Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Πέμπτη, Οκτωβρίου 11, 2007

Αλληλεγγύη;

Ο δημοσιογράφος Μηχάλης Μητσός στις "Διαστάσεις", φέρνει μια ενδιαφέρουσα ιστορία από την Αυστρία, όπου οι Σοσιαλδημοκράτες ψήφισαν "πριν από μερικά χρόνια μαζί με τους χριστιανοδημοκράτες και τον ακροδεξιό Χάιντερ τον νόμο που προβλέπει σκλήρυνση των προϋποθέσεων για τη χορήγηση ασύλου." με αποτελέσμα να έχει εγκριθεί λιγότερο από το 1/4 των αιτήσεων ασύλου από πρόσφυγες και έτσι "πολλοί από αυτούς που κινδυνεύουν με απέλαση έχουν αποπειραθεί να αυτοκτονήσουν."
Η ιστορία μιλά για μια 15χρονη, την Αριγκόνα, που απέφυγε κρυπτόμενη την απέλαση και έχει συγκινήσει την κοινή γνώμη λέγοντας «Προτιμώ να πεθάνω παρά να γυρίσω στο Κόσοβο. Εκεί δεν υπάρχει μέλλον για μένα, δεν έχω καμιά δυνατότητα να σπουδάσω».
Σήμερα με το "κοινωνικό ντάμπινγκ", γνωρίζουμε τους μηχανισμούς που χρησιμοποιεί η ψευδώς λεγόμενη "ελεύθερη αγορά" για να μετατρέψει όσο μπορέσει όλες της κοινωνίες σαν αυτή του Μπαγκλαντές.
Δεν μπορούμε να το καταφέρουμε όμως αυτό, προστατεύοντας για παράδειγμα μόνο την κοινωνική ασφάλιση στην Ε.Ε., πρέπει ταυτόχρονα να βρούμε τρόπο να δώσουμε ελπίδες στις "Αριγκόνες", με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που προωθούν οι πολυθενικές.
Εδώ είναι το μέγα ζήτημα της κοινωνικής, πολιτικής και -γιατί όχι- επιστημονικής Αριστεράς σήμερα: Πως θα προωθήσει το κοινωνικό κράτος εκεί που έχει αναπτυχθεί, αλλά και πως θα συμβάλει, ώστε να μπορέσει να στερεωθεί και στις τρίτες χώρες.
Πως θα μπορέσει να υπάρξει μια αλληλεγύη ανάμεσα στον Γερμανό εργάτη, που δεν θέλει να "πέσει" κι άλλο το ημερομίσθιο του και στον Κοσοσβάρο που εκλιπαρεί τις ελεγχόμενες από το πολυθενικό κεφάλαιο δομές, για να υπάρξουν παραγωγικές και κοινωνικές υποδομές στη χώρα του.
Εμπρός αναζητητές του μέλλοντος, πάμε για τον Νέο Διεθνισμό του κόσμου της Εργασίας !

Υ.Γ. : Για το πόσο κοντά μας, στην Ελλαδούλα μας, είναι και αυτοί οι προβληματισμοί, παραθέτω το ρεπορτάζ του Τάκη Καμπύλη στην "Καθημερινή" , όπου ανάμεσα στα άλλα σημαντικά, που αφορούν το "σκοπιανό", φαίνεται και η πίεση του ντάμπινγκ.

16 σχόλια:

vagnes είπε...

η δαιμονοποιηση εννοιων οπως ξενο και ντοπιο κεφαλαιο, καπιταλισμος, εκμεταλευση εργατικου δυναμικου, κλπ, απο την αριστερη θεωρηση των πραγματων δεν εδωσε πειστικες απαντησεις στις κοινωνιες, οπως ο καπιταλισμος, και για το λογο αυτο (κυριως) κατερευσε.
Ο καπιταλισμος παρα τις οξειες αντιθεσεις που δημιουργει βρισκει απαντησεις και διατηρει μια ισσοροπια που γινεται ανεκτη σε μικροτερο ή μεγαλυτερο βαθμο απο το κοινωνικο συνολο. Αν θελετε το κυριοτερο "προτερημα" σε ενα καπιταλιστικο καθεστως ειναι οτι δινει στον πολιτη την αισθηση οτι "βολευεται", την αισθηση (ή την ψευδαισθηση αν θελεις) της ελπιδας για κατι καλυτερο αυριο.
Σε αυτο θελουν να ελπιζουν οσοι ζησαν σε κομμουνιστικα καθεστωτα, αυτο δεν μπορει να τους το αλλαξει καμια θεωρια παλια.
Μια καθημερινη παλη για πιο συμετοχικες δημοκρατιες, δινει αρκετες βελτιωσεις και λυσεις σε πολλα καθημερινα μικρα ή μεγαλυτερα προβληματα και αυτο κατα την αποψη μου πρεπει σημερα να ειναι το ζητουμενο.
Η παλη των μεγαλων αντιθεσεων ειναι γεγονος αναμφισβητητο δεν μπορει παρα να ισσοροπησει στον μεσο ορο, στη συνισταμενη των αντικρουομενων συμφεροντων.
Ο νεος Διεθνισμος λοιπον στον κοσμο της εργασιας πρεπει κατ' αρχην να γινει στη βαση της αποδοχης του καπιταλιστικου συστηματος αγαπητε φιλε Καπιταλιστικο.Κ.
Αποδεχομαστε τους ορους της αγορας και αναλογα για καθε χωρα εκμεταλευομαστε τις ευκαιριες που θα βελτιωσουν τη ζωη μας με συμμετοχη σε συνδικατα, σε κομματα και ΚΥΡΙΩΣ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ. Συνδικαλισμος και διεθνισμος με "επιχειρηματικα" κριτηρια!! Πληρης εκμεταλευση των τοπικων συνθηκων αλλα μεσα απο το συστημα.
Συμμετοχικες δημοκρατιες παντου ειναι το συνθημα, οχι αφ' υψηλου κριτικη εκ του μακροθεν (ιδε ελληνικη αριστερη πραγματικοτητα).
Εως ότου τουλαχιστον να γεννηθει, να "γεννησουμε" τον νεο "προφητη" που θα περιγραψει και θα προετοιμασει την αντικατασταση του καπιταλιστικου συστηματος με το νεο που θα ερθει αργα ή γρηγορα. Που κι' αυτο, το νεο, να ειστε σιγουροι θα πρεπει καθημερινα να το βελτιωνουμε με την ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ γιατι τελειο συστημα δεν μπορει να υπαρξει, που να στηριζεται στον ατελη ανθρωπο, παρα μονο στον παραδεισο.

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Unknown είπε...

Η πλήρης αποδοχή του καπιταλιστικού συστήματος είναι αυτή που προκαλεί φαινόμενα (και αντιδράσεις) σαν αυτές που περιγράφει το ΚΚ. Όποιος θέλει παγκοσμιοποιημένο καπιταλισμό να αποδεχτεί και μισθούς Μπαγκλαντές, εργασιακά δικαιώματα Κίνας, πολιτική ζωή Κορέας. Α, και «συμμετοχικές δημοκρατίες» τύπου τηλεοπτικού Big Brother.

vagnes είπε...

...και η πληρης αποδοχη της αριστερης(;), (εκ του μακροθεν κριτικης) αντιπολιτευσης πιστευω.
Η λυση ομως θα ηθελα να προβληματιστουμε ποια ειναι και η απαντηση στο ερωτημα που εθεσε ο ΚΚ.
φιλε/η vrennus

Ανώνυμος είπε...

Λοιπόν, vagnes
κρατάω το τελευταίο στο οποίο συμφωνώ απόλυτα "που κι' αυτο, το νεο, να ειστε σιγουροι θα πρεπει καθημερινα να το βελτιωνουμε με την ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ γιατι τελειο συστημα δεν μπορει να υπαρξει, που να στηριζεται στον ατελη ανθρωπο, παρα μονο στον παραδεισο." Και θα πρόσθετα το νέο, όσο και να "στερεώνεται" διαρκώς κάποια στιγμή θα γίνει πάλι τόσο παλιό που θα πρέπει να αντικατασταθεί εντελώς,, και πάλι όμως οι νοικοκύρηδες άνθρωποι μεταφέρουν πολλά πράγματα από το παλιό στο νέο τους σπίτι.
Να μου πεις τώρα σε τι φάση βρισκόμαστε; Προσωπικά πιστεύω είμαστε στη φάση ποτ πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε την μετακόμιση και τι θα πάρουμε από το παλιό στο νέο σπίτι, αλλά και ταυτόχρονα των κάποιων επισκευών στο παλιό, γιατί τα κεραμίδια στάζουν..

Ο Καπιταλισμός σε αυτή τη φάση του, έχει πολλά από αυτά που ο Μάρξ είχε οσμιστεί από πολύ παλιά.
Συγκεντροποίση πλούτου και δύναμης στα χέρια μερικών.
Αυτονόμηση του χρήματος από κάθε κοινωνική προϋπόθεση..
Αλλοτρίωση σε τέτοο σημείο που άνθρωπος έχει φτάσει να καταστρέφει τις πηγές από όπου ικανοποιεί τις πρωταρχικές του ανάγκες για χάρη των νεοαναγκών...
Η αγορά, σιγά- σιγά χάνει το θετικό της που είναι η προώθηση της καινοτομίας, η οποία ιστορικά έχει συνδεθεί με μικρές ομάδες ή άτομα και όχι με τις αργοκίνητες πλειοψηφούσες ομάδες.
Η αγορά είναι στα χέρια πανίσχυρων και αδίστακτων ελίτ.
Από την άλλη ο "υπαρκτός", ( καθώς και όλες οι "ρεφορμιστικές" παραλλαγές του κράτους ευημερίας) ήταν μια μόνο σελίδα στο βιβλίο της ανθρωπότητας και της ιστορίας..
Αύριο μια συμμετοχική ΝΑΙ!! ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ σοσιαλιστική πρότα
ση μπορεί να κάνει ακριβώς αυτό:
"Αν θελετε το κυριοτερο "προτερημα" σε ενα καπιταλιστικο καθεστως ειναι οτι δινει στον πολιτη την αισθηση οτι "βολευεται", την αισθηση (ή την ψευδαισθηση αν θελεις) της ελπιδας για κατι καλυτερο αυριο." που γράφεις για τον καπιταλισμό.

Πάντως εγώ, επειδή ακόμα δεν έχω τελειώσει το καινούργιο σπίτι, μπορώ να συζητήσω πως θα φτιάξουμε τα κεραμίδια στο παλιό (για να σώσω και κάπια σημαντικά έπιπλα που θέλω να μεταφέρω..). Με έναν όρο: δεν μπορώ να δεχτώ ότι "Αποδεχομαστε τους ορους της αγορας" πλήρως. Αφού οι κόλλες που χρησιμοποιήσαμε μέχρι τώρα για το ταβάνι λήξανε, σε αυτές θα επιμένουμε ακόμα;
Vrennus, δεν ξέρω τι θα έλεγεw για αυτά τα καινούργια, η γνώμη σου είναι σημαντική, αλλά και άλλων;
Δείμε
Ντίνο
Ασκάρ
Elias
Ηλιάνα
Γιώργο
Παναγιώτη
και όσοι δεν θυμάμαι τώρα?

Unknown είπε...

Αν και ο αριστερός αντιπολιτευτικός λόγος ψάχνει ακόμη να βρει το ρυθμό του, δεν μπορώ να αντιληφθώ πώς συμβάλλει στην εμφάνιση φαινομένων όπως αυτά που αναφέρει το ΚΚ. Το ΚΚ δίνει την απάντηση που ζητάτε: «πάμε για τον Νέο Διεθνισμό του κόσμου της Εργασίας», όμως αυτός δεν μπορεί να βρίκεται στην ίδια πλευρά με τον διεθνισμό της εργοδοσίας.

Υ.Γ. Vagnes, με την άδειά σας, θα διαγράψω την επανάληψη του σχολίου σας στο blog μου, μια και δεν κολλάει με το θέμα.

vagnes είπε...

φιλε καπιτ.κουμ
...οι κολλες για το αριστερο δωματιο πραγματι εληξαν, κρατουν καλα ακομη στο δεξιο δωματιο παρ' ολο που ειναι ανήλιο. Τι λες αντι να φτιαξουμε τη στεγη στο αριστερο με τα ιδια υλικα δεν αρχιζουμε μια προσπαθεια για να κτισουμε ενα νεο Επανω οροφο να κατοικοισουμε... και να κανουμε αποθηκη (αν θελεις και μουσειο ) το κατω αριστερα...

Ανώνυμος είπε...

Το πρόβλημά μου είναι ότι δεν μπορώ χωρίς ήλιο..
Έτσι μπορούμε να μιλήσουμε για τον επάνω όροφο, με την προυπόθεση να μας χωράει όλους καλά!!
Επίσης ενώ το μουσείο είναι κάτι χρήσιμο, γιατί χωρίς μνήμη και αξίες δεν μπορείς να ζήσεις ουσιαστικά τη ζωή, το ανήλιο δωμάτιο μόνο για αποθήκη κάνει!

Γιωργος Σακελλιων είπε...

Εν όψει της επικείμενης Εθνικής Συνδιάσκεψης του ΠΑΣΟΚ και της εκλογής Προέδρου, καταθέτω σήμερα ένα κείμενο με 39 βασικά σημεία και σκέψεις σχετικά με το ΠΑΣΟΚ και το μέλλον του.

Σκοπός του κειμένου είναι να εμπλουτιστεί από τα σχόλιά σας και στη συνέχεια, με την έκφραση της υποστήριξης όσων από τους αναγνώστες του το επιθυμούν, να κατατεθεί ως κείμενο - τοποθέτηση των υπογραφόντων, στην Εθνική Συνδιάσκεψη του ΠΑΣΟΚ. Διαβάστε το στο blog μου.

Κλείτωρ είπε...

κατα την γνώμη μου πρέπει να καταργηθούν καταρχήν τα σύνορα και οι στρατοί. Ίσως μετά μπορέσουμε να δούμε τι γίνεται παραδίπλα. Διότι τώρα ο καθείς κοιτάζει το σπίτι του αδιαφορώντας για του γείτονα.

DINOS TZORTZOGLOU είπε...

Δικτυο-φίλοι μου...
Μπερδεύτηκα...
Αν κατάλαβα καλά, (είμαι και λίγο αργός περί τα ... θεωρητικά...) το θέμα έχει ως εξής...
"Πώς θα προωθήσει η σύγχρονη αριστερά το κοινωνικό κράτος;" και υποθέτω ότι είναι ένα από τα πρώτα "μελήματα" κάθε αριστερού, αλλά και ... "αριστερούτσικου"...
Θέλω να πω, ότι και η "ρεφορμιστική σοσιαλδημοκρατία" αν ήταν συνεπής προς την ιδεολογία της και δεν έφτανε να γίνει καρικατούρα του εαυτού της προσπαθώντας να ... μιμηθεί τα νεοφιλελεύθερα κόματα, τον ίδιο αυτό στόχο "έχει" (ή θα έπρεπε να έχει...)
Ακόμα και η λεγόμενη "λαική δεξιά" χωράει κάτω από μια τέτοια ομπρέλα...
Ίσως μάλιστα, ο ίδιος ο καπιταλισμός, ξεπερνώντας την (αν-)ιστορική του σιγουριά για την ... παντοδυναμία του και τα ... τελειώματα της ιστορίας, (ίσως λέω...) να επιδιώξει να εξασφαλίσει (πάλι;) ένα μίνιμουμ κοινωνικής ασφάλειας, ώστε να μπορεί να δρα σε ένα ασφαλές και ήρεμο περιβάλλον (και μέχρι ενός σημείου το έκανε μέχρι τώρα...)
Σε αυτά τα πλαίσια, ίσως να έχει δίκιο ο vagnes όταν προτείνει δράση μέσα από συνδικάτα-κόματα-κυβερνήσεις...
Και έχει δίκιο με την προυπόθεση ότι ο καθένας έχει τις αναγκαίες μίνιμουμ συμφωνίες σε κάποια πολιτικά ζητήματα με κάποιο κόμμα εξουσίας.
Γιατί ασφαλώς δεν περιορίζεται η πολιτική θεώρηση του καθενός μόνο στο κοινωνικό κράτος!!!
Ποιός θα συμφωνήσει με την κοσμοπολίτικη διεθνιστική άποψη του Κλείτωρα;
Με την άποψή μου ότι το δικαίωμα στην κληρονομιά αντιτίθεται στις θεμελιώδεις ανθρώπινες ελευθερίες;
Ποια λαική δεξιά και ποιο ρεφορμιστικό κόμμα, μπορεί να δώσει πειστικές (για σένα) απαντήσεις στα ερωτήματα της πολιτικής οικολογίας και ποιος δέχεται ότι πρέπει να μπει ένα φρένο σε αυτό που λένε ανάπτυξη;
Για να μην πολυλογώ, κανένας στόχος δεν "υποχρεώνει" έναν αριστερό να ασπαστεί τη "βάση της αποδοχής του καπιταλισμού" που προτείνει ο vagnes για να μη θεωρηθεί ... γραφικός (!!)
Τι στην ευχή αριστερός θα είναι αυτός?
Όσον αφορά το ερώτημα "αλληλεγγύη ανάμεσα στο Γερμανό και στον Κοσσοβάρο εργάτη", ξέρω ότι θα με θεωρήσετε γραφικό αν σας τραγουδήσω το "ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΧΩΡΙΣΟΥΝΕ ΛΕΥΚΟΙ ΚΑΙ ΝΕΓΡΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ..."
Και επειδή, δεν είμαι ακριβώς εργάτης, αλλά μάλλον ανήκω σε αυτό το χαμένο και χωρίς ιδεολογική ταυτότητα "πράμα" που λέγεται μικροαστική τάξη (ψευτο-μπουρζουάδες μάς λέγαμε στα επαναστατικά μας...), θα προτιμούσα το τι έχουν να χωρίσουνε λευκός ή Γερμανός και νέγρος ή Κοσσοβάρος....
Ή ακόμα...Σαμιώτης με παππού Μικρασιάτη πρόσφυγα και Πακιστανός πρόσφυγας που θαλασσοπνίγεται για να περάσει στον ... παράδεισο...
Αν μοιάζει να ΄"έχουν κάτι να χωρίσουν" είναι γιατί δε βλέπουν ποιος φταίει....
Ποια πολιτική και ποιοι εξυπηρετούνται από αυτήν την πολιτική...
Και βέβαια, είναι θέμα του Γερμανού να διεκδικήσει τη διατήρηση της βάσης των δικαιωμάτων του, όπως είναι και θέμα του Κοσσοβάρου να θέσει αυτές τις βάσεις για εκείνον...
Και η Αριστερά;;;
Αφού ρε παιδιά δεν έχουμε βρει το ... βήμα μας...
Έχουμε χάσει το μπούσουλα...
Ψαχνόμαστε κάποιοι και άκρη δε βρίσκουμε...
Άλλοι μένουν "ορθόδοξοι" και με τρία τσιτάτα - δυο αφορισμούς καθαρίζουν... Είναι εντάξει με τη συνείδησή τους και μας κράζουν κιόλας...
Αριστεροί υπάρχουμε... όπως ο καθένας μας τέλος πάντων το βιώνει και το αντιλαμβάνεται...
Αριστερά δεν υπάρχει.
Τουλάχιστον όχι όπως τη φανταζόμαστε και της βάζουμε και ερωτήματα πώς θα προωθήσει λύσεις και πώς θα συμβάλλει...

Υ.Σ. ΚΑΠ>ΚΟΥΜ έλειπα Αθήνα γι' αυτό η ... καθυστέρηση....
Sorry για το ... μακροσκελές

Ανώνυμος είπε...

ντίνο, αλλού έχω γράψει ότι η αριστερά σήμερα προγραμματικά βρίσκεται ξανά στην αρχή.
Από την άποψη ότι η "δικτατορία του προλεταριάτου" είναι μόνο στην Κίνα μπρρ...
επίσης ο ο κολεκτιβισμός, ο οικονομισμός και άλλα δομικά κομμάτια της σοσιαλιστικής θεωρίας, πρέπει να βρουν τρόπους για να συνδεθούν
τόσο με τα νέα προβλήματα που γεννά η περιβαλλοντική κρίση, όσο και με τις νέες εξελίξεις στο τεχνολογικό τομέα που έχεουν επιδράσει καταλητικά και έχουν αλλάξει ανεπιστρεπτί τον τρόπο παραγωγής.
Το βιβλίο του Τζέρμι Ρίφκιν "το τέλος της μισθωτής εργασίας" είναι διαφωτιστικό και θεωρώ ότι κάθε αριστερός πρέπει να τρο διαβάσει είτε συμφωνεί είτε όχι με τις τελικές του προτάσεις..

Προσωπικά θεωρώ ότι ρεαλιστικά ή ιδανικότερη κοινωνία που έφτασε ο άνθρωπος είναι πιο σοσιαλιστική εκδοχή του κράτους ευημερίας:
Βασικές παραγωγικές υποδομές υπό δημόσιο η κοινωνικό έλεγχο, όχι απαγόρευση της ιδιωτικής καινοτομίας αλλά επίσης:
Πρόνοια για τις βασικές κοινωνικές ανάγκες του κάθε ανθρώπου, ανοιχτή κοινωνία, δημοκρατία και ελευθερία έκφρασης. Ακόμα και απόρριψης του προτάγματος, όπως συνέβαινε στα ελευθεριακά στρατόπεδα στο κέντρο των ευρωπαίκών πόλεων (π.χ. Δανία) που τώρα η νεοσυντηριτική λαίλαπα θέλει να τα γκρεμίσει.
Σίγουρα όλο αυτό βασίστηκε στην εκμετάλευση του τρίτου κόσμου και στον φόβο του "παραπετάσματος".
Οι συνθήκες έχουν αλλάξει, δεν λέω να πάμε πίσω, αλλά ο κόσμος πρέπει να ξέρει γιατί παλεύει.Ένα απώτερο σχέδιο είναι μια ολοκληρωτική απαλλαγή από την βιομηχανική οργάνωση της κοινωνίας. Ένα μεταβατικό στάδιο όμως είναι μια
μεταφορά των αρχών του κράτους ευημερίας στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης.
Ακόμα και αν δεν αλλάξει κάτι αμεσα ο κόσμος θα καταλάβει μέσα από τον αγώνα για τα
επιμέρους ότι με ανεξέλεκτες πολυθενικές δεν γίνεται τίποτα.
το ζήτημα εδώ είναι τα εθνικά κράτη δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις πολυθενικές και οι διεθνείς οργανισμοί είναι εργαλεία των πολυεθνικών.
Αυτό το ομολογούν όλοι, ακόμα και μετριοπαθείς
όπως π.χ. ο καθηγητής Μουζέλης στο
"βήμα" της Κυριακής 15/10

DINOS TZORTZOGLOU είπε...

Γενικά συμφωνούμε ΚΑΠ>ΚΟΥΜ>
Άλλωστε διαπιστώσεις κάνουμε, χωρίς στα αλήθεια να προτείνουμε κάτι...
Και πώς θα μπορούσαμε άλλωστε;
Θα ήμασταν οι... νέοι προφήτες που γράφει κάποιος φίλος παραπάνω (!!!)
Κάποιες επισημάνσεις μόνο...
"Ρεαλιστικά, η ιδανικότερη κοινωνία που έφτιαξε ο άνθρωπος..."
Να από πού μπορούμε να ξεκινήσουμε...
Θα υπηρετήσουμε το "ρεαλιστικό", το "ιδανικό" ή το "ρεαλιστικά εφικτό ιδανικό";
Δεν παίζω με τις λέξεις...
Η επιλογή μας αυτή καθορίζει και τη γενικότερη οπτική μας αλλά και το πώς αντιμετωπίζουμε τα θέματα...
Ομολογώ ότι δεν έχω εύκολη απάντηση...
Προφανώς η πλειοψηφία σήμερα, υπηρετεί το "ρεαλιστικά εφικτό ιδανικό", ωστόσο το τί είναι "εφικτό" τελικά καθορίζεται από αυτούς που υπηρετούν το "ρεαλιστικό" που δεν είναι άλλοι από αυτούς που έχουν κάθε λόγο να μείνουν τα πράγματα όπως έχουν....
Έτσι, αν και γενικά θεωρούμαι και μάλλον είμαι "ρεαλιστής", ωστόσο πιστεύω ότι ΜΙΑ ΔΙΕΞΟΔΟ ΕΧΟΥΜΕ.
Να υπηρετήσουμε το ΙΔΑΝΙΚΟ.
Να διεκδικήσουμε το ΑΔΥΝΑΤΟ.
Να απαιτήσουμε το ουτοπικό και ίσως ανεφάρμοστο...
"ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΟΝΕΙΡΟ - ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΤΙΠΟΤΑ...." έλεγε το τραγουδάκι....
Είναι ένας χαμένος αγώνας;
Ίσως ναι, αν εμπιστευτούμε "Ηγέτες Φωτισμένους" και "Πρωτοπορίες"...
Ίσως όχι ολότελα, αν καταφέρνουμε κάθε μέρα μια μικρή προσωπική επανάσταση, ίσως όχι αν ένας μας περισσότερος νιώθει πως δε "βολεύεται" πια σε αυτήν την κατάσταση....
Ίσως όχι ολότελα αν κερδίσουμε έστω το μικρό, το ελάχιστο που ακόμα και αυτό πλέον μας το αρνούνται...
Ίσως όχι ολότελα, αν τα έχουμε καλά με τη συνείδησή μας, γιατί κάτι κάναμε, κάτι προσπαθήσαμε να κάνουμε....
Είχα να σου γράψω κι αλλα, αλλά με έπιασε η ... πολυλογία μου και σταματώ εδώ...
Θα επανέλθω...
Άλλωστε είναι μεγάλη μου χαρά να "βρισκόμαστε"....

Ανώνυμος είπε...

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΟΝΕΙΡΟ - ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΤΙΠΟΤΑ.
Ναι στο όνειρο, όχι στο όμως και στο τίποτα..
Με την έννοια όταν φτάσει η σύγκρουση επί "ξηρού ακμής" πρέπει να πάρεις θέση και τότε μπορεί να καταλήξεις στο τίποτα, ή στην κοσμοϊστορική ανατροπή. Τώρα όμως δεν έχουμε φτάσει ακόμα εκεί.
Και το ερώτημα το μεγάλο θέλουμε να πάμε εκεί; και μόνο εκεί;
Και τι θα γίνει μέχρι τότε;

DINOS TZORTZOGLOU είπε...

Ποια είναι η "ξυρού ακμή" φίλε μου Τσουκνίδα;
Δεν περιμένεις βέβαια τη μεγάλη επανάσταση...
Στο blog μου θα είδες ότι στην ερώτηση "τι κάνουμε για όσα ονειρευόμαστε" οι μισοί απαντάνε "παίρνουμε τα όπλα" και οι άλλοι μισοί ... "κάνουμε μόκο"!!
Υποθέτω ότι κάνουν ... πλάκα....
Κάπου στη μέση δε θέλουμε να κινηθούμε;
Ποια κοσμοιστορική ανατροπή περιμένεις άραγε;
Αυτή που γίνεται στον καθένα ξεχωριστά βλέπω μόνο εγώ...
Δε θέλω να οδηγήσω τα πλήθη ενάντια στα ... ανάκτορα...
Δε θέλω όμως και να ... οδηγηθώ και σε ένα "σοσιαλίζον" κόμμα που μόνη του έννοια είναι η εξουσία και η διαχείρηση... (βλ. ΠΑΣΟΚ)
"ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΑ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ-ΕΓΩ ΚΡΑΤΑΩ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ..."
(Όλο τραγουδάκια σου λέω....)

DINOS TZORTZOGLOU είπε...

sorry!!!!
διαχείρΙση....

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου