Αντι-Τσουκνίδα

"Έμεινες ταμπουρωμένος στην ακτή,
σ’ ένα χαντάκι μες την άμμο.
Οι θάλασσες σου γίναν’ ένα τίποτα
κι η στάχτη η προφητική αφάνισε
τ’ αδέσποτα μαλλιά σου ..."

Αναγνώστες

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 25, 2009

Τσουκνίδος Αυτοπαρουσίαση


Ο Σχολιαστής με προσκάλεσε να γράφω μια παρουσίαση του avatar μου.
Εικονίζει μια Τσουκνίδα, το φυτό από το οποίο πήρε το όνομά του το Ιστολόγιον τούτο.
Είναι μια φωτογραφία μία Τσουκνίδας στον κηπάκο μπροστά στο σπίτι μου, "τραβηγμένη" με το κινητό μου..
Το Ιστολόγιον τούτο, σε 2 μήνες θα κλείσει 3 χρόνια ζωής και εξ' αρχής είχε το όνομα "Τσουκνίδα".
Δεν επιλέχθηκε τυχαία (Άσε που με αυτό εμφανιζόμουν ήδη σε διάφορα φόρουμ)
Η τσουκνίδα εκτός από φυτό που ερεθίζει, είναι φυτό που μπορεί να θεραπεύσει...
Ένας νόμιμος, νομίζω, Ναρκισσισμός για ένα ιστολογιάκι...
Από την άλλη είναι το φυτό κοντά στον ρεμπέτικο στίχο που αγαπώ:
"Ημουνα στη γη βελόνι, που πατάς και σ’ αγκυλωνει…"
Θα ήθελα να είχα αυτή τη δύναμη:
Ένα αγακαθάκι, που να μη σου γεμίζει το μάτι και να προκαλεί πόνο σε όσους θεωρούν τους εαυτούς τους άτρωτους και πηγαίνουν "ξυπόλητοι στα αγκάθια"...
Επίσης ένα αγκάθι δεν φτάνει, τα πολλά όμως μπορεί να αποτρέψουν καμία φορά ακόμη και τον σούπερ ήρωα..
Αν δεν το παρατηρήσατε αυτό που μου την δίνει πιο πολύ, είναι η ψευδαίσθηση κάποιων ότι είναι άτρωτοι και μπορεί να τα πατήσουν όλα, να τα χειραγωγήσουν όλα. .
Τσουκνίδα στη χούφτα τους λοιπόν!
Δεν σας το κρύβω πειράχτηκα, όταν βγήκε μια άλλη Τσουκνίδα, μεταγενέστερη, καμία σχέση στην θεματολογία και στο ύφος με τη δική μου.
Ο Γεωπόνος μας (ή ότι άλλο σχετικό), δεν μπορούσε να βγάλει τον ιστολόγιον του με άλλο όνομα. "Μουχρίτσα", ας πούμε, ή "Βάτος" (ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΜΑΛΙΣΤΑ);
Γιατί να μας μπερδεύουν;
Αλλά μετά το συνήθισα...
Τέλος πάντων, καμία φορά αναστατώνομαι όταν γίνεται αποκαλυπτικός για υφυπουργούς και εταιρείες.. Εγώ δεν έχω αυτή την φιλοδοξία....
Άλλες τσουκνιδιές αυτός, άλλες εγώ...
Δεν θα τις μετρήσουμε...
Εξήγηση ίσως περισσότερη θέλει και το nikname: "Καπιταλιστικό Κουμούνι".
Με ιστορικούς όρους δεν είμαι ούτε δεύτερο ακριβώς, ούτε πολύ περισσότερο το άλλο...
Αν και στα νειάτα μου υπήρξα ακριβώς Μαρξιστής- Λενινιστής, σήμερα περιμένω το κάτι νέο, που θα πάει τους κοινωνικούς αγώνες πολύ πιο μπροστά από μια νέα σέκτα της επαναστατικότητας του 19ου αιώνα..
Βεβαίως ως στόχος, η αταξική κοινωνία παραμένει.
Αλλά αυτό που είναι ζητούμενο για μένα είναι μια νέα ιστόρηση της σχέσης ανάμεσα στην Ελευθερία και την Κοινότητα, στην Ιστορική Αναγκαιότητα και την Πρωτοβουλία, ένα νέο ψάξιμο για τη Βάση της Κίνησης του Κόσμου..
Όπως όλες οι συνειφορές στην Σκέψη, την Κοινωνία και την Ιστορία, η συνεισφορά του Μάρξ, παραμένει ζωντανή στην νέα συν-ερμηνεία της...
Τώρα, για το Καπιταλιστικό, πρέπει να ψάξω για να βρω ..
Η αλήθεια είναι ότι πιστεύω πως το άτομο, το πρόσωπο καλύτερα, είναι πρωτογενής πηγή καινοτομίας καί ριζοσπαστισμού, ενώ η κοινότητα συνήθως αποδεικνύεται πιο συντηρητική. Ως εκ τούτου, δεν θα συναινούσα στον απόλυτο και αναγκαστικό κολλεκτιβισμό.
Βέβαια όταν λέμε Καπιταλισμό δεν εννοούμε τα μπακάλικα..
Αντίθετα, όσο πιο ισχυρότερο γίνεται το Κεφάλαιο, τόσο πιο καταπιεστικό γίνεται και επιλεκτικό με τα δικά του-τις περισσότερες φορές αντικοινωνικά - κριτήρια για τις προσωπικές καινοτομίες, που θα αφήσει τελικά να αναπτυχθούν..
Οπότε είναι ανάγκη για μένα ένας νέος Κοινωνισμός με περισσότερη Προσωπική -όχι ιδιωτική- Πρωτοβουλία...
Δύσκολα πράγματα...
Και σαν "της γης βελόνι" δεν τρώγομαι να μπω στην θέση ενός Μάρξ για να τα λύσω...
Τέλος πάντων, το "Καπιταλιστικό Κουμούνι" ξεκίνησε ως αστείο. Μην ξεχνάτε ότι οι επίδοξοι bloggers πριν 3 χρόνια είχαμε ως πρότυπα τον "Πιτσιρίκο", την "Κουρούνα" και την "Ψιλικατζού"..
Στον ένα μήνα μου την είπανε για αυτόν το όνομα ("εφηβικό αστείο".. λέει) και τότε μπήκα και στην σκέψη να απαντήσω, ακόμα και μέσα μου, γιατί το διάλεξα.
Επειδή, είναι αφορμή για δηλώσεις να πω ότι ίσως έπρεπε να λέγεται:
" ΑναρχοΣοσιαλιστής, ΧριστιανοΫλιστής, Σκεπτικιστής"...
Update:
O Σχολιαστής πολύ σωστά μου έγραψε ότι ξέχασα να καλέσω κάποιους/ κάποιες να συνεχίσυν το παιγνίδι.
Μόνο που δεν θα καλέσω μόνο 5, αλλά 5Χ2, Δηαλαδή τους 10 που σχολιάσαν το πρώτο 24ώρο αυτό το θέμα. Ήτοι:
Ο σχολιαστής δεν πιάνεται, αλλά γράφοντας αποφάσισα να καλέσω άλλους 2, εκτός του κανόνα που ήδη έθεσα, προκειμένου να συμπληρωθεί ο άκρως συμβολικός αριθμός 12 (π.χ. μαθητές του Χριστού, μήνες του χρόνου κλπ). Καλώ:
(έβαλαν σχόλια σε προηγούμενα θέματα το τελευταίο 24ώρο)

26 σχόλια:

Benikos place είπε...

Πολύ καλή η Αυτοπαρουσίαση,καθαρά και σταράτα τα λόγια, κάτι που σήμερα λείπει πολύ.
Νασαι καλά να συνεχίσεις να μας τα λες.
Καλό βράδυ.

angelina είπε...

Πολύ ωραία αυτοπαρουσίαση όντως. Η αλήθεια είναι οτι το "τσουκνίδα" δεν το είχα πολυσκεφτεί αλλά το καπ.κουμ που μου αρέσει πάρα πολύ ως "ονομασία" ήθελα να μάθω πως το σκέφτηκες.

Unknown είπε...

χαίρομαι που ειμεθα συνομιλητές,που συναντώμαστε σε τούτα δω τα κύματα.
Χωρίς ιχνος εγωισμού,ομολογώ πως κάπως ετσι φαντάσθηκα τις θέσεις ιδιαιτερα διαβάζοντας κάποιες απόψεις στην αρχή οταν εκανα την πρώτη μου επίσκεψη[ σχετικά με την εκκλησία ,τους πιστούς].Διέκρινα σεβασμό στις απόψεις των αλλων,θάρρος αναγνώρισης των σωστών ,εστα και αν δεν συμπλέει κανείς με οσους πράτουν σωστά,η τους χωρίζει τεράστια υπαρξιακή αντίληψη.
Νάσαι καλά

αντωνης είπε...

Δυο λογια απλα θα πω, @φιλε.
Μακαρι να υπηρχαν μερικα ακομα blogs σαν το δικο σου.
Θα ηταν πολυ καλυτερα τα πραγματα.

Keep it as you know.
:)

* Το "που σουν μαγκα το χειμωνα" φοβερο ρεμπετικο.

Ανώνυμος είπε...

Τι θα μπορούσε να ρωτήσει ένα μανιτάρι, του Βουνού βεβαίως βεβαίως, μια Τσουκνίδα;

Εξάλλου "εγώ" είμαι Μύκητας ενώ εσύ φυτό.... παρόλα αυτά εάν και όποτε είμαι δηλητηριώδες, είμαι και πιο επικίνδυνος...

habilis είπε...

Aταξική κοινωνία?
Από το στώμα σου και στου θεού το αφτί .
Αν και εδώ που τα λέμε ο θεός είναι κουφός.

O Σχολιαστής είπε...

Να είδες τελικά τι ωραίο παίγνιο ήταν;
Μου είχες απαντήσει "θα το κάνω αν και το δικό μου δείχνει απλά μία τσουκνίδα" και σου είχα πει "Εδώ σε θέλω μάγκα μου, να μου αναλύσεις το προφανές", το οποίο έκανες εξαιρετικά.

Μόνο που δεν έγραψες σε ποιους 5 περνάς την σκυτάλη

Sophia Kollia είπε...

Εμένα πάλι δεν με μπέρδεψε το καπ.κουμ.γιατί ο κόσμος όλος σήμερα, κάνει τραμπάλα. Από την μία το ένα , από την άλλη το άλλο, και ουπσ, πάνω-κάτω. Όταν βρεθεί ισορροπία, θα το πούμε κάπως, και αυτό θα θέλαμε, αλλά που!!!
καλημέρα

Giorgos Varvakis είπε...

Φίλε μου καλέ, όπως αναφέρεται και στην Βικιπαίδεια, "η Τσουκνίδα ανήκει στο γένος των αγγειόσπερμων φυτών ούρτικα και στην οικογένεια κνιδίδες. Πρόκειται για μονοετές ή πολυετές, ποώδες, αυτοφυές φυτό, με 40 περίπου είδη παγκοσμίως"!! Άλλο το είδος το δικό σου, άλλο του αλλουνού.
Πέρα από την πλάκα χαίρομαι πραγματικά που σε έχω "γνωρίσει". Διαβάζω πάντα τα κείμενά σου, είτε "φαγουρίζουν" είτε "τσιμπάνε"!!
Να είσαι καλά

lakis είπε...

Καλή η αυτοπαρουσίασή σου. Εγώ δεν έχω ιδέα τι θα έγραφα για τη δική μου. Ίσως: Απλά είμαι! Μέρα καλή

phlou...flis είπε...

Εντάξει, εντάξει καταλάβαμε. δε χρειάζεται δα να ζητήσεις και ...συγγνώμη. Ούτε να απολογείσαι. Καλούτσικη ...Τσουκνίδα και μπαίνει σε πίτες προσδίδοντας θεσπέσια γεύση (ειδική η πεθερά μου σ' αυτό). Κουμουνιστής ιδεολόγος με δεξιά τσέπη, άρα και καπιταλιστής. Σε καταλάβαμε ρεεεεε :))

Ανώνυμος είπε...

Benikos place, angelina,taspa, αντωνης, habilis, sofia, gvarvakis,
Λακης Φουρουκλας - Lakis Fourouklas manitari tou bounou,
phlou...flis, O Σχολιαστής
ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια
phlou...flis, δεν καταλάβα λίγο αυτό με το συγνώμη, που πάει;
Θα σας δώσω την ευκαιρία (εκτός του σχολιαστή να περάσετε και εσείς τα ίδια..)

Χρονοστιβάδα είπε...

Ωχ... είναι αυτό που λένε "άμα έχεις τέτοιους φίλους...". Ευχαριστώ για την πρόσκληση στο παιχνίδι, φίλε Τσουκ. Έχω σχολιάσει "σεντονάτα" αρκετά θέματα, είν' η αλήθεια και παρακολουθώ αρκετά ιστολόγια, οπότε μπορώ να προτείνω αρκετούς, χεχε...
Πριν καμιά βδομάδα, που δεν είχα πρόσβαση στο νετ απ' τον δικό μου υπολογιστή, "γούγλισα" τη λέξη ΤΣΟΥΚΝΙΔΑ για να διαβάσω νέα σου κι έπεσα κι εγώ πάνω στην "άλλη" τσουκνίδα... έχει, μάλιστα, οικειοποιηθεί και το αβατάρ σου. Αυτό είναι αντιδεοντολογικό... εντάξει, πολλοί από μας μπορεί να αργήσαμε να πάρουμε την απόφαση να εκτεθούμε στην μπλογκόσφαιρα με δικό μας ιστολόγιο, με αποτέλεσμα άλλοι πριν από μας, να έχουν προλάβει τα λεγόμενα "πιασάρικα" ψευδώνυμα που πιθανώς θα θέλαμε, αλλά η γλώσσα μας είναι τόσο πλούσια κι επιδέχεται τόσων συνδυασμών, που κινεί υποψίες το ν' αποφασίσει κανείς να χρησιμοποιήσει ένα ήδη υπάρχον ψευδώνυμο. Δε δέχομαι επίσης, τη δικαιολογία ότι ο συγγραφέας δεν γνώριζε... όφειλε να κάνει τη σχετική έρευνα πριν "ανεβάσει" το ιστολόγιό του, δεν είναι δα και τίποτα δύσκολο.

Unknown είπε...

ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση!!χώρος ανάρτησης προφανώς η ιστοσελίδα σου!!!!

O Σχολιαστής είπε...

Όχι ότι είναι απαραίτητο αλλά ο σχολιαστής εγκρίνει και επαυξάνει

Meropi είπε...

Κομμούνι μου,
εμένα να πω την αλήθεια αυτό που άρεσε πιο πολύ είναι αυτό το "Καπιταλιστικό κουμούνι". Κρύβει ένα ανατρεπτικό χιούμορ. Άσε που εμένα μου κόλλησε "κουμμούνι" επί τω λαϊκότερω δηλαδή.
Κι εγώ το Νέο περιμένω, θα έλθει άραγε ποτέ?

tzonakos είπε...

Mε μπέρδεψες με το νικ σου αλλα μ αρέσει το ΚΑΠΚΟΥΜ και αυτο κρατάω.
Η δε τσουκνίδα μια χαρά φυτό :)
Καλημερες.

Ανώνυμος είπε...

Τελικά μία εξήγηση χρειαζόταν... για την Τσουκνίδα...

Το καπιταλιστικό κουμμούνι όμως είναι άπαιχτο...

Μία καλησπέρα

Benikos place είπε...

Γειά σε όλους Σας και από εμάς, είμαστε ζευγάρι,θα μιλήσω μόνο για μένα.Είμαι σαμιώτης,λείπω 20 χρόνια, όλα Βερολίνο...μετράω 1056 μέρες ν επιστρέψω για πάντα.Αγαπάω την Σάμο πάνω απ όλα,την έχω στερηθεί κυριολεκτικά.Στα blog πολύ καινουργιος και άπειρος,Το έχω σαν διασκέδαση,επαφή και επικοινωνία.Διαβάζω πολλά και μπαίνω στο πειρασμό να εκφραστώ,όμως μετά από 20 χρόνια απουσίας ειναί αδύνατο να είμαι αντικειμενικός...Ετσι Σας διαβάζω και αναπληρωνώ μεσα από εδώ τη Σάμο μου.
Το ΒΕΝΙΚΟ βγαίνει απο αναγραμματισμό των ονομάτων μας.
Χαίρομαι που μπήκα στην Παρέα σας.
Ναστε καλά

Ανώνυμος είπε...

Τσουκνίδα γεια παρακολουθώ τις αναρτήσεις σου ήδη απτο γκρουπ Open Mind και εύχομαι να συνεχίσεις να γράφεις, οι αναρτήσεις σου προσφέρουν υγιή προβληματισμό και ενδιαφέροντα επιχειρήματα.

Ανώνυμος είπε...

Μερόπη ευχαριστώ.
Τζονάκο το ΚΑΠΚΟΥΜ είναι πιο ποιητικό συμφωνώ (αν και θυμίζει και αυτό ΜΠΑΜ ΜΠΟΥΜ)
Οδοιπόρε ευχαριστώ..
ΒΕΝΙΚΟ ευχαριστούμε και σε περιμένουμε, γράψε -αν θες φυσικά-για τα βότσαλα στο άβαταρ αν δεν κάνω λάθος στο ιστολόγιον σου..
οπεν μάιντ; ποιός ή ποιά (μάλλον) παρακαλώ;

Sissi Soko είπε...

Τσουκνίδα, αν ήσουν πραγματικά μαρξιστής λενινιστής θα ήσουν πρωτ' απ' όλα διαλεκτιστής. Και αυτό είναι τρόπος σκέψεις που δεν εγκαταλείπεται, όπως εγκαταλείπονται τα δόγματα του "επιστημονικού σοσιαλισμού-κομμουνισμού" (που συντάχθηκε επί Στάλιν) κι ακόμα κι εγώ :-) κατάλαβα ότι ήταν λάθος.
Χαίρομαι που σε γνωρίζω.

Ανώνυμος είπε...

Σύσσι χαίρομαι κι εγώ νομίζω ότι ο τρόπος σκέψης μου είναι διαλεκτικός.
Μόνο που αντί για την διαλεκτική του Έγγελου που γνώρισε ο Μάρξ -ανέστρεψε τη βάση της, αλλά ως σχήμα την ενσωμάτωσε στη δικές του ιδέες, χησιμοποιώ περισσότερο την διαλεκτική του Ηράκλειτου, όπου η σύγκρουση δεν καταλήγει αναγκαστικά σε σύνθεση πάντα, αλλά μένει πάντα ως δυναμικό πεδίο να προχωρά τα πράγματα...
Εξ' ου μπορώ να παραμένω καπιταλιστικό κουμούνι, χωρίς να είναι ανάγκη να καταλήξει αυτό κάπου...

Sissi Soko είπε...

Η σύνθεση δεν είναι το τέλος, η κατάληξη, όπως το έλεγε ο Χέγκελ αλλά κάθε σύνθεση είναι και θέση και αντίθεση συνχρόνως ως στοιχεία εξέληξης, μη μου πεις ότι δεν υπάρχει συνεχή εξέληξη; (Ούτε ο κομουνισμός δεν μπορεί να είναι τέλος.)
Εδώ που τα λέμε ακόμα και το Ηλιακό μας σύστημα εξελίσσεται και κάποτε θα γίνει κάτι άλλο στη θέση του... Αλλά κάτι άλλο το επίπεδο το συμπαντικό και άλλο το κοινωνικό και άλλο αυτό του ανθρώπου ως άτομο.

Ανώνυμος είπε...

Σύσσι, συμφωνούμε πάνω κάτω...
Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι π.χ. δεν είναι σίγουρο ότι η θέση καπιταλιστικό σύστημα και η αντίθεση εργατική τάξη θα δώσει κάποτε μια αυτούσια σύνθεση σοσιαλιστικό κράτος που πανω εκεί θα έρθει μαι νέα αντίθεση.. μπορεί να προχωρούν και τα 3 μαζί αλλά με και με παλαιότερα και με νεώτερα στοιχεία δημιουργώντας ένα ανοικτό, ενεργειακό και δυανμικό πεδίο...

Sissi Soko είπε...

Ούτε εγώ :-) δεν θα μπορούσα να το πω καλύτερα!

ΓΝΩΣΤΟΙ, ΦΙΛΟΙ, ΓΕΙΤΟΝΟΙ

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος

η δύναμη σου θάλασσα, η θέλησή μου βράχος





Πρόληψη επί της Ουσίας

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!!
δούρειος άνεμος του ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα

ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα
http://www.kounia.org/

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"

"ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ!"
Νίκος Καζαντζάκης... Κι όμως σήμερα ταιριάζει κι εδώ!

Αρχειοθήκη ιστολογίου