκαλους / καθηγητές.

Ας δεχτώ πως πρέπει να πληρώνονται από 1400 ευρώ τον μήνα. Τότε θα πρέπει να αυξηθούν και οι μισθοί των καθηγητών και των οδοκαθαριστών και των στρατιωτικών και και και, οπότε μάλλον θα χρεοκοπήσει το κράτος.

Φυσικά και το κράτος (δηλαδή όλοι μας) πρέπει να τους παρέχει βέλτιστες συνθήκες εργασίας αλλά και αυτοί πρέπει να κάνουν το ίδιο και φοβάμαι πως δεν το κάνουν, το μόνο που νοιάζονται είναι για περισσότερα χρήματα και λιγότερη δουλειά. Μακάρι να κάνω λάθος.

Υ.Γ. το κείμενο το έγραψα πριν δω το post του ΝΔ

ioannisk είπε...

@it is
Τι σε πειράζει ο ΝΔ; Διαφωνείς πολιτικά μαζί του άρα τον κατακρίνεις, δεκτό, αλλά και τον βρίζεις. Στην τελική οι φιλελεύθεροι στην Ελλάδα ζήτημα αν αποτελούν το 3%. Κινδυνεύεις;

Εγώ τον ΝΔ τον εκτιμάω για τον απλούστατο λόγο ότι δεν γλείφει τα αυτάκια του μέσου κάτοικου αυτής της χώρας. Σπανίοτατο στην χώρα μας...

Ερώτηση στο post με τον χριστόδουλο που ήσουνα; Πρωτιμάς κάποιον που λέει πως η ΛΑΡΚΟ δεν πρέπει να είναι δημόσια (είναι ακόμα; έχει κλείσει;) από ένα ναζιστή; Η σιωπή σου αυτό δείχνει.

Εδώ που έχουμε φτάσει οι "διανοούμενος" υπάρχουν, σχεδόν, μόνο στους φιλελεύθερους. Εκτός αν θεωρείς την Κανέλη διανόηση...

"και τη χρησιμοποιεί κατά κει που του λένε..." Ποιοι και που; Συγνώμη δεν διαβάζω Παρόν και Χώρα για να ξέρω τις conspirancy theories. Εκτός αν πιστεύεις πως όποιος διαφωνεί μαζί σου λαδώνεται οπότε πάω πάσο.

Jason είπε...

Διαφωνώ καθέτως με την απεργία των δασκάλων.
Διαφωνώ με τις διεκδικήσεις τους, διαφωνώ με τον τρόπο που τις απαιτούν.

1)"Εξάλλου θα λύσουν το πρόβλημά τους με τα περίπου 20 ευρώ το μήνα; Τόσα είναι τα επιπλέον που διεκδικούν."

1400 ευρώ μισθό σε πρωτοδιοριζόμενο ζητούν, από περίπου 1000 ευρώ που είναι τώρα. Αυτό μας κάνει 400 ευρώ διαφορά, 40%.

2) "Για την έλλειψη συνεχούς επαγγελματικής κατάρτισης, τόσο απαραίτητης στον τομέα τους."

Δυνατότητα για συνεχή επαγγελματική κατάρτιση προσφέρεται. Δεν την αξιοποιούν όμως. Δε νομίζω ότι έχουν όρεξη να κάτσουν να μάθει περισσότερα απ' όσα μαθαίνει κανείς στο Πανεπιστήμιο. Και κάθε φορά που καλούνται να περάσουν από κάποια ελάχιστα σεμινάρια, καυγά κάνουν.

3) "Επίσης έχουν λόγους να ξεσηκώνονται για το ψυχικά ανθυγιεινό περιβάλλον μέσα στο οποίο εργάζονται και κανείς δεν ενδιαφέρεται να βελτιωθεί."

Ε δεν είναι και βαρέα και ανθιυγεινά. Άλλοι άνθρωποι σκοτώνονται καθημερινά στη δουλειά(κυριολεκτικά σκοτώνται καμιά φορά) και κανείς δεν απαιτεί τέτοια λεφτά.

4) Συμφωνώ με τον it is, ότι οι εκπαιδευτικοί ακούνε αξιολόγηση και βγάζουν σπυράκια. Αυτές δεν είναι προοδευτικές απόψεις.

5) Τελικώς διαφωνώ μαζί σου, αγαπητέ φίλε, ως προς το "Εγώ νομίζω πως ασυνείδητα βγάζουν τον πόνο τους στα λεφτά.
Σαν συμβολικό αντάλλαγμα.". Εγώ νομίζω πως σκοπός είναι μόνο τα λεφτά. Ζητάμε τόσα για να πάρουμε τα μισά πες.

Όπως και να ΄χει, μια τέτοια απεργία είναι σίγουρα καταχρηστική και προκλητική. Κλείνουμε τα σχολία επ' αόριστον μέχρι να μας δώσουν τα λύτρα που ζητάμε. Απαράδεκτα πράγματα.

Τέλος, να τονίσω ότι σίγουρα υπάρχουν σπουδαίοι δάσκαλοι που πραγματικά ενδιαφέρονται για το λειτούργημα τους και το εξασκούν σπουδαία.
Εγώ λυπάμαι, λοιπόν, που δεν έχω γνωρίσει αυτούς τους ανθρώπους. Και λυπάμαι επειδή βλέπω τους συναδέλφους μου φοιτητές στα αντίστοιχα τμήματα των παιδαγωγικών επιστημών να είναι με τα μυαλά στα κάγκελα.

Δε θεωρώ ότι τα αξίζουν τα παραπάνω λεφτά οι δάσκαλοι. Θεωρώ ότι προκαλούν με το να απεργούν και μάλιστα με τέτοιο εκβιαστικό τρόπο.

Αυτά από μένα και συγγνώμη αν φάνηκα πολύ επιθετικός.
Δεν τα γράφω με καμία κακία, απλώς είμαι αρκετά φορτισμένος στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Η προσέγγιση σου ήταν πολύ ήπια και ενδιαφέρουσα από την πλευρά της.

Ανώνυμος είπε...

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΦΙΛΟΙ
Μόλις η δουλειά μου αφήσει λίγο χρόνο δεσμεύομαι να απαντήσω στις ενδιαφέρουσες απόψεις που καταθέσατε εδώ.
Να πω γενικά, ότι το ενδιαφέρον μου στρέφεται πρώτα από όλα στην ριζική αναδιοργάνωση του εκαπιδευτικού μας συστήματος, έτσι ώστε να εξυπηρετήσει τον αυριανό πολίτη. Δείτε αν θέλετε και τα προηγούμενα πόστ μου εδώ:"Μικρό παιδί σαν πήγαινα σχολείο...." & "Μια άλλη ανάλυση των αποτελεσμάτων των "Πανελληνίων" "
Αυτές οι ριζοσπαστικές αλλαγές, δεν προχωράνε χωρίς την συννενόηση με τους εκπαιδευτικούς.
Πρέπει να βρεθεί ένας τόπος να αφήσουν τα στενά κορπορατικά τους αιτήματα και να διαλέξουν ένα άλλο περιβάλλον που θα τους δίνει μεγαλύτερη επαγγελματική ικανοποίηση. Γιαυτό μίλησα για άλλους καταλληκτικούς μισθούς (ανάλογα τι έχει κάνει κανείς στην καριέρα του) και όχι γενικά για αύξηση μισθών.
Επειδή δεν παρακολουθώ συνέχεια ειδήσεις κάπου άκουσα για ένα επίδομα των 20 Ευρώ και νόμισα ότι αυτό είναι..
Επίσης στο σχολείο του γιού μου είχαν μια ολόκληρη ανακοίνωση για τον τρόπο που βγήκαν τα καινούργια βιβλία και η καινούργια ύλη του δημοτικού και με έπεισαν.
Πιστεύω ότι οι καλοί δάσκαλοι που γνωρίζω εγώ, έχουν άλλους λόγους να απεργούν. Απλά οι επαγγελματίες συνδικαλιστές τους, για να έχουν μεγάλα ποσοστά ρίχνουν το σύνθημα "ότι αρπάξουμε"

Γενικά είμαι ήπιος, εκτός αν πρόκειται για τα φέουδα των δεσποτάδων...

Ανώνυμος είπε...

@Thes?Den Exo!
Δεν είναι αναπτυξιακή μια λογική που λέει ότι επειδή μπήκες στο δημόσιο για να μην δουλεύεις (αν είναι έτσι), εγώ θα αφήσω να είσαι έτσι. Υπάρχει το γνωστό "καρότο" και "μαστίγιο", όμως κανένας υπουργός δεν κάθησε να δώσει ένα βιταμινούχο καρότο. Ότι σάπια περίσευαν από την λαχαναγορά έδινε. Και όχι μόνο οι δάσκαλοι όλη η κοινωνία συνίθησε στα σάπια..
"Μαστίγιο" για τους δασκάλους δεν βλέπω. Δεν είναι Βρετανοί ανθρακωρύχοι για να τους αντιμετωπίσεις με τη λογική της Θάτσερ, τα παιδιά μας δεν είναι κάρβουνα.
@ioannisk
1.Όχι δεν υπάρχει συστηματική επαγγλεματική κατάρτιση και τέλος πάντων δεν είναι κίνητρο, αφού αυτό μετά δυσκολεύεσαι να το φέρεις στο σχολείο.

2. 40% είναι πολλά. Αν έκαναν τέτοια πατάτα οι συνδικάλες είναι για γέλια. Το να διεκδικήσουν όμως το 2πλάσιο του ποσού που εξασφάλισε η ΓΣΣΕ για τον ιδωτικό τομέα με την ενιαία συλλογική σύμβαση δεν θα το έβλεπα κακό.
Κάποιος πρέπει να βάλει τον πήχη πιο πάνω, κάποιος που δεν θα του λένε πρόσεχε γιατί θα σε πουλήσω, ή θα φύγει το εργοστάσιο στη Βουλγαρία και ευτυχώς οι δάσκαλοι είναι αυτός ο κάποιος.

3. Το γεγονός ότι στο ελληνικό ιδιωτικό τομέα ο εργαζόμενος πρέπει να πληρώνει κανείς για την κατάρτισή του, δεν σημαίνει ότι αυτό πρέπει να είναι το μέτρο. Το κράτος για να δίνει το παράδειγμα πρέπει να είναι ο σωστός εργοδότης.

4. Με βάση τις έρευνες οι εκαπαιδευτικοί είναι μια επαγγελματική ομάδα που παρουσιάζει μεγάλα ποσοστά επαγγελματικής εξουθένωσης ("burn -out").
Άλλος ένας χώρος είναι οι επαγγελματίες υγείας. Γενικά η επαγγελματική εξουθένωση δεν σχετίζεται άμεσα με την σωματική επικνδυνότητα, ή την κούραση, αλλά με το να δουλεύεις με αντικείμενο τον άνθρωπο.

pascal είπε...

καλώ σε βρήκα

Ανώνυμος είπε...

Jason sorry!
κάποια σημεία στην απάντηση έπρεπε να αναφέρονται στην δική σου τοποθέτηση.
pascal το "καλώ" είναι πείραγαμα για τα λάθη μου, ή σημαίνει καλώς σε βρήκα

Jason είπε...

Φίλε μου, ο καθένας μπορεί να δηλώνει όσο εξουθενωμένος θέλει. Εγώ δεν μπορώ να δεχτώ ότι είναι από τα βαριά επαγγέλματα. Ιδίως στην Ελλάδα, όπου οι ώρες που δουλεύουν οι δάσκαλοι είναι οι μισές σε σχέση με την υπολοιπη Ευρώπη.

Από 'κει και πέρα, δεν αμφισβητώ το γεγονός ότι οι μισθοί στην Ελλάδα είναι γενικώς χαμηλοί σε σχέση με το κόστος ζωής. Όμως δε βλέπω συλλογικές κινητοποιήσεις για το βασικό μισθό ας πούμε, βλέπω μεμονωμένες κινητοποιήσεις από τον κάθε κλάδο. Ο καθένας την πάρτη του. Έτσι και οι δάσκαλοι, θέλουν τόση αύξηση στους μισθούς, όχι για να πρωτοστατήσουν σε μία συντονισμένη προσπάθεια ανύψωσης του επιπέδουν των εργασιακών συνθηκών στην Ελλάδα εν γένει, αλλά απλώς... για να κερδίσουν την αυξησούλα τους. Διεκδικούν τόσα για να πάρουν τα μισά πες. Έτσι δε γίνεται δουλειά όμως.

Ειδικά σε μία φάση που από χείριστους χειρισμούς των πρόσφατων κυβερνήσεων λεφτά δεν περισσεύουν, δεν μπορούν να δίνουν λεφτά σε όποιον τα ζητάει. Κι ας κλείνουν τα σχολεία επ' αόριστον (ωμός εκβιασμός για μένα, ο ορισμός της καταχρηστικής απεργίας), κι ας είμαστε σε περίοδο προεκλογική.

Φυσικά και δεν είμαι κατά των διεκδικήσεων. Τουλάχιστον με στόχο τη διαφύλαξη των κεκτημένων, που η αλήθεια είναι πως απειλούνται.

Αλλά δεν μπορεί ο καθένας να βγαίνει και να απαιτεί ό,τι θέλει.

ioannisk είπε...

@ΚΚ
Καλή εβδομάδα,

Απλώς να αναφέρω ένα λάθος μου. Πέρασα από το σχολείο που αναφέρω και καθόντουσαν μαθητές λυκείου. Άρα κατά πάσα πιθανότητα την "διακόσμηση" του φράχτη την έκαναν οι μαθητές και κατηγόρησα αδίκως τους δασκάλους.

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου